"Πειράζει που έχουμε και οικογένεια;" - Διαμαρτύρονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί για τις "επιμορφώσεις"

Ελλάδα
"Πειράζει που έχουμε και οικογένεια;" - Διαμαρτύρονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί για τις "επιμορφώσεις"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

‘’Υποχρεωτικό θα έπρεπε να λογίζεται οτιδήποτε λαμβάνει χώρα εντός του εργασιακού ωραρίου, σε αντίθετη περίπτωση οποιαδήποτε εξωδιδακτική απασχόληση θα έπρεπε να θεωρείται υπερωριακή και να συμπεριλαμβάνει τη σχετική οικονομική αποζημίωση’’, αναφέρουν σε κείμενο υπογεγραμμένο από 270 εκπαιδευτικούς της χώρας

"Συγγνώμη, αλλά πειράζει που έχουμε και οικογένεια; Πειράζει που στον ελεύθερο χρόνο του ο καθένας από μας έχει να καλύψει πλείστες άλλες ανάγκες; Πειράζει που κάποιοι είμαστε σε μονογονεϊκές οικογένειες, χωρίς βοήθεια για να κρατήσει κάποιος τα παιδιά μας; Πειράζει που έχουμε διοριστεί μακριά από τον τόπο συμφερόντων μας και ζούμε δύο χρόνια σε ένα δωμάτιο σε νησί; Πειράζει που όσοι είμαστε στις πόλεις, πρέπει να φροντίζουμε ηλικιωμένους γονείς; Πειράζει που έχουμε κι άλλες υποχρεώσεις";

Με αυτά τα λόγια ξεκινάει κείμενο υπογεγραμμένο από 270 εκπαιδευτικούς της χώρας μας που αναφέρει παρακάτω:

"Με ταχύτατες  διαδικασίες ξεκίνησε το ΙΕΠ να στέλνει ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων και κοινωνικών δικτύων (viber) για την εφαρμογή του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης, ένα πρόγραμμα κι αυτό μέσω ΕΣΠΑ το οποίο «υποχρεούνται/δικαιούνται» να παρακολουθήσουν, μεταξύ άλλων, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της περιόδου 01-01-2020 μέχρι 30-06-2022.

Να σημειώσουμε ότι η επιμόρφωση που έχει δρομολογήσει το ΙΕΠ και η οποία αναφέρεται ως υποχρεωτική  υλοποιείται εκτός  του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, κατά τις απογευματινές ώρες. Υποχρεωτικό θα έπρεπε να λογίζεται οτιδήποτε λαμβάνει χώρα εντός του εργασιακού ωραρίου, σε αντίθετη περίπτωση οποιαδήποτε εξωδιδακτική απασχόληση θα έπρεπε να θεωρείται υπερωριακή και να συμπεριλαμβάνει  τη σχετική οικονομική αποζημίωση".

Και το κείμενο συνεχίζεται με τους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν:

«Καταρχάς, σημειώνουμε πως εμείς οι αποκαλούμενοι «νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί» έχουμε ήδη παρακολουθήσει σχετική επιμόρφωση υποχρεωτικού χαρακτήρα, ως αναπληρωτές, μέσα από τα ΠΕΚ. Είμαστε άνθρωποι που έχουμε διδακτική εμπειρία στα σχολεία όλης της χώρας 15 και 20 ετών και αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο καλούμαστε εκ νέου να παρακολουθήσουμε το ίδιο πρόγραμμα και δεν έχουμε ήδη απαλλαγεί από αυτή την υποχρέωση, η οποία σημειωτέον θα πραγματοποιηθεί σε ώρες ΕΚΤΟΣ του εργασιακού μας ωραρίου.

Ωστόσο, μια σειρά άλλων ενεργειών από πλευράς ΙΕΠ είναι, κατά τη γνώμη μας, ακόμη πιο εξοργιστική. Πιο συγκεκριμένα:

α) Καλούμαστε να παρακολουθήσουμε μια επιμόρφωση, η οποία αναφέρεται ως υποχρεωτική και η οποία υλοποιείται εκτός  του εργασιακού ωραρίου μας, κατά τις απογευματινές ώρες. Υποχρεωτικό θα έπρεπε να λογίζεται οτιδήποτε λαμβάνει χώρα εντός του εργασιακού μας ωραρίου, σε αντίθετη περίπτωση οποιαδήποτε εξωδιδακτική απασχόληση θα έπρεπε να θεωρείται υπερωριακή και να συμπεριλαμβάνει  τη σχετική οικονομική αποζημίωση.

β) Έστω ότι έτσι δεν παρακωλύεται το έργο των σχολείων. Σαφέστατα λογικό επιχείρημα, ιδιαιτέρως δε τα τελευταία χρόνια που το αρμόδιο Υπουργείο έχει επιδείξει περισσή ευαισθησία για τη σωστή και ομαλή λειτουργία των σχολείων, την ίδια στιγμή βέβαια που τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών παραμένουν ακόμη ακάλυπτα (Φεβρουάριο μήνα) αλλά και τις λοιπές, άπειρες ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές να εξακολουθούν να υφίστανται (ταβάνια που πέφτουν, σωληνώσεις που ξηλώνονται, λέβητες που ανατινάσσονται με απώλειες μαθητών).

