Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα στοιχεία για τη μυστηριώδη φωτιά - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες επιβατών (vid)

Ελλάδα
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα στοιχεία για τη μυστηριώδη φωτιά - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες επιβατών (vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τους λόγους που οδήγησαν στην έκρηξη στο δεύτερο βαγόνι εξετάζει ο μηχανολόγος, Κώστας Λακαφώσης - Τι λένε οι επιβάτες για το πώς έζησαν τη σύγκρουση στα Τέμπη.

Τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη στο δεύτερο βαγόνι, στο οποίο βρέθηκαν και οι περισσότεροι νεκροί του δυστυχήματος στα Τέμπη, εξετάζουν οι ειδικοί.

Ειδικότερα, συνεχίζονται οι έρευνες για την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ενώ την Παρασκευή (17/3) θα οδηγηθούν στον ειδικό εφέτη ανακριτή για να απολογηθούν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στη βάρδια.

Ο μηχανολόγος, Κώστας Λακαφώσης, μιλώντας στο MEGA, εξήγησε εάν υπήρξαν τελικά υγρά στα τρένα που οδήγησαν στην έκρηξη. Όπως είπε ο κ. Λακαφώσης, «στα αεροπορικά ατυχήματα προσπαθούμε να βρούμε και στην πράξη εάν η θεωρία μπορεί να επιβεβαιωθεί».

Ο μηχανολόγος είπε ότι κάνει δοκιμές σε υγρά ώστε να διαπιστώσει τι μπορεί να προκάλεσε την ανάφλεξη. Το πρώτο είναι ένα λάδι σιλικόνης υψηλών προδιαγραφών, το επόμενο είναι ένα λάδι μηχανής το οποίο φτιάχνει φλόγα και καίγεται, χωρίς να κάνει έκρηξη. Το τρίτο λάδι είναι αερόλυμα, το οποίο είναι μικρές σταγόνες και δημιουργεί μία φλόγα αλλά με μικρή διάρκεια.

//--> //-->

Σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση, κάτω από τις δύο μηχανές υπάρχει μία μικρή μαυρίλα που μπορεί να μας δείξει πως κάτι μπορεί να κάηκε αλλά η μεγάλη φωτιά δεν ήταν σε αυτό το σημείο.

Βραχυκυκλωμένα τα συστήματα αυτόματης πορείας στη Λάρισα

O πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης αποκάλυψε στο MEGA ότι κανείς δε θα μπορούσε να χαράξει αυτόματη πορεία για το τρένο στη γραμμή ανόδου, αφού τα συστήματα δε λειτουργούν.

«Το σύστημα αυτοματοποιημένης πορείας, δεν το χρησιμοποιούσαν στην γραμμή ανόδου γιατί είναι βραχυκυκλωμένο. Δε γινόταν συντήρηση των φωτοσημάτων στην γραμμή ανόδου. Ήταν δύο κόκκινα φώτα που δεν είχε εντοπιστεί η κακοτεχνία. Δε θα μπορούσε κάνεις να το βάλει, μόνο χειροκίνητα να γυρίσει τα κλειδιά», λέει ο κ. Αποστολέρης.

Μάλιστα, σημείωσε πως το πρόβλημα είναι παλαιότερο και όχι των τελευταίων μηνών.

«Δεν μπορώ να πω ψέματά, αυτό που μπορώ να πω είναι σίγουρο ότι η χάραξη στην γραμμή ανόδου είχε προβλήματα πάρα πολύ καιρό, ήταν βραχυκυκλωμένο μήνες το σύστημα. Τα προβλήματα παραμένουν μέχρι και σήμερα, και είναι προϊόν έρευνας δικαστικής που θα βρεθεί και θα δείτε ότι είναι αδύνατο να χαραχθεί (σ.σ. αυτόματη πορεία) από την γραμμή ανόδου», ανέφερε.

«Πανικός, φωνές, τσιρίδες» – Μαρτυρία επιβάτη

Όπως λέει επιβάτης του 5ου βαγονιού, αυτό που βίωσαν όλοι είναι τραγικό.

«Τραγικό αυτό που ζήσαμε πραγματικά. Καθόμουν στη μέση του βαγονιού και προς τα πίσω. Την στιγμή του ατυχήματος, ακούστηκε ένας εκκωφαντικός θόρυβος, εκτινάχθηκα περίπου στα 2 – 3 μέτρα μπροστά και αριστερά. Μεγάλη εντύπωση μου έκανε ότι έσπασαν όλα τα τζάμια της αριστερής μεριάς του βαγονιού, προς τα μέσα, μαζί με ένα ωστικό κύμα», είπε αρχικά.

Από εκεί και πέρα η κατάσταση ήταν εφιαλτική.

«Από εκεί και μετά η κατάσταση ήταν απελπιστική, καπνός και φωτιά και μυρωδιές που δεν περιγράφονται. Πανικός, φωνές, τσιρίδες. Τη φωτιά την είδα σε πρώτη φάση δεξιά μου, στις μηχανές. Μετά από ένα 20λεπτο που βγήκαμε από το βαγόνι, καιγόταν ο τόπος όλος, ήταν σαν να έχει γίνει αεροπορικό δυστύχημα, σαν να έχει πέσει βόμβα», πρόσθεσε.

Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην απολογία του για τον σταθμάρχη Λάρισας

Την Παρασκευή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή τρία άτομα, οι δύο σταθμάρχες και ο επόπτης κυκλοφορίας, ενώ από την εξέλιξη της έρευνας είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Υπενθυμίζεται ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας, ενώ υπήρξε και ζήτημα με το πρόγραμμα των βαρδιών για το μοιραίο βράδυ.

Όπως αποκαλύφθηκε, οι άλλοι δύο σταθμάρχες έπρεπε να είναι στο πόστο μέχρι τις 11 το βράδυ, αντ' αυτού έφυγαν νωρίτερα και μάλιστα «πείραξαν» και το βιβλίο παραλαβής-παράδοσης.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.

//--> //-->

Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.

Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.

Ένα από τα βασικά, όμως, ερωτήματα που προκύπτουν είναι αν ο σταθμάρχης της Λάρισας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη.

Αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών, για τον σταθμό της Λάρισας, έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.

Αυτός είναι ο λόγος που νόμιζε ο μηχανοδηγός πως ο σταθμάρχης τον στέλνει σωστά

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA και του αστυνομικού συντάκτη Βασίλη Λάμπρόπουλου, από την κατάθεση του επιθεωρητή Λάρισας, διαπιστώνεται πως η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο. Έτσι, ο μηχανοδηγός όταν γύρισε, μπήκε στην κάθοδο, όχι από λάθος του σταθμάρχη, αλλά επειδή από εκεί ήταν ο δρόμος καθώς ο άλλος δρόμος ήταν κλειστός.

Σύμφωνα με πληροφορίες της τηλεόρασης του Mega, το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου.

Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ.

Αντιδρούν οι συγγενείς των θυμάτων για τις αποζημιώσεις της Hellenic Train

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στους συγγενείς των θυμάτων η απόφαση της Hellenic Train να προχωρήσει στην καταβολή αποζημιώσεων για τους νεκρούς και τους τραυματίες της τραγωδίας στα Τέμπη.

Υπενθυμίζεται ότι οι αποζημιώσεις που ανακοίνωσε η Hellenic Train έχουν ως εξής:

  • 42.000 ευρώ προκαταβολή στις οικογένειες των θανόντων
  • 10.000 ευρώ στους τραυματισμένους που νοσηλεύονται ακόμα
  • 5.000 ευρώ στους τραυματισμένους που πήραν εξιτήριο
  • 300 ευρώ για τις αποσκευές νεκρών και τραυματισμένων

Οι οικογένειες των θυμάτων που έχασαν τους κοντινούς τους ανθρώπους αντιδρούν στην κοστολόγηση της ανθρώπινης ζωής την ώρα που οι δικηγόροι τους τούς προτρέπουν να μην αποδεχθούν τα χρήματα που προσφέρει η εταιρεία ως αποζημίωση, ειδικά και εφόσον αν (η εταιρεία) απαιτήσει να παραιτηθούν από τα δικαιώματά τους και να μην διεκδικήσουν άλλη αποζημίωση.

«Με δολοφόνους δεν μιλάω»

Ο πατέρας του Δημήτρη Ασλανίδη, αντέδρασε με χαρακτηριστικό τρόπο στην είδηση για την αποζημίωση κατακεραυνώνοντας τους υπεύθυνους αλλά και όσους προσπαθούν να εξαγοράσουν τη σιωπή τους.

Ο κ. Ασλανίδης σε δηλώσεις που έκανε οργισμένος στην τηλεόραση του Alpha ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τις αποζημιώσεις να τις δώσουν στους πολιτικούς. Εμείς τα παιδιά μας θέλουμε πίσω. Κοστολογήσανε οι Ιταλοί μαφιόζοι με τους δικούς μας μαφιόζους, πόσο κοστίζει μια ζωή. Είναι δυνατόν; Έτσι θα ξεπλυθούν νομίζουνε;

Δεν τα θέλω τα λεφτά τους με τίποτα. Κανένας δεν έχει επικοινωνήσει μαζί μας. Ποιος έχει τα κότσια; Αν θέλανε οι πολιτικοί πραγματική συγγνώμη να πηγαίναν στην πόρτα των 57 και να ζητούσαν συγγνώμη. Είναι μαζική δολοφονία.

Πρέπει οι εισαγγελείς να ξεκινήσουν. Αν ήμασταν σε σοβαρή χώρα ήδη θα είχαν περάσει χειροπέδες σε όλο το υπουργείο Μεταφορών. Μου έρχεται η εικόνα πώς καήκαν ζωντανά αυτά τα παιδιά και τρελαίνομαι.

Και βγάλαν και δήθεν μέτρα στήριξης. Από την τσέπη τους τα πληρώνουν; Να δεσμευτούν οι περιουσίες των υπουργών των τελευταίων 15 ετών και όχι να παίρνουν τα λεφτά του κόσμου. Ακούει κανένας εισαγγελέας να πάει να τους μαζέψει.

Δεν έχω σκοπό να μιλήσω με την εταιρεία. Με δολοφόνους δεν μιλάω».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News