Τραγωδία στα Τέμπη: Έρχονται νέες διώξεις - Σε ειδική υπηρεσία το έγγραφο που σβήστηκε

Ελλάδα
Τραγωδία στα Τέμπη: Έρχονται νέες διώξεις - Σε ειδική υπηρεσία το έγγραφο που σβήστηκε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας

Νέες διώξεις επίκεινται σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών, καθώς ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας. Ωστόσο κατά πάσα πιθανότητα, οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.

Οι εξελίξεις με τις ενέργειες της Δικαιοσύνης για την απόδοση ευθυνών σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών “τρέχουν”, την ίδια ώρα που το έγγραφο που είχε σβηστεί με διορθωτικό έχει ήδη δοθεί σε ειδική υπηρεσία για να ξεκαθαριστεί τι ήταν γραμμένο από κάτω αλλά και ποιος το έγραψε.

Παράλληλα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, ζήτησε από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.

Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.

Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο “μικροσκόπιο” μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:

- 16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς

- 30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό

- 21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.

Τη Δευτέρα (13/3/2023) ανέλαβε επισήμως ο εφέτης ανακριτής και θα ασχοληθεί μόνο με αυτή την υπόθεση, συνεχίζοντας την ανακριτική έρευνα από εκεί που την άφησε η 3η ανακρίτρια.

Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.

Εντωμεταξύ, μια σειρά προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου έρχονται στο προσκήνιο μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Τα προβλήματα αυτά ωστόσο κατά το παρελθόν τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους τόσο οι εργαζόμενοι του Οργανισμού όσο και οι ειδικοί.

Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μεγάλη κουβέντα για τις δολιοφθορές στις ράγες των τρένων μέσω της κλοπής χαλκού και άλλων υλικών από το δίκτυο του ΟΣΕ.

Σε πολλές περιπτώσεις στα κυκλώματα αυτά συμμετέχουν και ιεραρχικά κατώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ υποδεικνύοντας συνήθως σε ομάδες Ρομά ποια είναι τα κατάλληλα σημεία για τις δολιοφθορές.

Η ζημιά αυτή υπολογίζεται ότι φθάνει μέχρι και τα 5 με 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ανάλογα με την ποσότητα του υλικού που έχει αφαιρεθεί.

Τα κυκλώματα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταπωλούν τον χαλκό σε χυτήρια κυρίως στην Ελλάδα, αλλά διοχετεύονται σε φορτηγά και οδηγούνται στην Βουλγαρία.

Ο Σταύρος Μπαλάσκας, ειδικός αστυνομικός αναλυτής, μιλώντας για το σχετικό ζήτημα υπενθύμισε ότι η ΕΥΠ κατά το παρελθόν είχε εξιχνιάσει μάλιστα κύκλωμα εργαζομένων του ΟΣΕ που σε συνεργασία με ομάδα Ρομά λυμαίνονταν τον Οργανισμό.

Στην συνέχεια αποκάλυψε ο κ. Μπαλάσκας ότι μόλις τρεις μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη υπήρξε καταδίωξη και σύλληψη για κλοπή πολλών κιλών χαλκού.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News