Ελλάδα

Εβδομάδα εξελίξεων για τον ΒΟΑΚ: Στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος

Στη Βουλή κατατίθεται προς έγκριση η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο, όπως έκανε γνωστό το πρωί της Τρίτης 26 Ιουλίου ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης

Στη Βουλή κατατίθεται προς έγκριση η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο, όπως έκανε γνωστό το πρωί της Τρίτης 26 Ιουλίου ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «οι μεγάλες υποδομές προσελκύουν επενδύσεις, δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και το πιο σημαντικό είναι ότι αποκαθιστούν τη σχέση εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τους πολίτες».

Εβδομάδα εξελίξεων για το ΒΟΑΚ

Σημαντικό έργο που εξελίσσεται τάχιστα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) για τον οποίο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, αυτή η εβδομάδα είναι «εβδομάδα εξελίξεων».

Υπενθύμισε ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο, 157,5χλμ. και προχωράει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να έχουμε δεσμευτικές προσφορές αρχές του 2023.

Όπως έκανε γνωστό, κατατίθεται προς έγκριση σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο.

«Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης σε μία σειρά έργων, ιδιαίτερα σημαντικών, «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει. Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος» όπως είπε.

Τέλος του χρόνου τα πρώτα έργα - Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα χρονοδιαγράμματα

Με αφορμή την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα χρονοδιαγράμματα και των τριών επιμέρους έργων του νέου ΒΟΑΚ που “τρέχουν”.

Τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
  • 26 σήραγγες.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη”

Στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου: 290 εκατ. ευρώ.

Τεχνικά στοιχεία:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ.
  • 12 γέφυρες (1,7 χλμ.).
  • 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.).

Τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”

Για το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια