WhatsApp: Δέσμευση συμμόρφωσης με τους κανόνες της Κομισιόν

Ελλάδα
WhatsApp: Δέσμευση συμμόρφωσης με τους κανόνες της Κομισιόν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν με αυτές και θα εξηγεί με σαφήνεια πότε η απόρριψη αυτή οδηγεί τον χρήστη στο να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp

Να είναι πιο διαφανής όσον αφορά τις αλλαγές στους όρους παροχής των υπηρεσιών της δεσμεύτηκε η WhatsApp, μετά από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν με αυτές και θα εξηγεί με σαφήνεια πότε η απόρριψη αυτή οδηγεί τον χρήστη στο να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp. Επίσης, η WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν διαμοιράζονται με τρίτους ή άλλες εταιρείες της Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς.

Τον διάλογο, ο οποίος διευκολύνθηκε από την Κομισιόν, συντόνισαν η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και η Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών.

«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp»

«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές της ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή. Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να κατανοούν τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα», δήλωσε σχετικά ο επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders.

Το ευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, το δίκτυο CPC, όπως ονομάζεται, απέστειλε για πρώτη φορά επιστολή στην WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, μετά από προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ ενώσεων μελών της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων, από την WhatsApp, των όρων παροχής υπηρεσιών και της πολιτικής απορρήτου.

Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC απέστειλε δεύτερη επιστολή στην WhatsApp επαναλαμβάνοντας το αίτημά του, οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφήνεια για το επιχειρηματικό μοντέλο της WhatsApp και, ειδικότερα, για το αν η WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μετά από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και της WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

Οι δεσμεύσεις της WhatsApp

Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, η WhatsApp θα:

εξηγήσει ποιες αλλαγές προτίθεται να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους,

θα δίνει τη δυνατότητα απόρριψης των επικαιροποιημένων όρων παροχής υπηρεσιών εξίσου εμφανώς με τη δυνατότητα αποδοχής τους,

θα διασφαλίσει ότι οι ειδοποιήσεις για τις ενημερώσεις θα μπορούν να απορρίπτονται ή να καθυστερεί η επανεξέταση των ενημερώσεων, καθώς και να σέβεται τις επιλογές των χρηστών και να μην αποστέλλει επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις.

Επόμενα βήματα

Στο εξής, το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (το CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο η WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων των πολιτικών της και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση ακόμα και με πρόστιμα.

Επιπλέον, θα εντείνει τις προσπάθειες αντιμετώπισης πρακτικών όπως το να καθίσταται η διαγραφή από μια υπηρεσία πιο δύσκολη από ό,τι την εγγραφή σε αυτήν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News