Επιστήμονας του ΙΤΕ στο Εθνικό Ινστιτούτο Αστρονομίας της Γαλλίας

Επιστήμη
Επιστήμονας του ΙΤΕ στο Εθνικό Ινστιτούτο Αστρονομίας της Γαλλίας

Διεθνώς καταξιωμένοι και με τη βούλα οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογίας

Ο καθηγητής του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και συνεργαζόμενος ερευνητής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (ΙΗΔΛ) του ΙΤΕ, κ. Βασίλης Χαρμανδάρης, ορίστηκε μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Εθνικού Ινστιτούτου Επιστημών της Γης και Αστρονομίας (National Institute for Earth Sciences and Astronomy, INSU) της Γαλλίας για την πενταετία 2019-2024.

Το INSU είναι μια από τις δέκα διοικητικές διευθύνσεις του Εθνικού Κέντρου για την Επιστημονική Έρευνα της Γαλλίας (Centre National de la Recherche Scientifique, CNRS). Το CNRS είναι ο μεγαλύτερος κρατικός ερευνητικός οργανισμός στη Γαλλία και ο μεγαλύτερος οργανισμός βασικής έρευνας στην Ευρώπη, ο οποίος απασχολεί πάνω από 30.000 μέλη ερευνητικού προσωπικού, από τα οποία περίπου 2.500 ανήκουν στο INSU.

Το εικοσιτετραμελές Επιστημονικό Συμβούλιο έχει συμβουλευτικό ρόλο προς τον Διευθυντή του INSU. O καθηγητής Χαρμανδάρης είναι ένα από τα 3 μόλις μέλη του Συμβουλίου που προέρχονται από ερευνητικούς οργανισμούς εκτός Γαλλίας.

Παράλληλα, ο κ. Χαρμανδάρης εξελέγη μέλος της Ομάδας Εργασίας Αστρονομίας (Astronomy Working Group, AWG) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency, ESA), για την τριετία 2019-2021.

To AWG έχει συμβουλευτικό ρόλο επί επιστημονικών θεμάτων κυρίως προς την Συμβουλευτική Επιτροπή Διαστημικών Επιστημών (Space Science Advisory Committee, SSAC). Τα μέλη του AWG είναι Επιστήμονες από τις χώρες-μέλη της ESA με εξειδίκευση στις επιστημονικές περιοχές που καλύπτονται από το AWG. Ο καθηγητής Χαρμανδάρης είναι το μόνο μέλος του AWG που προέρχεται από την Ελλάδα.

Οι διακρίσεις αυτές αποτελούν μία ακόμη διεθνή αναγνώριση του υψηλού ερευνητικού επιπέδου που χαρακτηρίζει τα μέλη της ομάδας Αστροφυσικής του ΙΗΔΛ-ΙΤΕ και του Τμήματος Φυσικής του Παν. Κρήτης.

Η ίδρυση και επικείμενη λειτουργία του νέου Ινστιτούτου Αστροφυσικής του ΙΤΕ θα δώσει ακόμη περισσότερες δυνατότητες στην προσέλκυση νέων, υψηλής ποιότητας, ερευνητών και θα συνεισφέρει απτά στην διεθνή καταξίωση του ΙΤΕ και την ανάπτυξη της έρευνας στη χώρα μας.