«Καλάθι νοικοκυριού»: Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία - Τι προβλέπει

Οικονομία
«Καλάθι νοικοκυριού»: Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία - Τι προβλέπει

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση η τροπολογία για τις ρυθμίσεις στις τιμές που φέρνει στα σούπερ μάρκετ το «καλάθι του νοικοκυριού»

Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση αύριο Πέμπτη 27 Οκτωβρίου η τροπολογία για το «καλάθι του νοικοκυριού». Σύμφωνα με τις διατάξεις της τροπολογίας οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ υποχρεούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση. Αυτό ισχύει για τους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών και ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους υπερβαίνει τα 90 εκατ. ευρώ  Οι επιχειρήσεις που θα υπαχθούν στο μέτρο θα πρέπει να προσφέρουν τουλάχιστον ένα προϊόν κάθε κατηγορίας σε τιμή προσιτή ιδίως συγκριτικά με τα άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Σημειώνεται ότι στη ρύθμιση μπορούν δυνητικά αλλά με δική τους συμφωνία να υπαχθούν και επιχειρήσεις με μικρότερο κύκλο εργασιών.

Η τροπολογία για το καλάθι του νοικοκυριού που κάνει πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου προβλέπει:

1. Οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ αποστέλλουν στο υπουργείο ανάπτυξης και επενδύσεων αλλά τακτά χρονικά διαστήματα κατάλογο προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση.

2. Ειδικότερα, οι υπόχρεοι εντάσσουν ένα (1) τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται καλάθι του νοικοκυριού και διαθέτουν προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά τα υπόλοιπα προϊόντα ίδιας κατηγορίας, ενημερώνοντας τους καταναλωτές, που προσέρχονται στα φυσικά η ψηφιακά καταντήματά τους, ως προς σύνθεση του «καλαθιού του νοικοκυριού» που προτείνουν. Η ενημέρωση αυτή γίνεται κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως λίστες, φυλλάδια και ειδική σήμανση επί των προϊόντων του χώρου πώλησής Τους.

3. Ο κατάλογος των προϊόντων που συμμετέχουν «καλάθι του νοικοκυριού» και οι τιμές τους διαμορφώνονται ελεύθερα από τις επιχειρήσεις, τηρουμένου του άρθρου 58 του ν. 4818/2021 (Α’ 124), περί αθέμιτης κερδοφορίας. Τα προϊόντα που εντάσσονται «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές ως προς συμμόρφωση ανωτέρω διάταξη. Τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους κατάλογος προς Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

4. Κατάλογο προϊόντων που εντάσσονται «καλάθι του νοικοκυριού» μπορούν να αποστέλλουν και επιχειρήσεις που εντάσσονται στους υπόχρεους παρ. 1. Οι ως άνω επιχειρήσεις, εφόσον αποστείλουν κατάλογο προϊόντων, καθίστανται υπόχρεοι τήρησης του παρόντος μέχρι λήξη ισχύος του, και ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές ως προς συμμόρφωσή τους άρθρο 58 του ν. 4818/2021 περί αθέμιτης κερδοφορία.

Ψωμί και κρέας στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Κάθε εβδομάδα θα αλλάζουν τα προϊόντα στο καλάθι και θα υπάρχουν επαρκείς ποσότητες για όλους, ενώ «τα προϊόντα του καλαθιού θα έχουν χαμηλότερες τιμές, πετυχαίνοντας χαμηλότερη αύξηση έναντι των τιμών που βλέπαμε το Σεπτέμβριο του 2021», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης.

Αναφορικά για το αν θα μειωθούν οι τιμές ή απλώς θα συγκρατηθούν στα σημερινά επίπεδα ο ίδιος εξήγησε ότι «σε μερικά προϊόντα, θα υπάρξει συγκράτηση, σε κάποια άλλα μπορεί να υπάρξει κάποια μείωση πάντως στο σύνολό του το καλάθι αυτή την έννοια έχει να βοηθήσει τα νοικοκυριά».

Σημειώνεται επίσης ότι το ψωμί και κρέας θα είναι στο καλάθι του νοικοκυριού, γιατί είναι βασικά είδη διατροφής.

Τέλος ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι εκτός από τα σούπερ μάρκετ με τζίρο πάνω από 90 εκατομμύρια που υποχρεωτικά συμμετέχουν, «έχουμε ανοίξει τον κατάλογο και για άλλες μικρότερες αλυσίδες που θέλουν να δημιουργήσουν το καλάθι, να μπορέσουν να το δημιουργήσουν. Εκεί δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά αν το κάνουν και μας το στείλουν και το αναρτήσουμε τότε θα είναι υποχρεωμένοι να τηρήσουν τους κανόνες του καλαθιού. Υπάρχει ενδιαφέρον και ήδη αυτή τη στιγμή η εφοδιαστική αλυσίδα και οι εταιρείες οι παραγωγικές και της μεταποίησης είναι σε συζήτηση στην αγορά γιατί προφανώς η κάθε αλυσίδα θέλει να δημιουργήσει το καλύτερο καλάθι».

Δείτε την τροπολογία στο αρχείο που ακολουθεί:

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News