Μητσοτάκης για τουρισμό: Η Ελλάδα στα κορυφαία 5 brands στον κόσμο – Χρειάζονται καλύτεροι μισθοί

Ελλάδα
Μητσοτάκης για τουρισμό: Η Ελλάδα στα κορυφαία 5 brands στον κόσμο – Χρειάζονται καλύτεροι μισθοί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τις ενθαρρυντικές προοπτικές του τουρισμού στην Ελλάδα, τον οποίο χαρακτήρισε «πολυεπίπεδο μοχλό ανάπτυξης», επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ομιλία του στη γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ

Τις ενθαρρυντικές προοπτικές του τουρισμού στην Ελλάδα, τον οποίο χαρακτήρισε «πολυεπίπεδο μοχλό ανάπτυξης», επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ομιλία του στη γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, η οποία μεταδόθηκε βιντεοσκοπημένη.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τον τουρισμό «στυλοβάτη της οικονομίας και πηγή εθνικού πλούτου», σημειώνοντας ότι το ελληνικό brand βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα παγκοσμίως.

Παράλληλα – όπως είπε – ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται «αντιμέτωπος όμως και πάλι με νέα στοιχήματα». Γι’ αυτό τον λόγο κάλεσε τους επιχειρηματίες στο χώρο του τουρισμού να επενδύσουν στον ανθρώπινο παράγοντα, δίνοντας καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας.

«Και καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητας από το φθινόπωρο και μετά. Απαιτεί, όμως, επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες, αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν. Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Τόνισε επίσης ότι ο τουρισμός πρέπει να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα, προσθέτοντας ότι σε αυτό έχει σύμμαχο μία πολιτεία που διαρκώς εκσυγχρονίζει το κράτος. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στις επιλογές χρηματοδότησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ για τις τουριστικές επιχειρήσεις, κάνοντας λόγο για χρηματοδοτικό βατήρα που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν άλμα στο μέλλον.

«Από την πλευρά της πολιτείας, εμείς αναλαμβάνουμε την αναβάθμιση των υποδομών, από τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια μέχρι την ύδρευση ή την ανακύκλωση. Ακόμη και τη στροφή της εκπαίδευσης προς τομείς που αναζητά η οικονομία και η αγορά εργασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

«Δικός σας ρόλος, τώρα, είναι να φανείτε και πάλι πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές τις οποίες απαιτεί η νέα εποχή στον κλάδο. Ήδη η ψηφιοποίηση αλλάζει τα πάντα στο marketing του προϊόντος, παγκοσμίως. Ενεργοποιεί εφαρμογές που διευκολύνουν τα seamless ταξίδια. Ενώ απλοποιεί την περιβαλλοντική διαχείριση, βελτιώνοντας τη ζωή κατοίκων αλλά και επισκεπτών» είπε απευθυνόμενος στους φορείς του κλάδου.

Αναφερόμενος στο νέο υπόδειγμα τουριστικού προϊόντος, για το οποίο – όπως είπε – πρέπει να συνεργαστούν κυβέρνηση και επιχειρήσεις, ο πρωθυπουργός επισήμανε την ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την αντιμετώπιση του «υπερ-τουρισμού» με νέες υποδομές και έξυπνη διαχείριση των ροών, τις βιώσιμες πρακτικές οι οποίες θα αφορούν και τις τοπικές κοινότητες, και τη διαμόρφωση εναλλακτικών προορισμών και τους 12 μήνες του χρόνου.

«Γιατί ισχυρός ελληνικός τουρισμός σημαίνει ισχυρή εθνική οικονομία, περισσότερος εθνικός πλούτος, μερίδιο στον οποίο θα έχουν όλοι. Αλλά και περισσότερες δουλειές στις πόλεις, στα ορεινά χωριά και, βέβαια, στα νησιά μας» είπε.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News