Σχολεία: Χωρίς μάσκες η επιστροφή των μαθητών - Τεστ μόνο σε περίπτωση συμπτωμάτων

Κρήτη
Σχολεία: Χωρίς μάσκες η επιστροφή των μαθητών - Τεστ μόνο σε περίπτωση συμπτωμάτων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χωρίς ιδιαίτερα μέτρα και με συστάσεις για τη τήρηση των γνωστών κανόνων ατομικής υγιεινής ανοίγουν στις 12 Σεπτεμβρίου τα σχολεία, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που είχε ως αντικείμενο τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία σε ό,τι αφορά στα μέτρα για τον κορωνοϊό.

Η κυβέρνηση, όπως αναφέρει κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας, κάνει αποδεκτή την ομόφωνη εισήγηση για τα σχολεία της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, η οποία συνεδρίασε σήμερα. Έτσι:

• Παραμένει προαιρετική η χρήση προστατευτικής μάσκας.

• Ως γενική οδηγία, όταν ένα παιδί εμφανίσει συμπτώματα παραμένει σπίτι (όπως ισχύει με κάθε περίπτωση ίωσης ή λοίμωξης).

• Συστήνεται η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση συμπτωμάτων.

• Σε περίπτωση θετικού κρούσματος, εφαρμόζονται τα μέτρα απομόνωσης που ισχύουν για τον γενικό πληθυσμό, δηλαδή παραμονή σε απομόνωση επί πέντε ημέρες τουλάχιστον και αποφυγή επαφής με άλλα άτομα. Μετά την πάροδο πέντε ημερών απομόνωσης και εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών, διακοπή απομόνωσης. Επιστροφή στο σχολείο με υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες πέντε ημέρες από την λήξη της απομόνωσης.

• Τήρηση της υγιεινής των χεριών.

• Επαρκής αερισμός των χώρων, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες.

• Τα υγειονομικά μέτρα θα επανεξεταστούν σε περίπτωση αλλαγής των επιδημιολογικών δεδομένων.

Περαιτέρω λεπτομέρειες θα διευκρινιστούν στην υπό έκδοση Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Τι εισηγήθηκε η επιτροπή

Είχε προηγηθεί η συνεδρίαση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που είχε ως αντικείμενο τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία σε ό,τι αφορά στα μέτρα για τον κορωνοϊό.

Η Επιτροπή, στην εισήγησή της, αναφέρει πως παραμένει η προαιρετική χρήση μάσκας στο σχολικό περιβάλλον, ωστόσο η έναρξη των σχολείων γίνεται χωρίς υποχρεωτικό testing και χωρίς υποχρεωτικη χρήση μάσκας εντός κι εκτός αιθουσών.

Επίσης, όπως εφαρμόζεται ήδη στην κοινότητα τους τελευταίους μήνες, ο έλεγχος για κορωνοϊό συστήνεται να γίνεται όταν υπάρχουν συμπτώματα στον μαθητή. Σε περίπτωση θετικού τεστ, ο μαθητής παραμένει εκτός σχολείου και άλλων δραστηριοτήτων για 5 ημέρες και επιστρέφει φορώντας μάσκα για άλλες 5 ημέρες.

Πότε και πώς θα ανοίξουν τα σχολεία

Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου για τον αγιασμό ενόψει της νέα σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αυτή τη φορά με χαλαρότητα.

Οι καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου είναι:

• α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

• β) Επέκταση ολοήμερου:

Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

  • Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
  • Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
  • Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
  • Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές - πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Το «τοπίο» της σχολικής ζωής, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνει επίσης:

Φωτογραφία αρχείου ΙΝΤΙΜΕ 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News