Ελλάδα

«Τρέχουν» οι διαγωνισμοί για 6 οδικά έργα - Ανάμεσά τους δυο έργα στην Κρήτη

Οι δυο διαγωνισμοί, αφορούν στα τμήματα: ΒΟΑΚ - τμήματα Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος

Eξι μεγάλα συμβόλαια αναμένεται να υπογραφούν μέχρι το τέλος του 2022 ή το αργότερο στις αρχές του 2023 για αντίστοιχα μεγάλα κατασκευαστικά οδικά έργα της χώρας.

Ανάμεσα σε αυτά βρίσκονται δυο διαγωνισμοί που αφορούν στα τμήματα: ΒΟΑΚ-τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος. 

Συγκεκριμένα, στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είχαμε μια προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Στο τμήμα Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος ύψους 186 εκατ. ευρώ το έργο αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ, καθώς έδωσε την καλύτερη προσφορά και η διαγωνιστική διαδικασία προχωρά προς ολοκλήρωση.

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών κι Μεταφορών.

Τα υπόλοιπα έργα, αφορούν σε δύο τμήμα του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Λ. Κύμης, το τμήμα Μπράλος-Αμφισσα, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.

Τα έργα επεκτείνουν το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας και στόχο έχουν να αυξήσουν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.

Ολα τα έργα είναι σε προχωρημένη φάση διαγωνισμού και υπάρχει η αισιοδοξία πως θα μπορέσουν να συμβασιοποιηθούν εντός του 2022 -εκτός αν προκύψουν άλλοι λόγοι, όπως ενστάσεις ή δικαστικές διαμάχες, εκλογές κ.ά.

Σε τι σημείο, όμως, είναι σήμερα αυτοί οι διαγωνισμοί; Ας δούμε ένα προς ένα τα έργα και πώς εξελίσσεται η σχετική διαδικασία.

Μπράλος-Αμφισσα, 285 εκατ. ευρώ
Το έργο προκηρύχθηκε στο τέλος του έτους. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιανουαρίου και μέσα από την διαδικασία υποβολής προσφορών μειοδότησε η ΤΕΚΑΛ.

Αφορά στην αναβάθμιση τμήματος του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Είναι ένα σημαντικό έργο που θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει αισθητά τους απαιτούμενους χρόνους. Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αναμένεται η ολοκλήρωση ανακήρυξης προσωρινού αναδόχου.

Καλαμάτα-Μεθώνη, 310 εκατ. ευρώ
Μεγάλο έργο που θα αναβαθμίσει την περιοχή της Μεσσηνίας και ιδιαίτερο το τουριστικό της προϊόν. Ο νέος άξονας θα δώσει πνοή και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2019 και στα τέλη του 2021 δόθηκαν οι προσφορές. Από τα δύο σχήματα που διεκδίκησαν το έργο η κοινοπραξια ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ μειοδότησε. Ο ανάδοχος θα ανακηρυχθεί το επόμενο διάστημα και φέτος εκτιμάται ότι θα υπογραφεί και η σύμβαση.

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης, 352 εκατ. ευρώ
Ο διαγωνισμός αφορά στην πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού εδώ και 18 χρόνια. Η Λεωφόρος Κύμης με αυτό το έργο θα φτάσει μέχρι τη Λυκόβρυση στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη.

Μεγάλο μέρος του έργου είναι υπόγειο και θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα τις περιοχές του Αμαρουσίου, της Πεύκης και του Νέου Ηρακλείου και θα αποσυμφορήσει το τμήμα της Αττικής Οδού από τη Μεταμόρφωση μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 22 Ιανουαρίου και μειοδότησε το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αναμένεται η ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου.

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών κι Μεταφορών.

Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, 462 εκατ. ευρώ
Το Flyover είναι ένας υπέργειος άξονας επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που υπόσχεται να λύσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που συμβαίνει σε καθημερινή βάση.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη του 2020. Στα τέλη του 2021 δόθηκαν και οι προσφορές. Προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ανάμεσα σε 4 σχήματα που διεκδικούσαν το έργο.

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Φωτογραφία: Shutterstock

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια