Δημήτρης Χαριτίδης (Panellenic Lines): Ξεκινά την 1η Μαΐου η νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση Ηράκλειο - Σαντορίνη (vid)

Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το όραμα και οι στόχοι και οι προσδοκίες της ναυτιλιακής εταιρείας Panellenic Lines - «Ο κόσμος που θα φεύγει μέσω της Panellenic Lines από το Ηράκλειο προς τη Σαντορίνη θα φθάνει με άνεση, ασφάλεια και στη σωστή τιμή», σημειώνει μεταξύ άλλων, ο αντιπρόεδρος της «Panellenic Lines», Δημήτρης Χαριτίδης - Από 1η Μαϊου 2023 και ώρα 08:30 ξεκινούν τα πρώτα δρομολόγια από Ηράκλειο προς Σαντορίνη

Την Δευτέρα 1η Μαΐου και ώρα 08:30 ξεκινάει το παρθενικό του ακτοπλοϊκό ταξίδι για την Σαντορίνη από το Ηράκλειο το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο Santa Irini της Panellenic Lines.

Σε μία εφ’ όλη της ύλης συνέντευξη στην εκπομπή «Κρήτη Σήμερα», με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο αντιπρόεδρος της «Panellenic Lines», Δημήτρης Χαριτίδης, παρουσίασε τη νέα ναυτιλιακή εταιρεία η οποία φέτος θα πραγματοποιεί ακτοπλοϊκά ταξίδια από Ηράκλειο-Σαντορίνη και από Σαντορίνη-Ηράκλειο. Ο κ. Χαριτίδης μίλησε για τους στόχους, τις προσδοκίες της εταιρείας, αλλά και για το στοίχημα που έχει θέσει η εταιρεία που δεν είναι άλλο από το να «την εμπιστευτεί η τοπική κοινωνία». Είναι άξιο αναφοράς πως παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν βρίσκεται μεγάλο χρονικό διάστημα στο ναυτιλιακό χώρο συζητείται έντονα, με τον κ. Χαριτίδη να προβάλλει την άποψη πως ο προγραμματισμός πρέπει να είναι σταδιακός.

Δείτε τη συνέντευξη στο βίντεο που ακολουθεί

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο κ. Χαριτίδης, η «Panellenic Lines» είναι μια νέα ναυτιλιακή εταιρεία που εδώ και σχεδόν ένα χρόνο ακούγεται το όνομά της. Ξεκίνησε με τρόπο σταδιακό, ενώ το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να ακουστεί για την ασφάλεια, τη συνέπεια που τη διακρίνει. Ο κ. Χαριτίδης μίλησε στον τηλεοπτικό φακό της Κρήτη TV για τη νέα εταιρεία που αναμένεται να αποτελέσει ορόσημο το φετινό καλοκαίρι στον ελληνικό τουρισμό.

Ο αντιπρόεδρος της «Panellenic Lines» μιλώντας για την εταιρεία είπε ότι «δημιουργήθηκε πέρυσι τον Απρίλιο. Το πλοίο το αγοράσαμε το Μάϊο στην Ισπανία. Έχουν κατασκευαστεί 4 τέτοια πλοία. Το 4ο ήρθε τώρα στην Ελλάδα. Τα προηγούμενα τρία υπήρχαν στην Ελλάδα. Ήρθε στον Πειραιά τον Ιούνιο. Έγιναν κάποιες επισκευές και έγιναν έλεγχοι. Ξεκινήσαμε 1η Αυγούστου δοκιμαστικά από Ηράκλειο- Σαντορίνη, πουλώντας μόνο την εκδρομή. Δεν ήταν ακτοπλοϊκό. Ήταν σαν κρουαζιέρα. Ξεκινήσαμε επομένως για ταξίδια εκδρομών από 1η Αυγούστου-30 Οκτωβρίου του 2023. Και πήραμε τώρα και την άδεια ακατοπλοϊας οπότε από 1η Μαϊου 2023 ξεκινάμε τα δρομολόγια από Ηράκλειο προς Σαντορίνη. Θα ξεκινάμε 8:30 το πρωί και θα φθάνουμε δύο ώρες μετά, δηλαδή στις 10:30. Πέρυσι, ξεκινήσαμε την προσπάθεια να μας γνωρίσουν τα τουριστικά γραφεία και τώρα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια», σημείωσε.

