Fuel Pass: 900.000 δικαιούχοι πληρώνονται σήμερα - Το πρόβλημα με τα smartphones

Κρήτη
Fuel Pass: 900.000 δικαιούχοι πληρώνονται σήμερα - Το πρόβλημα με τα smartphones

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από φορολογούμενους για το επίδομα βενζίνης έχουν ξεπεράσει το 1,5 εκατομμύριο

Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από φορολογούμενους για το επίδομα βενζίνης έχουν ξεπεράσει το 1,5 εκατ. ενώ σήμερα, Τρίτη 3 Μαΐου, αναμένεται να πιστωθεί στους λογαριασμούς το ποσό σε 900.000 δικαιούχους.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει αφορά αυτούς που επέλεξαν την πίστωση σε smartphone αλλά δεν έχουν την εφαρμογή NFC που υποστηρίζει τις ανέπαφες συναλλαγές.

Σε αυτή την περίπτωση οι δικαιούχοι θα πρέπει να ζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουν το smartphone ενός συγγενικού προσώπου.

Επίσης, όπως σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος αναζητείται κι ένας εναλλακτικός τρόπος για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν αυτοί οι δικαιούχοι.

Εν τω μεταξύ, η πλατφόρμα Fuel Pass παραμένει και σήμερα ανοικτή, μέσω της οποίας οι ιδιοκτήτες υποβάλλουν αιτήσεις για την επιδότηση καυσίμων.

Κ. Πιερρακάκης: «Πάνω από 1,5 εκατομμύρια οι αιτήσεις για το Fuel Pass»

Πάνω από 1,5 εκατομμύρια αιτήσεις έχουν ήδη γίνει για την επιδότηση καυσίμων, για το Fuel Pass, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Ήδη το 1,2 εκατομμύρια έχουν προωθηθεί στα πιστωτικά και τραπεζικά ιδρύματα για να γίνει η πίστωση στους iban είτε για να εκδοθούν οι προπληρωμένες κάρτες. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι περίπου το 30% του συνολικού αριθμού, που έχει εγκριθεί αφορά κάρτες αντί για πίστωση σε iban. Και αυτό είναι μια ενδιαφέρουσα αλλαγή διότι οι προπληρωμένες κάρτες στα κινητά τηλέφωνα έχουν την διάσταση ότι αφορούν πληρωμή μόνο για αυτόν τον σκοπό», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «το συνολικό πλήθος των δικαιούχων είναι περί τα 3 εκατομμύρια, η πλατφόρμα έχει ανοίξει για όλα τα ΑΦΜ, όλες οι πληροφορίες είναι στο voucher.gov.gr, να μπούνε οι πολίτες να δούνε αν είναι δικαιούχοι κι από κει και πέρα νομίζω ότι είναι μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση σε σχέση με το πώς μπορούν να χρησιμοποιούμε πλέον τέτοιου τύπου τεχνολογίες και εργαλεία σε ό,τι αφορά την προνοιακή πολιτική». Ο κ. Πιερρακάκης μάλιστα σχολίασε ότι πρόδρομος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν το Freedom Pass «και είχαμε διαπιστώσει ότι πάλι υπήρχε συνάρτηση με συγκεκριμένα καταστήματα, με συγκεκριμένα κομμάτια της οικονομίας. Από και κει και πέρα διαχειριζόμαστε μια κατάσταση, η οποία έχει μεγάλες δυσκολίες, είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο σε σχέση με την ενεργειακή κρίση και η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το μέγιστο δυνατό, το καλύτερο δυνατό».

