«Μπαλάκι» ευθυνών για τα Τέμπη: Στον σταθμάρχη έριξε το φταίξιμο ο Καραμανλής - «Δεν έχουμε όλοι ευθύνη», είπε ο Σπίρτζης

Ελλάδα
«Μπαλάκι» ευθυνών για τα Τέμπη: Στον σταθμάρχη έριξε το φταίξιμο ο Καραμανλής - «Δεν έχουμε όλοι ευθύνη», είπε ο Σπίρτζης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε ανθρώπινο λάθος επιμένει ο Κ. Καραμανλής, διάταξη για κακούργημα κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού ανακοίνωσε ο Γ. Γεραπετρίτης στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

«Ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης». Τάδε έφη, μεταξύ άλλων, χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής.

«Δεν είμαστε όλοι ίδιοι ούτε έχουμε όλοι ευθύνη», ανέφερε νωρίτερα, μιλώντας στην Επιτροπή, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Καραμανλής καταλόγισε χθες Δευτέρα 20 Μαρτίου, «μερίδιο πολιτικής ευθύνης» στον εαυτό του, ωστόσο έκανε αναφορά και σε «διαχειριστικές ευθύνες», ρίχνοντας τις περισσότερες εξ αυτών στον σταθμάρχη Λάρισας. Μίλησε ακόμη για «παθογένειες του ελληνικού Δημοσίου», που για να αντιμετωπιστούν «χρειάζονται χρόνια», ενώ υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε μόνον το 18% της σύμβασης 717 για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Μιλώντας για τους λόγους για τους οποίους παραιτήθηκε, ο πρώην υπουργός επισήμανε ότι «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία», επισημαίνοντας πως «ούτε είχα ή έχω κάποια εξάρτηση από κυβερνητική θέση». Είπε επίσης πως «παραιτήθηκα ενάντια στην πρακτική του να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων».

«Ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης», το οποίο «χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 της 28ης Φεβρουαρίου», δηλαδή «ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν το δυστύχημα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι, «σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό, αυτό καταγράφεται στο μαύρο κουτί του συστήματος». «Συνεπώς, ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά. Δυστυχώς, δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και, δυστυχώς, άφησε σε λάθος θέσης ένα από τα κλειδιά», είπε ο πρώην υπουργός, συμπληρώνοντας ότι «μπορούσε επί 12 λεπτά να δει πως το τρένο ήταν σε λάθος πορεία, όμως δεν το είδε».

Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε, πάντως, και στο σύστημα ETCS, το οποίο δεν ήταν εγκατεστημένο στον σταθμό της Λάρισας, λέγοντας πως το αν θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία «δεν το γνωρίζουμε», γιατί «όλα τα συστήματα, ακόμη και τα πιο άρτια, καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται ή δυστυχώς που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται».

Στη δευτερολογία του στην Επιτροπή, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής στράφηκε κατά των εργαζομένων και της ΡΑΣ, καθώς ανέφερε ότι «αν θα έπρεπε κάποιος να μας προειδοποιήσει για ζητήματα ασφαλείας, αυτός ο κάποιος θα έπρεπε να ήταν η ΡΑΣ. Τους εργαζόμενους, όταν τους βλέπαμε, τους απασχολούσαν μόνο μισθολογικά ζητήματα».

Πρόσθεσε ακόμη ότι έκανε «μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσω τους τόνους όσο πιο χαμηλά γίνεται παρά τις απίστευτες προκλήσεις που έγιναν εδώ μέσα γιατί δε θα βοηθούσε η πολιτική αντιπαράθεση. Το τι έγινε και τι όχι με την 717 είναι πλέον ξεκάθαρο. Υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας και πρωτόκολλα ασφάλειας».

Χρήστος Σπίρτζης

«Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε όλοι ευθύνη», ανέφερε με τη σειρά του χθες ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επισήμανε ότι «υπάρχουν ευθύνες και είναι προσωποποιημένες που οδήγησαν σε απαξίωση τον σιδηρόδρομο».

«Είναι προφανές ότι από την επόμενη μέρα του δυστυχήματος υπήρχε μεθόδευση να διαχυθούν οι ευθύνες πριν καν ταφούν τα 57 παιδιά. Υπήρχε μία προσπάθεια με άθλια δημοσιεύματα και μπαράζ ανακοινώσεων. Η σημερινή συνεδρίαση, με μόνη συζήτηση τη σύμβαση 717, με ευθύνη της Ν.Δ., αδικεί τη Βουλή. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε όλοι ευθύνη. Η λογική του “όλοι ίδιοι είμαστε και όλοι έχουμε ευθύνη” οδηγεί στο “κανείς δεν έχει ευθύνη”. Και υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και είναι οι συντηρητικές πολιτικές σε όλη την Ευρώπη που οδήγησαν σε παθογένειες.

Πολλά ακούγονται που περισσότερο παραπληροφορούν παρά φωτίζουν την υπόθεση και λέγονται ψέματα είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα και μάλιστα από επίσημα χείλη», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, που πρόσθεσε ότι «το σύστημα gsmr, παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2019 εγκατεστημένο και έγιναν όλες οι δοκιμές και οι εκπαιδεύσεις όλων των εργαζομένων και έμεινε μόνο η πιστοποίηση, αλλά μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν μπήκε σε λειτουργία», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

«Κατέθεσα όλα τα έγγραφα για το τι ακριβώς κάναμε για την 717 του 2014, η οποία ήταν δυστυχώς μία πλημελέστατη και κακή σύμβαση, και νομίζω ότι ταλαιπωρείται η χώρα για τις αμαρτίες του πριν του 2014. Δε ρίχνω ευθύνη στον κ. Χρυσοχοΐδη γι’ αυτό. Δεν ήταν καν υπηρεσία του υπουργείου ο διαγωνισμός και νομίζω ότι πρέπει να ανταποκριθείτε στο αίτημά μας να έρθουν στην Επιτροπή και για την 717 και για όλα τα άλλα όλες οι διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ. Υποκλινόμενος και με απόλυτο σεβασμό απέναντι στις 57 οικογένειες που ζουν το δράμα τους, κλείνω με την ευχή να μας ξανακαλέσετε για να μπορέσουμε να πούμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος των Τεμπών, να πούμε αλήθειες με πραγματικά στοιχεία και όχι με λογική επικοινωνιακού τύπου ή κομματική, πολιτική ή προσωπική σκοπιμότητα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης.

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

«Θρηνούμε όλοι και αποτελεί καθήκον η διερεύνηση της αλήθειας», ανέφερε χθες ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών για 18 μήνες, από το 2013 έως το 2015. Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι «από το 2010 συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας στην ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, καθώς και της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου.

Συγκεκριμένα, το 2010 συγκροτήθηκαν δύο ομάδες εμπειρογνώμων της ΕΡΓΟΣΕ. Το 2011 παρέδωσαν τα πορίσματά τους και το ίδιο έτος συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας της ΕΡΓΟΣΕ για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου, που αφορούσε την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Το 2012, η ΕΡΓΟΣΕ συνέταξε τα τεύχη δημοπράτησης και τα υπέβαλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ, που ήταν ο διαχειριστής της γραμμής και τα ενέκρινε.

Ακολούθησε η έγκριση σκοπιμότητας του έργου από την αντίστοιχη Αρχή Μεταφορών και την αντίστοιχη διεύθυνση της Ε.Ε. με ταυτόχρονη έγκριση της χρηματοδότησης του έργου από το Ταμείο Συνοχής. Το έργο εγκρίθηκε για τη σκοπιμότητά του απ’ όλα τα καθ’ ύλην εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε τον δρόμο της δημοπράτησης το 2014, με προϋπολογισμό 52.753.300 ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ».