Το Santa Irini είναι το ταχύπλοο εκείνο που εγγυάται τις διαδρομές από Ηράκλειο – Σαντορίνη και μάλιστα κατασκευάστηκε σ΄ ένα από τα καλύτερα ναυπηγία της Ιταλίας

Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Η Panellenic Lines είναι μια καινούργια ναυτιλιακή εταιρεία που ανήκει σε δύο ομίλους και πιο συγκεκριμένα ανήκει στον όμιλο ΚΑΡΑΤΖΗ ΑΕ και την Time4Vacation. Και οι δύο εταιρείες είναι κρητικών συμφερόντων. Έχουν ως έδρα το Ηράκλειο και γι΄ αυτό το λόγο η Panellenic Lines είναι κρητικών συμφερόντων. Και οι δύο όμιλοι που έχουν συγκροτήσει την εταιρεία έχουν ένα πολύ καλό όνομα στην τουριστική αγορά της χώρας. Μας γνωρίζει πολύ καλά ο κόσμος. Επομένως, ο πελάτης γνωρίζει πως θα υπάρξει από την πλευρά μας αξιοπιστία, άνεση και ασφάλεια. Ο πελάτης θα αναχωρεί το πρωί, θα φθάνει στις 10:30 το πρωί στη Σαντορίνη και θα αναχωρεί την ίδια μέρα εφόσον το επιθυμεί ή την επόμενη μέρα από τη Σαντορίνη για το Ηράκλειο. Όλες οι εταιρείες που υπάρχουν στη γραμμή είναι σοβαρές και αξιόπιστες. Έρχεται άλλη μία εταιρεία κρητική και θεωρώ πως ο κόσμος θα την εμπιστευτεί».

Πώς μπορεί κάποιος να κλείσει εισιτήριο;

Ερωτηθείς για τη διαδικασία αγοράς εισιτηρίου, ο κ. Χαριτίδης απάντησε πως «το καράβι μας θα αναχωρεί το πρωί στις 8:30. Τα περισσότερα καράβια αναχωρούν 7-9 το πρωί προς τη Σαντορίνη και τις Κυκλάδες. Εμείς θα αναχωρούμε στις 8:30 το πρωί. Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι δύο ώρες. Οποιοσδήποτε επιθυμεί να κλείσει εισιτήριο, μπορεί να απευθυνθεί σε οποιονδήποτε τουριστικό πράκτορα συνεργάζεται με την εταιρεία μας είτε στο site της εταιρείας μας panelleniclines.gr».

Ο κ. Χαριτίδης μίλησε για το ταχύπλοο Santa Irini τονίζοντας: «Κατασκευάστηκε στην Ιταλία. Ήταν για αρκετά χρόνια στην Ισπανία. Το αγοράσαμε από την ισπανική εταιρεία. Είναι ένα σύγχρονο high speed καράβι με μήκος 101 μέτρα. Χωράει 750 επιβάτες. Έχει τρία μπαρ. Έχει σαλόνια. Έχει καθίσματα αεροπορικού τύπου. Έχει ένα γκαράζ 170 θέσεων. Επομένως, όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει μπορεί να το κάνει με το όχημά του. Μιλάμε για ένα πολύ άνετο ταξίδι στη Σαντορίνη. Είναι γρήγορο και τηρεί όλες τις προδιαγραφές».

Ο προγραμματισμός για το 2023

«Ξεκινάμε με 4 δρομολόγια την εβδομάδα το Μάιο γιατί δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Και ύστερα θα φθάσουμε στα 6 δρομολόγια την εβδομάδα που η ζήτηση θα είναι πιο αυξημένη. Κυριακή δε θα έχουμε δρομολόγια γιατί δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Αναλόγως την περίοδο, 2-4 πλοία αναχωρούν κάθε μέρα από Ηράκλειο προς Σαντορίνη. Όταν ξεκινήσαμε το εγχείρημα αυτό, σκοπός ήταν να εξυπηρετήσουμε την κρουαζιέρα. Υπήρχε μεγάλη ζήτηση από τουρίστες του εξωτερικού που επιθυμούν να πάνε στη Σαντορίνη και να επιστρέψουν την ίδια μέρα. Γι΄ αυτό το λόγο δημιουργήθηκε η εταιρεία και έπειτα καταλάβαμε πως πρέπει να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα και να μπούμε στην ακτοπλοϊα. Η Panellenic Lines συνδυάζει την κρουαζιέρα και ακτοπλοϊα. Ένας Ηρακλειώτης ή ένας επισκέπτης του νησιού μπορεί να κλείσει εισιτήριο μέσω του σάιτ της Panellenic Lines είτε μέσω του πρακτορείου είτε να συμμετάσχει σε μια οργανωμένη εκδρομή. Περιλαμβάνει μεταφορά, ξεναγό στη Σαντορίνη και μεταφορά πίσω. Μπορεί κάποιος να μείνει μια εβδομάδα. Μπορεί να κάνει μια κρουαζιέρα και δεν αφορά μόνο τον τουρίστα. Αφορά και τον Κρητικό» είπε ο κ. Χαριτίδης.