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις νέες υπηρεσίες τις οποίες ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, όπως οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, μεταβιβάσεις ακινήτων, ίδρυση ατομικής επιχείρησης, αλλά και η προληπτική ιατρική, η οποία αποτελεί το επόμενο βήμα που έχουν αποφασίσει τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τους επόμενους μήνες θα υπάρξει η πρωτοβουλία για αποστολή παραπεμπτικών εξετάσεων, «πρώτα θα είναι οι μαστογραφίες όπου θα μπορέσουμε να στείλουμε παραπεμπτικά εξετάσεων στις ενδιαφερόμενες για να μπορέσουν [...] να κάνουν συγκεκριμένες εξετάσεις. Λαμβάνουμε μια μεγάλη πρωτοβουλία αφενός να χρησιμοποιήσουμε τα τεχνολογικά μέσα που έχουμε και να τα εμπλουτίσουμε με χρηματοδοτικές δυνατότητες με το πρόγραμμα "Σπ. Δοξιάδης" για να μπορέσουμε να καλέσουμε τον κόσμο να κάνει δωρεάν προληπτικές εξετάσεις».

Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «την ψηφιακή πολιτική την χρειάζεται περισσότερο ο πιο αδύναμος, εκείνος που δεν έχει κάποιον τον βοηθήσει, που δεν έχει χρόνο, δεν έχει πόρους να διαθέσει. Είναι ένα μέτρο κοινωνικής πολιτικής η καλή και γρήγορα εξυπηρέτηση του πολίτη και ένα μέτρο σεβασμού. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, έχουμε φτάσει δυο χρόνια μετά περίπου στις 1.400 υπηρεσίες στο gov.gr».

Όσον αφορά στο θέμα των κυβερνοεπιθέσεων, ο υπουργός τόνισε ότι «θα συναντήσουμε προβλήματα τα επόμενα χρόνια σε αυτόν τον τομέα, θα υπάρξουν κυβερνοεπιθέσεις, το θέμα είναι να είναι οι λιγότερες δυνατές και όσο το δυνατόν πιο μικρού βεληνεκούς. Το θέμα δεν είναι να μη συμβούν αλλά να έχουν την όσο το δυνατόν μικρότερη κλίμακα όταν και αν συμβούν, να αποτρέψουμε όσο πιο πολλές μπορούμε κι αν συμβούν να έχουν μικρή επίδραση. Οπότε κάνουμε μια σειρά από ενέργειες, έχουμε δημοσιεύσει την εθνική στρατηγική κυβερνοασφάλειας, είναι κάτι που μας απασχολεί καθημερινά».

//--> //-->

Βήμα βήμα η διαδικασία

Είσοδος στην ειδική πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων μέσω του gov.gr με τρία βήματα:

Είσοδος στο κυρίως πεδίο της αίτησης με τους κωδικούς taxisnet

Συμπλήρωση στοιχείων

Μόλις ο δικαιούχος συμπληρώσει τα στοιχεία του taxisnet εμφανίζεται η καρτέλα με τα στοιχεία του και εκείνος καλείται να επιβεβαιώσει εάν τα στοιχεία του είναι σωστά

O δικαιούχος πρέπει να πατήσει το κουμπί «Επιβεβαίωση» και οδηγείται στο κυρίως πεδίο της αίτησης.

Ο φορολογούμενος συμπληρώνει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός του (προσοχή να μην υπάρχουν κενά στο πεδίο):

Στη συνέχεια ο φορολογούμενος συμπληρώνει:

Αν επιθυμεί την ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα ή την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό

Τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου

Την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και

Επιλέγει το συνεργαζόμενο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα (την συνεργαζόμενη τράπεζα). Υπάρχουν δυο επιλογές: Alpha Bank και Viva Wallet. Ο δικαιούχος επιλέγει ελεύθερα τράπεζα ανάμεσα στις δυο επιλογές που υπάρχουν, καθώς δεν έχει σημασία σε ποια τράπεζα διατηρεί ο ίδιος τραπεζικό λογαριασμό. Δηλαδή όσοι έχουν λογαριασμό σε άλλες τράπεζες δεν σημαίνει πως αποκλείονται από την επιδότηση.