«Στον διαγωνισμό που ακολούθησε, ανάδοχος αναδείχτηκε ο υποψήφιος με τη χαμηλότερη προσφορά και, μετά την έκπτωση, το ύψος του έργου διαμορφώθηκε στο ποσό των 41.297.147 ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Ακολουθήθηκε η ενημέρωση της Βουλής και ο έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που ενέκρινε τη σύμβαση. Έτσι, τέλη Σεπτεμβρίου 2014 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε τη σύμβαση για ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα.

Ο χρόνος υλοποίησης ήταν δύο έτη, δηλαδή παράδοση τέλος Σεπτεμβρίου 2016. Η πρώτη δουλειά του αναδόχου, σύμφωνα με τη σύμβαση και την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή του υφιστάμενου δικτύου, του εξοπλισμού, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να γίνει ο προγραμματισμός για την ανάταξη και αναβάθμιση του δικτύου», πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι γνωστό ότι «το σύστημα του σιδηροδρομικού δικτύου είχε υποστεί δολιοφθορές σε συστήματα που είχαν τοποθετηθεί, δημιουργώντας σημαντικά έργα ασφάλειας και λειτουργικότητας που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Γι’ αυτό, από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε να γίνουν οι γρηγορότερες εργασίες στα συστήματα ασφάλειας του δικτύου. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν».

Γιώργος Γεραπετρίτης

Εξάλλου, χθες ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών, ξεκινώντας την εισαγωγική του τοποθέτηση ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ότι εντός της χθεσινής ημέρας επρόκειτο να αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες, όπου θα έχει συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να εξασφαλιστεί πρόσθετη χρηματοδότηση για τα συστήματα ασφάλειας του ΟΣΕ.

«Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι, σε απόλυτη συμφωνία με τους εργαζόμενους, να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας.

Αναφορικά με το τι σύστημα λειτουργεί στη Λάρισα, είπε πως δίπλα από την αίθουσα συνολικής τηλεδιοίκησης βρίσκεται το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης, που λειτουργεί πλήρως.

«Από το καταγραφικό προκύπτει ότι έως τις 22:12 όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη. Το επίμαχο δρομολόγιο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα έγινε, δυστυχώς, με χειροκίνητη χάραξη. Και περίπου 2 ώρες μετά το δυστύχημα έγινε δοκιμαστική λειτουργία και διαπιστώθηκε ότι το σύστημα αυτόματης χάραξης λειτουργούσε απόλυτα», είπε ακόμη ο κ. Γεραπετρίτης.

Ανακοίνωση Ν.Δ.

Με ανακοίνωσή της η Ν.Δ. έστρεψε τα “βέλη” της κατά του κ. Σπίρτζη, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ.

«Μίλησε για 107 λεπτά χωρίς να απευθύνει ούτε μια “συγνώμη” προς τις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας», σχολιάζει η Ν.Δ. αναφορικά με την τοποθέτηση του Χρήστου Σπίρτζη.

Στην ανακοίνωσή της η Ν.Δ. αναφέρει ακόμη ότι «παρέμεινε θλιβερά προσκολλημένος στη γραμμή του Αλέξη Τσίπρα ότι “για όλα φταίνε οι άλλοι”», και συμπλήρωσε ότι ο «ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί πια να κρύβεται» καθώς τα έγγραφα που παρουσίασε η κυβέρνηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής «είναι αδιαμφισβήτητα και αποδεικνύουν ότι υπήρχαν όλες οι απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας ώστε να μη συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη».

«Χαρακτήρισε “πολύ κακή” τη σύμβαση 717, αλλά δεν εξήγησε γιατί ήταν ο ίδιος που έδωσε 6 παρατάσεις σε αυτή τη δήθεν τόσο “κακή σύμβαση”, ενώ δεν είχε καμία πειστική απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα “γιατί δεν έλαβε υπόψη τις παρατηρήσεις των ελεγκτών αν και είχε το πόρισμα της ΕΔΕΛ από το 2018” και, τέλος, παραδέχτηκε ότι η συμπληρωματική σύμβαση υπεγράφη τον Μάιο του 2021.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί πια να κρύβεται. Τα έγγραφα που παρουσίασε η κυβέρνηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής είναι αδιαμφισβήτητα και αποδεικνύουν ότι υπήρχαν όλες οι απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας, ώστε να μη συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, καταρρίφθηκαν με αποδείξεις και τεκμήρια όλα τα μυθεύματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία επιμένει να στήνει επικοινωνιακά σόου προσβλέποντας σε μικροπολιτικά οφέλη από μια αδιανόητη τραγωδία που μας έχει συνταράξει όλους», αναφέρει η Ν.Δ.

