Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Ξεκινά από την 1η Ιουλίου - Πώς θα λειτουργεί

Οικονομία
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Ξεκινά από την 1η Ιουλίου - Πώς θα λειτουργεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινά από την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ - Ο Οδηγός Εφαρμογής

Ξεκινά από την 1η  Ιούλιου η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, ενώ σε μερικά 24ωρα -την 1η Ιουνίου- ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ».

Στόχος είναι έως το επόμενο καλοκαίρι να ενταχθούν στο νέο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας και οι δύο μεγάλοι κλάδοι του τουρισμού και της εστίασης.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, η κάρτα εργασίας διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημάνει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο.

Ο κ. Χατζηδάκης ξεκαθάρισε ότι στις μικρές επιχειρήσεις δεν θα υπάρξει κάποια εξαίρεση, διότι «υπάρχουν διαπιστωμένα φαινόμενα παραβατικότητας και στις πιο μικρές επιχειρήσεις. Δεν μπορούν να υπάρξουν δυο μέτρα και δυο σταθμά».

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι η κάρτα εργασίας θα «μπει» και στα μικρότερα σούπερ μάρκετ ακόμη και σε μίνι μαρκετ, με 1-2 εργαζομένους.

Αναφορικά με τους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης

«Στόχος είναι το επόμενο καλοκαίρι να εφαρμοστεί η κάρτα στον ξενοδοχειακό κλάδο και στην εστίαση».

Ο πλήρης οδηγός εφαρμογής του νέου συστήματος που παρουσιάστηκε σήμερα Τρίτη 24 Μαΐου και  θα είναι διαθέσιμος στις επιχειρήσεις και στα λογιστήρια προκειμένου να τους βοηθήσει με απλά βήματα να προσαρμοστούν στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

  • Από 1/10/2022, ξεκινά η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.
  • Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» θα εμφανίζει το προγραμματισμένο ωράριο εργασίας ανά εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή του myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις, με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει, λόγω εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας από 1ης Ιουλίου, να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της κάρτας εργασίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ.

Μέσω της εφαρμογής «myErgani», μπορεί ο εργαζόμενος:

  • να δει τα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης και τους εργοδότες στους οποίους έχετε απασχοληθεί
  • να αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Π.Σ. Εργάνη από τους εργοδότες (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.)
  • να λαμβάνει άμεσες ειδοποιήσεις στη συσκευή για κάθε νέα υποβολή εντύπου, πληρωμή ή σημαντική ανακοίνωση από το Π.Σ. Εργάνη
  • να έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχουν γίνει από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την διάρκεια των μέτρων COVID-19 (π.χ. Αναστολές, μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ κ.ά.) και στα πλαίσια δράσεων ενίσχυσης πληγέντων από φυσικές καταστροφές.

Θα χρειαστεί ο εργαζόμενος τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης Taxisnet.

Συγκεκριμένα, με μόνο λίγες κινήσεις, η πληροφορία για χρόνο εργασίας, υπερεργασίας, άδεια κλπ θα είναι διαθέσιμη τόσο στον εργαζόμενο όσο και στην επιθεώρηση εργασίας με στόχο την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και την τήρηση του υγειούς ανταγωνισμού.

Φωτογραφία αρχείου Pexels 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News