Μετά την αποθήκευση της αίτησης ακολουθεί διασταύρωση των στοιχείων μέσω του κινητού τηλεφώνου και του email.

Στην συνέχεια ο δικαιούχος πρέπει να συμπληρώσει τον κωδικό που θα έρθει στο κινητό του τηλέφωνο στο σχετικό πεδίο

Επίσης, στο email έρχεται ένας σύνδεσμος τον οποίο πρέπει να πατήσει ο δικαιούχος για να διασταυρωθούν τα στοιχεία του και μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης:

Υποβολή αίτησης

Αφού επιβεβαιωθούν κινητό τηλέφωνο και email ο δικαιούχος πρέπει να πατήσει το τελικό κουμπί για την υποβολή της αίτησης:

Μόλις ολοκληρωθεί η υποβολή της αίτησης ο δικαιούχος βλέπει αυτή την οθόνη και ακολούθως λαμβάνει email με την επιβεβαίωση της καταχώρισης της αίτησης και την εξέλιξη της την οποία μπορεί να παρακολουθεί μέσω ενός ειδικού συνδέσμου.

Νέα μέτρα εξετάζει η κυβέρνηση

Παράλληλα, νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που πλήττονται από την ακρίβεια εξετάζει η κυβέρνηση.

Μάιος : Συνεχίζονται οι επιδοτήσεις σε ρεύμα (72€ για τις πρώτες 300 KWh) & φυσικό αέριο (40€/ MWh)

Ιούνιος: Νέο εθνικό σχέδιο στήριξης

  • Να μπει πλαφόν στη χονδρική
  • Να γίνει μεγάλη μείωση ή και κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής
  • Η νέα μέση τιμή της κιλοβατώρας να οριστεί στα 0,16€/ kWh. Σήμερα η τιμή ορίζεται στα 0,25€/kWh (με επιδότηση), ενώ χωρίς επιδότηση είναι 0,35€/kWh.
  • Παράταση έως το τέλος του 2022 του μειωμένου ΦΠΑ σε Εστίαση, Τουρισμό, Μεταφορές
  • Μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 6% σε βασικά προϊόντα (ψωμί, γάλα, κρέας, μακαρόνια)
  • Νέα «επιταγή ακρίβειας» 200 € το καλοκαίρι

Βενζίνη - Πετρέλαιο

  • Επιδότηση diesel κίνησης και τον Μάιο (-0,15€/ λίτρο στην αντλία για όλους)
  • Νέα κάρτα καυσίμων και επίδομα βενζίνης 30€ – 50€ τον Ιούλιο
  • Έρχονται «μικρότεροι» λογαριασμοί ρεύματος, τι θα γίνει με την ρήτρα αναπροσαρμογής

Για τα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να καταπολεμήσει την ακρίβεια στην ενέργεια που «χτυπάει» την τσέπη στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου. Ο ίδιος είπε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει παρέμβαση όπου ο κόσμος θα δει πολύ μικρότερους λογαριασμούς ρεύματος.

«Η πραγματικότητα είναι ότι όλο το προηγούμενο διάστημα υπήρξε στήριξη της κυβέρνησης, που κυρίως απέδωσε σε όσους καταναλωτές είχαν κατανάλωση μέχρι 300 κιλοβατώρες, αυτοί είδαν πολύ μικρές αυξήσεις. Από εκεί και πάνω οι αυξήσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες. Υπήρξε και στήριξη για τις επιχειρήσεις, όμως το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει», ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

«Με το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός θα υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση και στήριξη και σε εκείνους που είχαν υψηλότερες καταναλώσεις, ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων, με αποτέλεσμα να δουν δραστικά μειωμένους λογαριασμούς και για έναν μεγάλο χρονικό ορίζοντα», τόνισε.