ΣΥΡΙΖΑ

Εντούτοις, ο ΣΥΡΙΖΑ, στηριζόμενος σε δημοσίευμα εφημερίδας πανελλαδικής εμβέλειας περί αποζημίωσης του Κ. Καραμανλή στην ανάδοχο εταιρεία για το έργο της τηλεδιοίκησης, εξαπέλυσε νέα επίθεση σε βάρος του παραιτηθέντος υπουργού.

«Ο Καραμανλής, αντί να πιέσει τους αναδόχους για τα έργα ασφαλείας, τους αποζημίωνε με εκατομμύρια για τις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Την ώρα που η ανάδοχος εταιρεία δεν προχωρούσε ούτε βήμα το έργο για την τηλεδιοίκηση, ο κ. Καραμανλής, αντί να τους πιέζει να ολοκληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, τους έδινε και αποζημίωση για να τους επιβραβεύσει.

Σήμερα η Εφημερίδα των Συντακτών αποκαλύπτει ότι ο κ. Καραμανλής έκανε δώρο 3,3 εκατ. ευρώ στην εργολάβο εταιρεία για αποζημιώσεις που ζητούσε, επειδή η προηγούμενη διοίκηση ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ επί ΣΥΡΙΖΑ είχε κινήσει διαδικασία έκπτωσής της, λόγω ασυνέπειάς της στην υλοποίηση του έργου. Όχι ότι δεν τον ξέραμε, αλλά σήμερα αποκαλύπτεται με τον πιο εμφατικό τρόπο ποιος ήταν ο πραγματικός ρόλος και οι προτεραιότητες του κ. Καραμανλή στο υπουργείο Μεταφορών. Όχι η ολοκλήρωση των έργων ασφαλείας, αλλά η καθυστέρησή τους με δώρα εκατομμυρίων στους επενδυτές και στους εργολάβους», ανέφερε σε ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ.

Άγρια κόντρα για το κέντρο τηλεδιοίκησης

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μετέβη χθες στη Λάρισα, όπου μαζί με μηχανοδηγούς και σταθμάρχες επισκέφτηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης, επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται εκτός λειτουργίας.

«Η αλήθεια και η δικαιοσύνη δεν είναι ένας στόχος ενός κόμματος. Είναι απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας. Και πρώτα απ’ όλα εκείνων που με τόσο τραγικό και απροσδόκητο τρόπο έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους.

Η κυβέρνηση επιχειρεί με ψέματα να συγκαλύψει τις ευθύνες της. 57 αδικοχαμένες ζωές όμως ζητούν απαντήσεις.

Γιατί ο σταθμός τηλεδιοίκησης της Λάρισας, που τέθηκε εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019 μετά από μία πυρκαγιά, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, δεν ξαναλειτούργησε ποτέ και είναι σήμερα αυτό το γιαπί;

Αν λειτουργούσε, δε θα είχε συμβεί το μοιραίο.

Γιατί εδώ και 20 μέρες οι υπεύθυνες φωνές της κυβέρνησης λένε ψέματα ότι δήθεν όλα λειτουργούσαν κανονικά;

Η αλήθεια πρέπει να βγει στο φως. Είναι ευθύνη όλων μας να βγει στο φως. Η συγκάλυψη της αλήθειας αποτελεί ύβρη απέναντι στους ανθρώπους που άδικα έχασαν τη ζωή τους. Και βαραίνει την κυβέρνηση Μητσοτάκη εξίσου σημαντικά με τις ευθύνες της για την εγκατάλειψη κάθε δικλίδας ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου, που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών», δήλωσε χθες ο κ. Τσίπρας.

