Ελλάδα

Ρεύμα: Πώς επιλέγω πάροχο - Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων

Οι πάροχοι ενέργειας τείνουν να συνδέουν την χαμηλότερη τιμολόγηση με τη συνεπή πληρωμή, πράγμα που δεν συνιστά παρανομία, στην περίπτωση που δεν παραπλανάται ο καταναλωτής

Για τον τρόπο που πρέπει να επιλέγει κάποιος καταναλωτής πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και τι πρέπει να προσέχει στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων που υπογράφει για να αποφύγει τις κρυφές χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, μίλησε στη δημόσιο τηλεόραση η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα, το πρωί της Παρασκευής 5 Αυγούστου.

Οι αλλαγές είναι οι εξής:

  • Η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ
  • Απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά
  • Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος.

Οι καταναλωτές θα πρέπει λοιπόν να προσέξουν ότι το πάγιο δεν μπορεί να είναι πάνω από 5 ευρώ. Είναι σημαντικό όταν υπογράφουν συμβόλαια να κοιτούν αν τα 5 αυτά ευρώ είναι ανεξάρτητα από την κατανάλωση και δεύτερον για πιο χρονικό διάστημα, καθώς το μηνιαίο πάγιο των 5 ευρώ ισχύει μέχρι τον Ιούλιο του 2023. Επίσης, οι εκπτώσεις που δίνουν οι πάροχοι θα πρέπει να είναι διακριτές από την κρατική επιδότηση. Κάτι ακόμη που θα πρέπει να προσέξουν πάρα πολύ οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κυρία Νούκα είναι ότι πολλοί πάροχοι συνδέουν την τιμή της κιλοβατώρας με το ύψος της κατανάλωσης. Αυτό θέλει προσοχή, καθώς δύναται να επιφέρει υπέρογκες χρεώσεις για ολόκληρη την κατανάλωση.

Τέλος, οι συμβάσεις με σταθερή τιμολόγηση δεν μπορούν να αλλάξουν για ολόκληρη τη διάρκειά τους. Επίσης, η απώλεια της έκπτωσης συνέπειας λόγω μη εμπρόθεσμης αποπληρωμής του λογαριασμού, δύναται να επιφέρει αυξημένες χρεώσεις.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στην επιλογή παρόχου ενέργειας

Την προσοχή όλων εφιστά και ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, ώστε στη σύναψη συμβολαίου να μην «βαφτίσει» ο πάροχος ρεύματος ως έκπτωση την κρατική επιχορήγηση, με αποτέλεσμα να προσελκύσει τον πελάτη. Λόγος έχει γίνει και για την τιμή του παγίου, που πολλοί πάροχοι έχουν περάσει το πλαφόν των 5 ευρώ και το κόστος έχει φτάσει έως και 8. Η πρακτική αυτή θεωρείται παράνομη και υπόκειται στον νόμο Προστασίας του Καταναλωτή. Ο καταναλωτής σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία και ύστερα θα επιληφθεί του ζητήματος η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ένα άλλο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι πάροχοι ενέργειας είναι οι χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις αλλά με υψηλό πάγιο, που πιθανόν ο καταναλωτής να μην προσέξει και εν τέλει να μη έχει κανένα όφελος.

Παγίδα οι προσφορές

Επιπλέον, οι πάροχοι συχνά ανακοινώνουν χαμηλό πάγιο, αλλά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη τη διάρκεια των 12 μηνών της σύμβασης. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, παγίδα στην επιλογή του παρόχου ενέργειας αποτελούν κάποιες προσφορές, οι οποίες συνδέουν τις τιμές της κιλοβατώρας με την κατανάλωση. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, εάν υπάρχει κάποιο όριο που περάσουν οι καταναλωτές, έπειτα θα χρεωθούν για το σύνολο της κατανάλωσης που έκαναν, με την υψηλότερη χρέωση της υπέρβασης του εν λόγω ορίου.

Οι πάροχοι ενέργειας τείνουν να συνδέουν την χαμηλότερη τιμολόγηση με τη συνεπή πληρωμή, πράγμα που δεν συνιστά παρανομία, στην περίπτωση που δεν παραπλανάται ο καταναλωτής. «Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παρασύρονται από τους πηγαίους μεγάλους τίτλους που προβάλλουν οι πάροχοι ενέργειας για να τους προσελκύσουν», τόνισε ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια