Ποντίστηκε το «μεγάλο» καλώδιο της δίδυμης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής

Κρήτη
Ποντίστηκε το «μεγάλο» καλώδιο της δίδυμης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιχείρηση πόντισης ανάμεσα στην Κορακιά Ηρακλείου και την Πάχη Μεγάρων από το υπερσύγχρονο καλωδιακό πλοίο “Leonardo da Vinci” της Prysmian Group ήταν μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και πιο σύνθετες του είδους της και διήρκεσε συνολικά 9 εβδομάδες - Με το 2ο καλώδιο να έχει ήδη ποντιστεί πλήρως στον βυθό σε ένα μήκος 335 χιλιομέτρων, εκκρεμεί η πόντιση του μισού του 1ου καλωδίου για να ολοκληρωθεί εντός του προσεχούς 4μήνου όλο το υποθαλάσσιο κομμάτι του εμβληματικού έργου, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο χερσαίο σκέλος

Αποστολή εξετελέσθη με απόλυτη επιτυχία και μάλιστα με πολύ ταχείς ρυθμούς για το δεύτερο καλώδιο της δίδυμης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, καθώς η πόντισή του ολοκληρώθηκε!

Μόλις 9 εβδομάδες χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η εξαιρετικά σύνθετη και απαιτητική επιχείρηση, κατά την οποία το υπερσύγχρονο καλωδιακό πλοίο “Λεονάρντο Ντα Βίντσι” πόντισε σε ένα μήκος 335 χιλιομέτρων στον βυθό του Κρητικού και του Αιγαίου Πελάγους το 2ο υποβρύχιο καλώδιο της διασύνδεσης, με τον φορέα υλοποίησης του έργου, την “Αριάδνη Interconnection”, θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, να ρίχνει το βάρος της τώρα και στις χερσαίες εργασίες και υποδομές της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης σε Μαλεβίζι και Αττική.

Η διασύνδεση αυτή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024, διασφαλίζοντας πλήρως και με το παραπάνω, από ενεργειακής πλευράς και ηλεκτρικών αναγκών, το νησί μας.

Αναλυτικότερα, το εμβληματικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πέρασε σε νέα φάση, όταν μπήκε ο Δεκέμβριος, καθώς το εντυπωσιακό καλωδιακό πλοίο “Leonardo da Vinci” της μίας εκ των αναδόχων ιταλικής εταιρείας Prysmian ξεκίνησε να πλέει εδώ ανοιχτά του νησιού μας, βάζοντας μπρος (με αφετηρία την Κορακιά) την πόντιση ενός καλωδίου υπερυψηλής τάσης 500 kV συνεχούς ρεύματος, συνολικού μήκους 335 χιλιομέτρων.

Το καλώδιο, με βάρος που αγγίζει τους 13.500 τόνους, άρχισε να ποντίζεται σε μέγιστο βάθος 1.200 μέτρων ανάμεσα στην Κορακιά Ηρακλείου (Κρήτη) και την Πάχη Μεγάρων (Αττική), σε μια επιχείρηση εξαιρετικά σύνθετων τεχνικών απαιτήσεων, που στην “Αριάδνη Interconnection” εκτιμούσαν ότι θα διαρκούσε λίγο πάνω από δύο μήνες. Και πράγματι το χρονοδιάγραμμα αυτό επιβεβαιώθηκε στο απόλυτο και στην πράξη, αφού μέσα σε 9 εβδομάδες ολοκληρώθηκε, με απόλυτη επιτυχία, η πόντιση του 2ου καλωδίου.

Η ανάρτηση της “Αριάδνη Interconnection”

Σε ανάρτησή της η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ-IPTO, “Αριάδνη Interconnection”, γνωστοποιεί ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση του δεύτερου υποβρύχιου καλωδίου υπερυψηλής τάσης 500 kV για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική. Η επιχείρηση πόντισης ανάμεσα στην Κορακιά Ηρακλείου και την Πάχη Μεγάρων από το υπερσύγχρονο καλωδιακό πλοίο “Leonardo da Vinci” της Prysmian Group ήταν μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και πιο σύνθετες του είδους της και διήρκεσε συνολικά 9 εβδομάδες.

Η επιχείρηση πόντισης σε αριθμούς:

  • Μήκος καλωδίου: 335 χλμ.
  • Βάρος καλωδίου: 13.500 τόνοι.
  • Μέγιστο βάθος εγκατάστασης: 1.200 μ.

«Μετά την ολοκλήρωση ενός ακόμη τεχνικού άθλου, η “Αριάδνη Interconnection” συνεχίζει δυναμικά σε στεριά και θάλασσα το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής», καταλήγει η ανάρτηση-ανακοίνωση της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο καλώδιο της δίδυμης ηλεκτρικής διασύνδεσης, έχουν ήδη ποντιστεί τα πρώτα 170 χιλιόμετρα του ηλεκτρικού καλωδίου από την Αττική μέχρι τη Μήλο, καθώς και το σύνολο των καλωδίων οπτικών ινών, μήκους 670 χλμ. Ανάδοχος του πρώτου καλωδιακού τμήματος είναι η Nexans, που επιχειρεί με το επίσης υπερσύγχρονο πλοίο “Nexans Aurora”.

Με το 2ο καλώδιο να έχει ήδη ποντιστεί πλήρως στον βυθό σε ένα μήκος 335 χιλιομέτρων, εκκρεμεί η πόντιση του μισού του 1ου καλωδίου για να ολοκληρωθεί εντός του προσεχούς 4μήνου όλο το υποθαλάσσιο κομμάτι του εμβληματικού έργου, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο χερσαίο σκέλος.

Στην πλευρά της Αττικής, οι εργασίες εγκατάστασης των υπόγειων καλωδιακών τμημάτων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ έχουν θεμελιώσεις των βασικών κτηρίων των Σταθμών Μετατροπής που θα κατασκευαστούν στα δύο άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή στη Δαμάστα του δήμου Μαλεβιζίου και στον Ασπρόπυργο Αττικής.

Τα οφέλη του εμβληματικού έργου

Με τη λειτουργία της “μεγάλης” διασύνδεσης, η εξάρτηση της Κρήτης από τους τοπικούς πετρελαϊκούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής θα τερματιστεί, μηδενίζοντας τις εκπομπές CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) που προέρχονται από την ηλεκτροπαραγωγή, βελτιώνοντας θεαματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Κρήτης.

Επιπλέον, η κατασκευή του υποβρύχιου καλωδίου θα δημιουργήσει σημαντικό περιθώριο μεταφοράς καθαρής ενέργειας από και προς το νησί, το οποίο εκτιμάται σε περίπου 2 GW.

Παράλληλα, το εμβληματικό για την Κρήτη και τη χώρα έργο συνοδεύεται από σημαντικά οικονομικά οφέλη. Το 2022, που ήταν το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου, η εξοικονόμηση από τα ΥΚΩ εκτιμήθηκε ότι ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ κάθε μέρα για όλους τους καταναλωτές της χώρας. Με την ολοκλήρωση της “μεγάλης” διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής το 2024, η εξοικονόμηση από τις χρεώσεις ΥΚΩ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 550 εκατ. ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News