Τέμπη: Υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας μέχρι πριν λίγα χρόνια ο σταθμάρχης που συνελήφθη

Ελλάδα
Τέμπη: Υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας μέχρι πριν λίγα χρόνια ο σταθμάρχης που συνελήφθη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος συνελήφθη ως υπαίτιος του τραγικού δυστυχήματος.

Ως υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, συνελήφθη ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος ήταν υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με συνάδελφό του, ο οποίος μάλιστα, εκπαιδεύτηκε και ανέλαβε πρόσφατα.  

Σύμφωνα με τον συνάδελφο του 60χρονου ήταν «πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες». Ο ίδιος ανέφερε πως ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη.

//--> //-->

   

Συνελήφθη ο σταθμάρχης - Το κατηγορητήριο

Συνελήφθη νωρίτερα ως μοναδικός – μέχρι στιγμής – υπαίτιος του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο Alpha, υποστήριξε στους άνδρες της Τροχαίας Λάρισας που διεξάγουν την έρευνα πως «Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατί είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε».

Αυτό που φέρεται να αμέλησε ο σταθμάρχης είναι να κατέβει και να κάνει τον οπτικό έλεγχο ώστε να δει ότι όντως μετακινήθηκε.

Όπως είχε γίνει γνωστό από νωρίς, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη θέση πριν μόλις ένα μήνα.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, χαρακτήρισε την κίνηση του σταθμάρχη Λάρισας «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη». «Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων. Το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».

Οι κατηγορίες εναντίον του

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.

«Είναι άδικο η έρευνα να μείνει στον σταθμάρχη»

Ο εργαζόμενος της Hellenic Train και συνδικαλιστής της ΓΣΕΕ, ανέφερε πως: «Ο σταθμάρχης είναι αυτός που κάνει το χειρισμό για την κατεύθυνση των συρμών, οπότε ήταν ανθρώπινο λάθος. Δεν μπορούμε να ζητάμε συστήματα για έλεγχο γιατί δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου, αυτό δηλαδή που θα μπορούσε να δει ο σταθμάρχης στην οθόνη του υπολογιστή ως τα δυο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή.

Το σύστημα αυτό έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του λόγω των εργολαβικών συμφερόντων. Υπάρχει μία τεράστια γραφειοκρατία γιατί τα χρήματα είναι πολλά. Είναι άδικο η έρευνα που διεξάγεται να μείνει μόνο στον σταθμάρχη και στο ανθρώπινο λάθος. Επίσης, ο σταθμάρχης εάν είχε έναν ακόμη σταθμάρχη δίπλα του τότε τα πράματα μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικά.

Εάν υπήρχε το σύστημα που λέμε τότε ο σταθμάρχης θα έβλεπε στην οθόνη του που είναι τα τρένα και θα είχε ειδοποιήσει. Επίσης, υπάρχει και μεγάλο πρόβλημα με το σήμα σε αυτή την περιοχή».

//--> //-->
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News