Στα όσα είπε ο κ. Τσίπρας απάντησε σε υψηλούς τόνους ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

«Δυστυχέστατα, στη σκιά μιας ανείπωτης τραγωδίας, ο κ. Τσίπρας επιμένει να στήνει παραστάσεις. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά. Σήμερα (σ.σ. χθες) δε μετέβη ανατολικά της Αθήνας, αλλά πιστός στην πολιτική του “πολακισμού”, ταξίδεψε μέχρι τη Λάρισα, για να δείξει ότι τα έργα αποκατάστασης σε ένα γιαπί - κυριολεκτικά - που εγκατέλειψαν το 2019 και που θα ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι δήθεν κέντρο τηλεδιοίκησης που η κυβέρνηση υποστήριξε πως λειτουργεί. Δεν μπήκε στον κόπο βέβαια να επισκεφτεί το Σταθμαρχείο και να δει αυτό για το οποίο από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε», τόνισε ο κ. Οικονόμου και συνέχισε: «Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης με τον πίνακα χειρισμού και οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης διαδρομών, που έχει παραδοθεί από τον Νοέμβριο του 2022 και λειτουργεί κανονικά έκτοτε. Όπως λειτούργησε κανονικά και τη μοιραία εκείνη νύχτα, πριν από το τραγικό δυστύχημα, και που δυστυχώς ο σταθμάρχης δε χρησιμοποίησε».

«Όλοι γνωρίζουμε την εμμονή του με τα ψέματα και ότι καθόλου δεν άλλαξε. Όμως γι’ αυτό που κάνει ο κ. Τσίπρας, στην προσπάθεια εργαλειοποίησης της τραγωδίας, ακόμα και η λέξη “ντροπή” είναι ανεπαρκέστατη», κατέληξε.

Ανταπαντώντας, ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει απευθυνόμενος προς τον κ. Οικονόμου πως, «ακολουθώντας τη χυδαία προπαγάνδα των κ. Γεραπετρίτη και Καραμανλή πάνω στην τραγωδία, επιμένει να παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει».

Αναφέρει ειδικότερα ότι «είναι άλλο το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας που υπήρχε μέχρι το καλοκαίρι του 2019, το οποίο ρύθμιζε την κυκλοφορία όλων των τρένων από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας, δηλαδή για πάνω από 170 χιλιόμετρα, και το οποίο αν λειτουργούσε, σύμφωνα με τους ίδιους τους σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει το δυστύχημα και διαφορετικό πράγμα ένας απλός πίνακας που έχει μπροστά του ο σταθμάρχης για να ελέγχει την κυκλοφορία μόλις για 7-8 χιλιόμετρα στην είσοδο και την έξοδο του σταθμού του».

Ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει πως «με λίγα λόγια, ο κ. Οικονόμου σήμερα ομολόγησε τα ψέματα Γεραπετρίτη και Καραμανλή, που τόσες μέρες βάφτιζαν “τηλεδιοίκηση”, που δήθεν “λειτουργούσε πλήρως” έναν τοπικό πίνακα».

“Ξύπνησε” από το κώμα η 25χρονη

Στο μεταξύ, θετικά εξελίσσεται η κατάσταση της υγείας της 25χρονης κοπέλας η οποία τραυματίστηκε στο δυστύχημα των Τεμπών, και η οποία νοσηλεύεται στο Γ. Ν. “Παπανικολάου” της Θεσσαλονίκης. Η νεαρή πολυτραυματίας “ξύπνησε” από την καταστολή και φέρεται να έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία της με το περιβάλλον. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πορεία της υγείας της παρουσιάζει σταθερή βελτίωση, ενώ φέρεται να αναπνέει χωρίς μηχανική υποστήριξη κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας. Πάντως, η 25χρονη συνεχίζει να νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου “Παπανικολάου”.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News