Το ΣΒΑΚ και η διαχείρισή του από τον Δήμο Χανίων

Απόψεις
Το ΣΒΑΚ και η διαχείρισή του από τον Δήμο Χανίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) ουσιαστικά είναι μια μελέτη κυκλοφοριακή, που στόχος της είναι να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κάτοικων και των επισκεπτών της πόλης. Μέσα από τη μελέτη αυτή γίνεται προσπάθεια για τη μείωση των αυτοκινήτων στην πόλη, τη διευκόλυνση της μετακίνησης με τα πόδια, το ποδήλατο, την πιο εύκολη πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς

Του Γρηγόρη Αρχοντάκη*

Τα σχέδια αυτά υλοποιούνται σε πολλές πόλεις της χώρας μας και στην εφαρμογή τους τα αποτελέσματα είναι κατά κανόνα επιτυχημένα. Η μελέτη αυτή ξεκίνησε από την προηγούμενη δημοτική Αρχή του κυρίου Βάμβουκα και εξελίσσεται σε φάσεις έως και σήμερα, με τη στήριξη σχεδόν του συνόλου του Δ.Σ. Είναι μια ολιστική πρόταση για ένα μεγάλο μέρος του Δήμου Χανιών και με την ολοκλήρωσή της θα μπορέσει να προσφέρει ένα όραμα για μια πόλη σύγχρονη, βιώσιμη κινητικά, αντίστοιχη ευρωπαϊκών πόλεων.

Δυστυχώς το όραμα που προανέφερα τείνει να μετατραπεί σε “εφιάλτη” για τους Χανιώτες, αλλά και για τους επισκέπτες της πόλης μας, λόγω της διαχείρισης που γίνεται από τη δημοτική Αρχή.

Όπως ανέφερα, η λογική είναι να μειωθούν τα αυτοκίνητα και η κυκλοφορία τους στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα όμως και στην ίδια τη μελέτη, που είναι σε εξέλιξη, αναφέρεται η απαραίτητη δημιουργία χώρων στάθμευσης. Κάτι απόλυτα λογικό, διότι η “πόλη” πρέπει να παραμείνει ζωντανή και ο επισκέπτης να μπορεί να παρκάρει κάπου κοντά για να κάνει αυτό που επιθυμεί.

Η δημοτική Αρχή εδώ και τέσσερα χρόνια, αντί να βρει χώρους για να μπορέσει να λειτουργήσει αυτή τη “λογική” της μελέτης, καταργεί συνεχώς θέσεις στάθμευσης, δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία της πόλης, με αντίκτυπο βέβαια σε πολλούς τομείς. Νομίζω το χάος που επικρατεί το βιώνουμε όλοι.

Ο δήμαρχος θα έπρεπε να ασχοληθεί σοβαρά από την αρχή της τετραετίας, βρίσκοντας λύσεις βραχυχρόνιες αλλά και μακροχρόνιες, όπως αυτήν του υπόγειου πάρκινγκ στο στάδιο, που στο αδιέξοδο που έχει τώρα μόλις θυμήθηκε, αγνοώντας και απαξιώνοντας τις επισημάνσεις μας επί χρόνια.

Στο τελευταίο Δ.Σ. μάλιστα, στην απελπισία του για το χάος που ο ίδιος δημιούργησε, πρότεινε τη μετατροπή του χώρου του στρατοπέδου Μαρκοπούλου σε προσωρινή αλάνα, για να παρκάρουν 800 αυτοκίνητα, απαξιώνοντας το όνειρο των Χανιωτών για ένα πάρκο.

Μη έχοντας βρει αλλά ούτε ασχοληθεί για να βρει χώρους, όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, “ουδέν μονιμότερο του προσωρινού”.

Ευτυχώς, με την παρέμβαση κατοίκων και ομάδων πολιτών και των υπόλοιπων παρατάξεων του Δ.Σ., ο δήμαρχος αποδέχτηκε την πρότασή μου να διαγραφεί από το ΣΒΑΚ η αναφορά για προσωρινό πάρκινγκ στο στρατόπεδο, αφού βέβαια χαρακτήρισε την πρότασή μου «λαϊκίστικη».

Δυστυχώς η “επικοινωνία” και η “φιγούρα” οδηγούν στον κίνδυνο να τιναχτεί στον αέρα μια σοβαρή και οραματική προσπάθεια για τα Χανιά, που αφορά και τη λειτουργία της πόλης, αλλά και τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Μαρκοπούλου σε ελεύθερο χώρο.

* Ο Γρηγόρης Αρχοντάκης είναι δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης “Μαζί για τα Χανιά της επόμενης μέρας”.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News