Gov.gr Wallet: Άνοιξε και για τα ΑΦΜ που τελειώνουν σε 3 - Η διαδικασία

Κρήτη
Gov.gr Wallet: Άνοιξε και για τα ΑΦΜ που τελειώνουν σε 3 - Η διαδικασία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εφαρμογή Gov.gr wallet είναι διαθέσιμη και για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ τελειώνει σε 3 - Η διαδικασία

Η πλατφόρμα Gov.gr Wallet τέθηκε πλέον σε λειτουργία και για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ τελειώνει σε 3 οι οποίοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης.

Για την χρήση της εφαρμογής είναι απαραίτητη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Πρόκειται για μια «πολύ σημαντική αλλαγή αυτή η οποία ξεκίνησε να συντελείται» σχολίασε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος την εφαρμογή.

«Η σύλληψη είναι να μπορέσει να περάσει η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, για αρχή, στο κινητό τηλέφωνο. Στην πορεία θα προσθέσουμε σε αυτή την εφαρμογή, δηλαδή στο wallet.gov.gr και άλλα έγγραφα, όλα τα ταυτοποιητικά έγγραφα» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. Όσα έγγραφα εντάσσονται στην εφαρμογή είναι απολύτως ισοδύναμα εντός της επικράτειας για κάθε νόμιμη χρήση.

Πώς λειτουργεί

Το Gov.gr Wallet αντλεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Την εφαρμογή είναι δυνατόν να κατεβάσουν οι πολίτες στο κινητό τους μέσω του App store και του Google Play για τα λογισμικά iOS και Android αντιστοίχως, με τη χρήση της να είναι δυνατή τμηματικά, δηλαδή βάσει του τελευταίου ψηφίου στον ΑΦΜ του πολίτη. Χθες, δηλαδή, ήταν δυνατή η χρήση της εφαρμογής για ΑΦΜ με λήγοντα αριθμό το 1, σήμερα αυτό θα καταστεί εφικτό για ΑΦΜ με τελευταίο ψηφίο το 2 κ.ο.κ. Εναλλακτικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται, σε πρώτο επίπεδο, με τους κωδικούς Taxisnet και κατόπιν με την καταχώριση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη.

Τα ηλεκτρονικά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά σε όλη την επικράτεια.

Για τον σκοπό αυτό οι πολίτες θα πρέπει πριν εισέλθουν στην εφαρμογή να έχουν πραγματοποιήσει κάποια από τις εξής δύο ενέργειες: είτε να έχουν καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr είτε να έχουν βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή τους μέσω του gov.gr. Αφού αυθεντικοποιηθούν, καλούνται να δώσουν άδεια για να λαμβάνουν ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Αφού εισέλθουν στο περιβάλλον της εφαρμογής, μπορούν να δημιουργήσουν και να αποθηκεύσουν το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής τους ταυτότητας ή και του διπλώματος οδήγησης. Αρχικά επιλέγουν ποιο έγγραφο θέλουν να εκδώσουν και κατόπιν λαμβάνουν με sms έναν κωδικό μιας χρήσης τον οποίο και εισάγουν στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Πώς επαληθεύεται η γνησιότητα των εγγράφων; Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και στα διπλώματα οδήγησης, αντιστοίχως. Επιπροσθέτως ενσωματώνουν έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς του. Στο ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας. Συνεπώς είναι ίδια με τη φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ’ ανάγκην ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.

Επαλήθευση γνησιότητας

Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη (μέσω της ίδιας εφαρμογής, Gov.gr Wallet), ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή ώστε να εγκρίνει την επαλήθευση των στοιχείων του από τον ελεγκτή. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Επίσης, μέσω του Gov.gr Wallet οι πολίτες μπορούν να υπογράφουν ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Εφόσον έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή και έχουν αποθηκεύσει την αστυνομική τους ταυτότητα, θα μπορούν να επιλέξουν και να εγκρίνουν την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβουν με sms έναν κωδικό μιας χρήσης.

Μελλοντικά θα προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κ.λπ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News