Τέμπη: Το πόρισμα για σύμβαση 717 δείχνει την κατάσταση στα τρένα - Οι παραλήψεις και το χάος που επικρατεί

Ελλάδα
Τέμπη: Το πόρισμα για σύμβαση 717 δείχνει την κατάσταση στα τρένα - Οι παραλήψεις και το χάος που επικρατεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευθύνες σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ & εργολάβους για τις εγκληματικές παραλείψεις και λάθη επί σειρά ετών που οδήγησαν στο δυστήχημα .

Την Κυριακή παρουσιάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA το πολυσέλιδο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, το οποίο περιλαμβάνει και τη σύμβαση 717 για το σύστημα σηματοδότησης, . Στο σύνολο 190 σελίδες μέσα στις οποίες αποκαλύπτονται διαχρονικά λάθη και παραλείψεις δεκαετιών και σκιαγραφούν το χάος που επικρατεί στο ελληνικό Δημόσιο με ευθύνη των Αρχών, αλλά και εξωτερικών παραγόντων.

Συγκεκριμένα , εξαιτίας της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη, βγήκαν στην επιφάνεια μία σειρά αδυναμιών, εσφαλμένων χειρισμών και εγκληματικών παραλείψεων στα ελληνικά τρενα.

Πιο συγκεκριμένα, οι ελεγκτές της Αρχής Διαφάνειας που εξέτασαν την "αμαρτωλή" σύμβαση 717, για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, από το 2012 έως το 2021, με το πόρισμά τους, βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον τρόπο χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και του αναδόχου, κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις 26/9/2016, ωστόσο επτά χρόνια μετά ακόμη υπάρχουν τρομερές ελλείψεις και κενά.

Σύμφωνα με το πόρισμα, η διεύθυνση έργου δε μερίμνησε ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά παρέλειψε ακόμη και να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εγκρίσεων των απαραίτητων μελετών:

"Σημαντικές καθυστερήσεις εκτέλεσης εργασιών ‘…κυρίως λόγω μη έγκαιρης παράδοσης χώρων και διάθεσης του απαιτούμενου στελεχιακού προσωπικού από τον ΟΣΕ…’".

"Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα στείλει επιστολές στους αρμόδιους. Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δε θα είχε γίνει το κακό", δήλωσε ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος επιτροπής ΕTCS ΕΡΓΟΣΕ.

Το πόρισμα των 190 σελίδων συνεχίζει:https://www.megatv.com/embed/?p=2020987689

"Στο προϋπάρχον σύστημα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης που είχε εγκατασταθεί από παλαιότερες συμβάσεις του ΟΣΕ, λειτουργούσε για βραχύ χρονικό διάστημα διότι υπήρξαν σε μεγάλη έκταση ζημίες από βανδαλισμούς και κλοπές στον εξοπλισμό".

"Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, το λάθος που έκανε ο σταθμάρχης να μη γυρίσει το κλειδί και να βάλει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου, δε θα το επέτρεπε η τηλεδιοίκηση, θα το έβλεπε", έχει πει ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισσας.

Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εκτεταμένοι βανδαλισμοί και οι κλοπές προκάλεσαν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ του αντικειμένου της σύμβασης και των αναγκών του έργου σε υλικά και χρόνο, καθυστερώντας την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

"Δεν καλύπτεται η απαίτηση του άρθρου 57.1 του νόμου περί απρόβλεπτης περίστασης, ενώ περιλαμβάνονται εργασίες βελτίωσης της ποιότητας του έργου (όπως αντικατάσταση λαμπτήρων φωτοσημάτων), οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές".

"Όταν ήρθα στη Λάρισα, το 1994, ο πίνακας κυκλοφορίας υπήρχε ήδη. Τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια δε δουλεύει γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους. Είναι σε λειτουργία τους τελευταίους τέσσερις με πέντε μήνες από αρχές Νοέμβριου του 2022", είχε πει ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου.

Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας περιλαμβάνει αναλυτικούς οικονομικούς πίνακες αλλά και φωτογραφίες τεκμηρίωσης του έργου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News