Ο κ. Χαριτίδης μιλώντας για το όραμά του υποστήριξε πως ο βηματισμός θα είναι σταδιακός. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Όταν ξεκινάς μια ενέργεια ή ένα εγχείρημα, το όραμά είναι μεγάλο. Πάμε σιγά-σιγά. Τώρα έχουμε το ακτοπλοϊκό ταξίδι Ηράκλειο- Σαντορίνη και Σαντορίνη- Ηράκλειο. Το επόμενο βήμα μας είναι να πάμε και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων και έπειτα βλέπουμε. Σιγά-σιγά θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου, της τοπικής κοινωνίας και έπειτα θα κάνουμε τα επόμενα βήματά μας».

Ελπίδα του κ. Χαριτίδη είναι να αναστηλωθεί ο ακτοπλοϊκός τουρισμός φέτος. Όπως είπε:«Το 2022 ήταν μια πολύ καλή χρονιά, αλλά ο κόσμος δε βγήκε έξω. Εάν λάβουμε υπόψιν μας την ακτοπλοϊκή κίνηση του 2022 και τη συγκρίνουμε με το 2019, θα παρατηρήσουμε τα εξής: το 2019 είχαμε 205.000 επιβάτες από το Ηράκλειο προς τη Σαντορίνη. Το 2022 είχαμε 110-115.000 επιβάτες από Ηράκλειο- Σαντορίνη. Είχαμε μια μείωση σχεδόν 50%. Γιατί? Λόγω αύξησης τιμών των πετρελαίων, έχει αυξηθεί η τιμή των ακτοπλοϊκών. Πέρυσι, δεν είχαμε Ρώσους και Ουκρανούς οι οποίοι ταξίδευαν προς τις Κυκλάδες. Φαίνεται πως το 2023 θα υπάρχει έκρηξη των κρατήσεων. Εξαιτίας του πληθωρισμού, έχουμε αύξηση της τιμής στα αεροπορικά εισιτήρια και στο ξενοδοχειακό κόστος. Ελπίζουμε πως και η ακτοπλοϊκή κίνηση θα βρίσκεται τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019». Μεταξύ άλλων, είπε: «Οι μεγάλοι tour operators υποστηρίζουν πω ς έχουν πουλήσει πάνω από το 50% των θέσεων τους για το 2023. Είναι πολύ μεγάλο νούμερο. Τώρα τελείωσε η Διεθνή Έκθεση Βερολίνου και για πρώτη φορά οι τουριστικοί πράκτορες δε ζητούσαν αύξηση από τους ξενοδόχους. Πιο πολύ ανησυχούσαν πως θα βρουν τα δωμάτια παρά να χαμηλώσουν το κόστος».

Η θετική προδιαγραφόμενη χρονιά θα αποτυπωθεί και ακτοπλοϊκώς;

«Θα ήθελα και μια ποιοτική αναβάθμιση των τουριστών. Εγώ θα ήθελα οι τουρίστες να μη μένουν στα ξενοδοχεία, αλλά να βγαίνουν έξω. Να πηγαίνουν στις ταβέρνες. Να αγοράζουν εκδρομές. Να αγοράζουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χαριτίδης.

Παρά το γεγονός πως η εταιρεία ξεκίνησε ανεπίσημα πέρυσι και θα σηκώσει επίσημα άγκυρα φέτος το Μάιο, συζητείται. «Μέχρι πέρυσι, δεν είχαμε εμπειρία μεγάλη για τη ναυτιλία. Μας τιμάει το γεγονός. Στην αρχή δε μας πίστευαν. Και τώρα όντως μιλούν για εμάς. Και πιστεύουμε πως θα είμαστε ένας καινούργιος παίκτης που θα μείνει για καιρό εδώ. Και θα αυξήσουμε το στόλο μας», υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της «Panellenic Lines».

Τέλος, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος κάλεσε τον κ. Χαριτίδη να στείλει ένα μήνυμα στον κόσμο: «Να μας εμπιστευτεί ο κόσμος. Να μας δοκιμάσει ο κόσμος. Και όσοι δεν έχουν πάει, να πάνε. Συζητούν να μειωθεί ο αριθμός των επισκεπτών και θεωρώ πως όποιος δεν έχει πάει, πρέπει να πάει. Σαντορίνη και Μύκονος είναι τα μεγάλα brand names στον τουρισμό. Ο κόσμος που θα φεύγει μέσω της Panellenic Lines από το Ηράκλειο προς τη Σαντορίνη θα φθάνει με άνεση, ασφάλεια και στη σωστή τιμή».