Ελλάδα

Ηράκλειο: Πληρώνουν το νερό «χρυσάφι» λόγω αέρα - Αγανάκτηση για λογαριασμούς έως και 3.000 ευρώ

Διαμαρτυρία από κατοίκους των Βασιλειών για τους εξωφρενικούς λογαριασμούς – Παραδέχτηκε το πρόβλημα με τα υδρόμετρα… ανεμιστήρες, αλλά δε συναινεί σε οριζόντια λύση ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ

Αέρα «κοπανιστό» πληρώνουν οι δημότες των Βασιλειών μέσα από τα νέα ρολόγια που τους τοποθέτησε η ΔΕΥΑΗ, αλλά για να γίνουν διορθώσεις των ποσών θα πρέπει να κάνουν... αίτηση στην υπηρεσία!

«Μία οριζόντια λύση θα ήταν... παράνομη» τους απάντησε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης χθες το πρωί, όταν αντιπροσωπία κατοίκων πήγαν να διαμαρτυρηθούν για τους - εκτός κάθε λογικής - λογαριασμούς. Όλοι διαφώνησαν με τη διαδικασία, αφού είπαν πως πρέπει να υπάρξει λύση οριζόντια για όλους τους κατοίκους στους οποίους τοποθετήθηκαν τα ρολόγια… ανεμιστήρες.

Μάλιστα, όταν ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ είπε πως οι διορθώσεις θα γίνουν με βάση τον μέσο όρο των ποσών των τελευταίων χρόνων, κατάλαβαν οι ίδιοι ότι θα συμπεριληφθεί στους υπολογισμούς αυτούς και ο τελευταίος αστρονομικός λογαριασμός. Άρα, ο «κοπανιστός» αέρας θα κρατήσει τον μέσο όρο σε επίπεδα που θα εξακολουθούν να είναι εκτός λογικής! Ενώ δηλαδή στη χειρότερη περίπτωση πλήρωναν εδώ και δεκαετίες κάτω από 80 με 100 ευρώ ανά εξάμηνο, πάρα πολλοί κάτοικοι των Βασιλειών, έλαβαν τις τελευταίες μέρες λογαριασμούς από 300 ευρώ και πάνω, με τις νεότερες χθεσινές πληροφορίες να κάνουν λόγο για διχίλιαρα και τριχίλιαρα.

Οι κάτοικοι, χθες το πρωί, συγκροτήθηκαν σε μία άτυπη επιτροπή, ανταλλάσσοντας ονόματα και τηλέφωνα, με την απόφαση να προχωρήσουν άμεσα σε συναντήσεις, τόσο για το νερό όσο και για τα άλλα χρονίζοντα προβλήματα των Βασιλειών, μέσα από την κοινή διαπίστωση πως κανείς δε δείχνει ενδιαφέρον για να τους τα λύσει.

Οι δεσμεύσεις Βουρεξάκη

Αμέσως μετά το πέρας της συνάντησης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης έκανε τις εξής δηλώσεις: «Ναι, υπάρχει ένα πρόβλημα στις Βασιλειές. Είναι ένα ψηλό σημείο του Ηρακλείου. Και έχει διαπιστωθεί ότι τον προηγούμενο καιρό κάποια υδρόμετρα, που είναι ογκομετρικά, έγραφαν και αέρα, με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένους λογαριασμούς. Εμείς είπαμε σε όλους τους ανθρώπους να μας κάνουν ένα αίτημα και όσοι έχουν κάποιο πρόβλημα και έχουν αυξημένους λογαριασμούς συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, εμείς αυτά τα υδρόμετρα θα τα ελέγξουμε ένα-ένα χωριστά. Δεν είναι και πάρα πολλά, μη νομίζετε. Να μπορέσουμε έτσι να δώσουμε τη λύση»...

Ποια είναι όμως αυτή η “τεχνική λύση”; «Ή θα βάλουμε εξαεριστικά στα υδρόμετρα ή στο δίκτυο, που επειδή είναι παλιό δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να γίνει. Ή θα αντικαταστήσουμε τα ογκομετρικά υδρόμετρα με υδρόμετρα υπερήχων. Που αυτά γράφουν σίγουρα 100% μόνο νερό».

Στο σημείο αυτό ξεκαθάρισε: «Οι άνθρωποι που έχουν αυξημένους λογαριασμούς δε θα τους πληρώσουν τώρα. Θα περιμένουν μέχρι να πάμε να κάνουμε τον έλεγχο και μετά θα βγάλουμε καινούργιους λογαριασμούς».

Οι αιτήσεις μπορούν από σήμερα να γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης της ΔΕΥΑΗ.

«Μας έρχεται αέρας και μετά νερό»

«Το νερό κόβεται κάθε δεύτερη μέρα. Οπότε το δίκτυο παίρνει αέρα. Και συνήθως γράφει τα 2/3 σε αέρα. Και μετά έρχεται το νερό. Και το ποσό που μας έρχεται είναι ψευδές», δήλωσε χαρακτηριστικά στους δημοσιογράφους ο κάτοικος των Βασιλειών Βαγγέλης Ζέρβας.

«Ο αέρας πρέπει να εκτονωθεί πρώτα για να φτάσει στη δεξαμενή του καθενός. Όσο για την ποιότητα νερού; Με γύψο και όλα τα σχετικά. Εδώ έγινε και κάτι άλλο από τη ΔΕΥΑΗ. Δεν καταμετρούσαν όλο αυτό το διάστημα και μας καταμέτρησαν από τον δέκατο μήνα και μετά. Μας έστειλαν έναν λογαριασμό 7μήνου. Ναι, αλλά επειδή τον πρώτο μήνα του 2022 έγινε ανατιμολόγηση των κυβικών, χρέωσαν συσσωρευτικά όλα τα κυβικά, μαζί με τον αέρα μέσα, σε τιμές υψηλότατες. Εμείς σήμερα (σ.σ. χθες) ήρθαμε και τα εκθέσαμε όλα αυτά. Δεν ξέρουμε αν έγιναν αντιληπτά, γιατί ακούσαμε πράγματα που δεν είναι εφαρμόσιμα».

«Οι λογαριασμοί δεν έχουν καμία λογική»

«Μας ήρθαν λογαριασμοί υπέρογκοι. Λογαριασμοί οι οποίοι δε δικαιολογούνται και καταναλώσεις οι οποίες δε δικαιολογούνται για τα σπίτια μας. Αν ήταν ένας να έχει κάνει αυτές τις καταναλώσεις, θα μπορούσαμε να το δικαιολογήσουμε. Αλλά δεν μπορεί μια ολόκληρη περιοχή να έχει κάνει καταναλώσεις της τάξεως των 200 ή 300 κυβικών. Πράγμα που δεν μπορεί να συμβαίνει. Μπορεί ένας να έχει διαρροή. Μπορεί ένας να έχει υπερβολή κατανάλωση. Δεν μπορεί όλοι να κάνουμε αυτές τις καταναλώσεις, κάτοικοι που μένουμε 20 και 25 χρόνια σε αυτή την περιοχή», είπε από τη μεριά του και ο Μανόλης Τσαγκαράκης.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «το τεράστιο πρόβλημα παρουσιάστηκε από τη στιγμή που μπήκαν τα νέα ρολόγια».

«Μου ήρθε... τριχίλιαρο»

Μαρτύριο 20 και πλέον ετών

Η Κατερίνα Τζαγκαράκη κρατούσε χθες τον τελευταίο λογαριασμό στα χέρια της. Ποσό; 3.000 ευρώ! «Είμαι το τελευταίο ρολόι της γραμμής. Έχω θέμα με τον αέρα εδώ και 20 χρόνια. Κλείνω τη βάνα για να μη γράφει αέρα. Όταν έρχεται το νερό, μέχρι να τελειώσει ο αέρας, τελειώνει και το νερό. Μένω από νερό συχνότατα»...

Στη συνέχεια ανέφερε: «Ο τελευταίος λογαριασμός λέει ότι η κατανάλωση ενός ατόμου ήταν 542 κυβικά και η αξία 3.000 ευρώ. Ας αναλάβει, παρακαλώ, ο πρόεδρος την ευθύνη να συνετιστούν και να σέβονται οι υπηρεσιακοί. Είναι υπεύθυνοι στη θέση που κατέχουν και για το έργο που είναι αρμόδιοι να επιτελέσουν. Να κάνουν προτάσεις και να βρουν λύσεις στα προβλήματα που έχουμε. Εγώ ζω ένα μαρτύριο 20 χρόνια. Ζητώ λύση!».

Τέλος, εντύπωση προκάλεσε η επίκληση από πλευράς Βουρεξάκη της ΕΥΔΑΠ στην Αττική.

«Στείλαμε εκεί τα υδρόμετρα», είπε, «και μας απάντησαν ότι είναι καλά»... Για να πάρει την απάντηση των κατοίκων ότι «στην Αθήνα δε γίνονται διακοπές νερού, άρα τα δίκτυά τους δεν έχουν αέρα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια