Ελλάδα

Υπουργείο Μεταφορών: Κίνητρα για αύξηση της χωρητικότητας της εναέριας κίνησης

Ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε ότι σκοπός της ρύθμισης είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων με όφελος για τον τουρισμό και την εθνική οικονομία

Κίνητρα με σκοπό την αύξηση της χωρητικότητας της εναέριας κίνησης και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα αεροδρόμια παρέχονται στους Κλάδους Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Πληροφοριών Πτήσεων (ΑFISO), με τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη Βουλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε ότι σκοπός της ρύθμισης είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων με όφελος για τον τουρισμό και την εθνική οικονομία.

«Προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου», ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών, «είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των χρημάτων του EuroControl στους κλάδους των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και τον κλάδο των Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO), ώστε να δοθεί κίνητρο να εργαστούν στο μικρόφωνο και αντικίνητρο στην κατάθεση ειδικότητας».

Ειδικότερα, σχετικά με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:

«Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση τα κονδύλια του EuroControl, που κατά ποσοστό λαμβάνει ο Κλάδος των ΕΕΚ, κατανέμονται στο σύνολο των ΕΕΚ, προσαυξημένα μόνο σε όσους είναι στο μικρόφωνο.

Μειώνεται για τα επόμενα 2-3 χρόνια η δυνατότητα που είχαν οι ΕΕΚ να καταθέσουν την ειδικότητά τους κι έτσι ενισχύεται το προσωπικό που είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των αεροδρομίων». 

Όσον αφορά στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιακών / Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO), ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:

«Ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελείται από 120 άτομα, εκ των οποίων οι 38 κατέχουν τη δυνατότητα να «πιάνουν μικρόφωνο» (AFISO) και να διαχειρίζονται πτήσεις σε μικρότερα  αεροδρόμια, τα οποία όμως είναι πολύ σημαντικά για την τουριστική κίνηση (Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μήλος, Αστυπάλαια, Κάρπαθος) ή για λόγους εθνικούς (Καστελόριζο).

Για αυτόν τον λόγο απαιτείται να δημιουργηθεί κίνητρο για περισσότερο κόσμο να πάει στο μικρόφωνο. Προκειμένου να υπάρξει διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας αυτών των αεροδρομίων απαιτείται η εξεύρεση πόρων, για αυτό γίνεται  αύξηση από 4% σε 5%.

Μάλιστα, με τη ρύθμιση έχουν τεθεί κίνητρα – προσαύξηση του ποσοστού σε όσους AFISO «πιάσουν μικρόφωνο» στα περιφερειακά αεροδρόμια, με αύξηση των βαρδιών τους και προσδιορισμό αυξημένου ποσοστού για τους μήνες Μάιο έως και Σεπτέμβριο».

Με άλλη τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα στους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, να ανανεώσουν τη θητεία του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, του

Διευθύνοντος Συμβούλου και των λοιπών μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των εταιρειών «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» και «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., για διάστημα κατ΄ ανώτατο δύο ετών.

Η ρύθμιση θεσπίζεται για να διαφυλαχθεί η αδιατάρακτη από διοικητικές μεταβολές, υλοποίηση των κρίσιμων για την Εθνική Οικονομία έργων, που οι εταιρείες αυτές εκτελούν.

(Φωτογραφία αρχείου)                                                              

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια