Τραγωδία στα Τέμπη: Η απειρία, η κοπάνα και το μπλάνκο

Ελλάδα
Τραγωδία στα Τέμπη: Η απειρία, η κοπάνα και το μπλάνκο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκαλύψεις από τις καταθέσεις των εμπλεκομένων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Η αλληλουχία των λαθών και παραλείψεων τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, όπως επίσης η έλλειψη εμπειρίας και η ασυνεννοησία μεταξύ των υπαλλήλων του σιδηροδρόμου, με κατάληξη το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, αναδεικνύεται με ηχηρό τρόπο στα επίσημα έγγραφα της δικογραφίας που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ο 59χρονος σταθμάρχης, την 1η Φεβρουαρίου έλαβε πιστοποίηση και αξιολογήθηκε ως ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αν και απουσίαζε 11 χρόνια από τον σιδηρόδρομο.

Μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής

Σύμφωνα με την kathimerini.gr, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου ο επιθεωρητής τον έβαλε, όχι πλέον ως μαθητευόμενο αλλά ως μοναδικό σταθμάρχη, νυχτερινή βάρδια από τις 10 μ.μ. μέχρι τις 7 π.μ. Οι δύο αρχαιότεροι συνάδελφοί του, που εκτελούσαν υπηρεσία στο διάστημα από τις 2 μ.μ. έως τις 11 μ.μ. και θα μπορούσαν στο μεσοδιάστημα να διαπιστώσουν ως εμπειρότεροι το λάθος του συναδέλφου τους και άρα να αποτρέψουν τη σύγκρουση, είχαν φύγει νωρίτερα από το πόστο τους. Και όταν τελικά τα δύο τρένα συγκρούστηκαν κάποιος ή κάποιοι παρενέβησαν και με μπλάνκο άλλαξαν τις ώρες που αναγράφονταν στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής…

«Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή εντυπώνεται εγγράφως στο αντίστοιχο βιβλίο. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο», ανέφερε στην απολογία του ενώπιον των αστυνομικών της Τροχαίας Λάρισας ο προφυλακισμένος σταθμάρχης.

Σε άλλο σημείο της απολογίας του, ο 59χρονος Β. Σ. ανέφερε ότι ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος, είχε ζητήσει από τους δύο αρχαιότερους σταθμάρχες Λάρισας να μην αποχωρήσουν από την υπηρεσία τους μέχρις ότου περάσει από την περιοχή και η μοιραία –όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια– αμαξοστοιχία Intercity 62. Υπόδειξη που πάντως δεν ακολούθησαν οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες εις βάρος των οποίων χθες ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

«Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π… είναι περί 10.20 και του Χ… περί 10.10 μ.μ.», είχε πει απολογούμενος ο 59χρονος για τους δύο συναδέλφους του. Σε τουλάχιστον δύο σημεία της προανακριτικής απολογίας του ο διωκόμενος σταθμάρχης ομολογεί την έλλειψη εμπειρίας του: «Λόγω φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να το διαβιβάσω και με το ραδιοτηλέφωνο», αναφέρει σχετικά με την κίνηση του Intercity 62. Σε άλλο σημείο ομολογεί ότι «έπρεπε να του πω ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Δεν του το είπα όμως».

Ο σταθμάρχης κατέθεσε ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής «διορθώθηκε» μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Ο επιθεωρητής, που προΐσταται των σταθμαρχών και πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των κατηγορουμένων, απαντώντας σε ερώτηση της ανακρίτριας Λάρισας σχετικά με τη λειτουργία της σηματοδότησης, ανέφερε ότι «δεν είχα καμία ενημέρωση εάν υπήρχε πρόβλημα». Τοποθετεί στο κάδρο των ευθυνών και τους μηχανοδηγούς των δύο τρένων που έχασαν τη ζωή τους κατά τη σύγκρουση, λέγοντας ότι «ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης», ενώ συνέχισε σχολιάζοντας ότι «ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001 (σ.σ. κωδικός ενημερωτικού τηλεγραφήματος)».

Τι συνέβη τη μοιραία νύχτα στον τρίτο όροφο της Hellenic Train – Μια αφήγηση εκ των έσω

Τόσο ο 59χρονος σταθμάρχης όσο και ο συγκατηγορούμενός του επιθεωρητής αναφέρθηκαν ενώπιον των αστυνομικών και ανακριτικών αρχών στα πρώτα λεπτά μετά το δυστύχημα. Αποδεικνύεται μάλιστα ότι ο 59χρονος δεν κατάλαβε το λάθος του παρά μόνο όταν του τηλεφώνησαν άνδρες της Πυροσβεστικής: «Τη στιγμή που ενημερώθηκα από την πυροσβεστική για τη σύγκρουση των τρένων κάλεσα και τις δύο αμαξοστοιχίες και δεν μου αποκρίθηκε καμία. Ενημέρωσα δε τη σταθμάρχη Νέων Πόρων για να καλέσει και αυτή αλλά δεν υπήρξε καμία απόκριση και εκεί κατάλαβα τι είχε συμβεί». Ο επιθεωρητής, αντίστοιχα, κατέθεσε ότι ενημερώθηκε για το δυστύχημα από τηλεφώνημα του ρυθμιστή κυκλοφορίας. «Οταν στη 1.15 συνάντησα τον Σ…(αναφέρει το όνομα του 59χρονου σταθμάρχη), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του και μου απάντησε ότι ο Π…. παρέδωσε σ’ αυτόν και έφυγε».

Κλείνοντας την απολογία του ο διωκόμενος σταθμάρχης αναφέρθηκε και στις ελλείψεις στην υποδομή του σιδηροδρομικού δικτύου λέγοντας ότι «ελπίζω η έρευνα της δικαιοσύνης να καταδείξει τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News