Για την ρήτρα αναπροσαρμογής

«Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η τιμή του ρεύματος είναι αρκετά πολύπλοκος. Η παρέμβαση που θα κάνουμε θα έχει αντανάκλαση και στη ρήτρα αναπροσαρμογής και θα έχει ως αποτέλεσμα όλοι να πληρώνουμε το ρεύμα πολύ φθηνότερα από ό,τι από τη στιγμή που άρχισαν οι αυξήσεις και μετά», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η τιμή της χονδρικής είναι ένα θέμα, αλλά τον κόσμο τον ενδιαφέρει η τιμή της λιανικής. Παρά τις υπερβολικές αυξήσεις, που καταδεικνύουν ότι το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, η Ελλάδα στην τιμή της λιανικής είναι κάτω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο», πρόσθεσε.

«Ο κόσμος θα δει πολύ μικρότερους λογαριασμούς ρεύματος»

«Με την παρέμβαση που θα κάνουμε ο κόσμος θα δει πολύ μικρότερους λογαριασμούς από αυτούς που βλέπει το τελευταίο διάστημα. Γίνονται συνεχείς συσκέψεις ώστε να αποφασιστεί το ύψος της παρέμβασης. Θα είναι χρήματα που αγγίζουν τα όρια των δημοσιονομικών μας δυνατοτήτων.

Καταλαβαίνουμε ότι η κοινωνία δεν αντέχει. Η παρέμβαση αυτή που περιλαμβάνει όλους, απαιτεί πόρους και μηχανισμό. Θα κινηθούμε ανεξάρτητα από την ΕΕ, μέσα στο πλαίσιο των κινήσεων που μπορούν να κάνουν τα κράτη – μέλη.

Συνεχίζονται και οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το σχέδιό μας θα τεθεί σε εφαρμογή κάπου μέσα στον Ιούνιο, και όσα περιμένουμε από την ΕΕ είναι μια παράλληλη διαδικασία», είπε ακόμα ο κ. Οικονόμου.

Αναφερόμενος στις διακοπές ρεύματος που έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω της αδυναμίας των πολιτών να ανταποκριθούν στους υπέρογκους λογαριασμούς που λαμβάνουν, ο κ. Οικονόμου είπε ότι:

«Η δική μας πρόθεση είναι να εξαντλούνται όλες οι δυνατότητες και να μη μένει κανένας χωρίς ρεύμα. Η κυβέρνηση έκανε και θα εξακολουθεί να κάνει ό,τι μπορεί για να μην κόβεται το ρεύμα. Αλλά η ιστορία με τις διακοπές ρεύματος δεν είναι καινούργια. Το 2017 είχαμε 200.000 διακοπές.

Ο αριθμός των διακοπών για τον οποίο μιλάμε τώρα, νομίζω ότι απέχει από τα νούμερα του 2017 – 2018. Η ρήτρα είναι μέρος του λογαριασμού. Όποιος πληρώνει σε δόσεις δεν του κόβεται το ρεύμαΟι πάροχοι όλοι, και η ΔΕΗ, έχουν προγράμματα δόσεων».

Σχετικά με όσους έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη, ο ίδιος σημείωσε ότι:

«Για τις αγωγές, θα ήμουν πολύ προσεχτικός επειδή έχουμε τραυματικές εμπειρίες ως χώρα από κινήματα τύπου “Δεν πληρώνω”. Θα πρότεινα στους ανθρώπους να είναι πολύ προσεχτικοί και να μην εμπιστεύονται εύκολα. Και σε άλλες περιπτώσεις που η κοινωνία είχε δυσκολευτεί, υπήρξαν άνθρωποι που μιλούσαν για σεισάχθεια και μηδενισμό των χρεών».

«Η ουσιαστική απάντηση για το ζήτημα του ηλεκτρικού ρεύματος θα έρθει μέσα από την ανακοίνωση της πολύ ουσιαστικής παρέμβασης της κυβέρνησης, η οποία είναι εφικτή λόγω της απόδοσης της οικονομίας», τόνισε κλείνοντας ο κ. Οικονόμου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News