Ας είναι, προέχει η επιμόρφωση σε ώρες εκτός ωραρίου. Θα μπορούσε να μας ζητηθεί να επιλέξουμε έστω την ημέρα παρακολούθησης, προγραμματίζοντας με στοιχειώδη τρόπο ο καθένας από μας τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του, γιατί, δυστυχώς είμαστε άνθρωποι με ζωή πέρα από την εργασία μας. Αντιθέτως, μας ανακοινώθηκε η μέρα και οι ώρες των 9 συνεδριών, χωρίς δικαίωμα αλλαγής ημέρας παρακολούθησης!

Συγγνώμη, αλλά πειράζει που έχουμε και οικογένεια; Πειράζει που στον ελεύθερο χρόνο του ο καθένας από μας έχει να καλύψει πλείστες άλλες ανάγκες; Πειράζει που κάποιοι είμαστε σε μονογονεϊκές οικογένειες, χωρίς βοήθεια για να κρατήσει κάποιος τα παιδιά μας; Πειράζει που έχουμε διοριστεί μακριά από τον τόπο συμφερόντων μας και ζούμε δύο χρόνια σε ένα δωμάτιο σε νησί; Πειράζει που όσοι είμαστε στις πόλεις, πρέπει να φροντίζουμε ηλικιωμένους γονείς; Πειράζει που έχουμε κι άλλες υποχρεώσεις;

Και εκτός των παραπάνω, ξαναλέμε, γιατί να διεξάγονται στον ελεύθερο χρόνο, χωρίς να υπάρχει έστω ο στοιχειώδης σεβασμός στην προσωπική και οικογενειακή ζωή του καθένα μας! Τη σύσταση δε του ΙΕΠ για ανοιχτές κάμερες και για καταγραφή των συνεδριών, μέσα στους ιδιωτικούς μας χώρους θα την αφήσουμε ασχολίαστη μιας και η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με το Webex είναι σχετικά πρόσφατη και δημιουργεί συνειρμούς.

Τώρα, η επιμόρφωση διεξάγεται μέσω Microsoft Teams και όχι Webex. Ας ενημερώσει, ωστόσο, κάποιος τους ιθύνοντες ότι δε διαμένουμε σε ανάκτορα και είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί απομονωμένος και ήσυχος χώρος μέσα στα τετραγωνικά ενός τυπικού σπιτιού ελληνικής οικογένειας.

γ) Έστω, όμως, ότι όλα τα παραπάνω προβλήματα δεν υφίστανται. Ο χωρισμός των επιμορφούμενων σε τμήματα έγινε με τρόπο αλφαβητικό, τη στιγμή που ένας σωστός πρώτος διαχωρισμός θα μπορούσε να είναι ο κλάδος, η ειδικότητα και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα; Για παράδειγμα, επιμορφούμενοι θεατρολόγοι που διδάσκουμε στην Π/θμια Εκπαίδευση Θεατρική Αγωγή, μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, να επιμορφωθούμε για το STEAM της… Δ/θμιας Εκπαίδευσης από επιμορφωτή ειδικότητας Φυσικής Αγωγής. Το ότι διαφορετικές παιδαγωγικές θεωρίες και προσεγγίσεις απαιτούνται για παράδειγμα σε παιδιά 6 ετών την Α’ τάξη του Δημοτικού και άλλες για παιδιά 13 ετών στην Α’ Γυμνασίου, αποτελεί ίσως περιττή λεπτομέρεια.

Για όλα τα παραπάνω, που υπενθυμίζουμε καταμαρτυρούν -το δίχως άλλο- προχειρότητα,  με την επικεφαλίδα του «υποχρεωτικού» χαρακτήρα προσπαθούν έμμεσα να μας επιβάλουν και τον φόβο της μη συμμόρφωσης σε αυτή την οδηγία: Εκπαιδευτικέ, θα είσαι διαθέσιμος κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε στιγμή!

Ζητούμε μέσω των παρακάτω την επαναφορά της λογικής στα παράλογα πράγματα που μας συμβαίνουν:

Να εξαιρεθούμε από την επιμόρφωση αυτή όσοι την έχουμε ήδη παρακολουθήσει, μέσω των ΠΕΚ, με υποχρεωτικές απογευματινές δια ζώσης συναντήσεις.

Να ανασταλεί η έναρξη των επιμορφώσεων και να πραγματοποιηθούν στο πρωινό ωράριο των εκπαιδευτικών, κατά το διάστημα 15-21 Ιουνίου 2023 ή 1-10 Σεπτεμβρίου 2023 και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα.

Επιμορφώσεις, οι οποίες μας αφορούν, να μπορούμε να τις παρακολουθούμε στο υποχρεωτικό μας εργασιακό ωράριο, με σωστή κατανομή συμμετεχόντων σε αυτές, ανάλογα με τον κλάδο, την ειδικότητα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης που διδάσκουμε, κι όχι αλφαβητικά, με επιμορφωτές αντίστοιχης (ή σχετικής έστω) ειδικότητας!

Δεν είναι η τηλεσυνάντηση η πανάκεια σε όλα! Χιονίζει; Τηλεκπαίδευση! Πλημμύρα; Τηλεκπαίδευση! Σεισμός; Τηλεκπαίδευση! Η εκπαίδευση είναι μια πρωτίστως βιωματική διαδικασία, την οποία οφείλουμε να υπηρετούμε με σώμα και ψυχή… και όχι με οθόνες και ποντίκια"!

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News