ΜέΡΑ25: Πλήρης και συνειδητή αποτυχία διαχείρισης από την Μητσοτάκης Α.Ε.

Ελλάδα
ΜέΡΑ25: Πλήρης και συνειδητή αποτυχία διαχείρισης από την Μητσοτάκης Α.Ε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η αδυναμία συνεννόησης και η έλλειψη του παραμικρού πλάνου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κάθε νοήμων άνθρωπος περίμενε, φάνηκαν από τις τραγικές στιγμές που εκτυλίχθηκαν», αναφέρεται στην ανακοίνωση

H κακοκαιρία «ΕΛΠΙΣ» - η οποία αποτελεί τη δεύτερη διαδοχική χιονόπτωση στην Αττική μετά την περσινή «Μήδεια» - είχε προβλεφθεί εγκαίρως με απόλυτη ευστοχία, τόσο ως προς τον χρόνο που θα «χτυπήσει», όσο κι ως προς την ένταση των φαινομένων. Η «Ελπίς» αποτελεί άλλη μια απόδειξη της συνειδητής απόσυρσης του Κράτους από τον ρόλο του ως παρόχου υπηρεσιών και προστασίας στους πολίτες, με την ατομική ευθύνη να υποκαθιστά στη ρητορική των κυβερνώντων την Πολιτεία. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, η αδυναμία συνεννόησης και η έλλειψη του παραμικρού πλάνου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κάθε νοήμων άνθρωπος περίμενε, φάνηκαν από τις τραγικές στιγμές που εκτυλίχθηκαν μέχρι το πρωί της Τρίτης 25 Ιανουαρίου 2022 στην Αττική Οδό.

Πλήθος οδηγών εγκλωβίστηκαν στο οδόστρωμα της Αττικής Οδού για πάρα πολλές ώρες - πάνω από 24 ώρες για κάποιους - θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία τους - σωματική και ψυχική - καθώς οι συνθήκες που επικρατούσαν ήταν ιδιαίτερα αντίξοες, χωρίς νερό, με περιορισμένα καύσιμα, σε καθεστώς πλήρους απουσίας της Πολιτείας, πλήρους ανασφάλειας και χωρίς καμία προοπτική απεγκλωβισμού. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως η Αττική Οδός αποτελεί τον πλέον ακριβό - ως προς τα τέλη διοδίων - δρόμο, ο οποίος μάλιστα βρίσκεται εντός του οικιστικού ιστού της πρωτευούσης. Επιπλέον οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν ήταν ως επί το πλείστον εργαζόμενοι που, είτε μετακινούνταν προς την εργασία τους, είτε έφευγαν από αυτήν.

Μετά από πέντε (5) ώρες εδέησε ο αρμόδιος Υπουργός να παρέμβει για να μας ενημερώσει πως δεν έχει ευθύνη η κυβέρνηση, η ευθύνη βαραίνει τη διαχειρίστρια εταιρεία, η οποία δεν είχε καμία πρόβλεψη για τον απαραίτητο εξοπλισμό (εκχιονιστικά, αλατιέρες κλπ.) και πως με δική του πρωτοβουλία θα ζητήσει ευθύνες. Αρμοδιότητα βέβαια της κάθε κυβέρνησης δεν είναι να προβαίνει σε διαπιστώσεις των προβλημάτων που προκύπτουν, ούτε να δρά μόνο επικοινωνιακά κατόπιν εορτής, βλ. τις 2000€ οριζόντια αποζημίωση από την εταιρεία που διαχειρίζεται την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ για κάθε εγκλωβισμένο ΙΧ «με εντολή Μητσοτάκη» - ασχέτως πλήθους επιβαινόντων και ειδική περιπτωσιολογία υγείας και συνεπειών για τον καθένα - αλλά στην πρόληψη των προβλημάτων και στην άμεση επέμβαση για την προστασία της ζωής - πραγματικά αποτελεί θαύμα που δεν υπήρξε ανθρώπινη απώλεια. Πρέπει να τονίσουμε ότι η όποια επικοινωνιακή αποζημίωση εξαγγείλει ο Κ. Μητσοτάκης, δεν μπορεί να αποτελεί οδό διαφυγής της εταιρείας και να λειτουργήσει απαλλακτικά από μαζικές αγωγές των παθόντων.

Η προδιαγεγραμμένη αποτυχία αποδεικνύει για άλλη μια φορά την ανεπάρκεια των κρατικοδίαιτων ιδιωτών που όλο το Μνημονιακό Τόξο προωθεί έναντι οτιδήποτε δημόσιου, γεγονός που χαλυβδώνει έτι περαιτέρω τη θέση του ΜέΡΑ25: Υποδομές και Δίκτυα εκτός πεδίου κερδοσκοπίας. Αποτελούν δημόσια αγαθά, τα οποία πρέπει να λειτουργούν αποκλειστικά υπό δημόσιο έλεγχο. Επανεθνικοποίηση η μόνη λύση.

Τούτων δοθέντων ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Δεσμεύεστε ότι η συμφωνία του Κ. Μητσοτάκη με την διαχειρίστρια εταιρεία της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ περί αποζημίωσης των εγκλωβισμένων ΙΧ, δεν θα λειτουργήσει απαλλακτικά από τις μαζικές αγωγές παθόντων προς την εταιρεία;
  2. Η αποζημίωση με «εντολή Μητσοτάκη» θα επεκταθεί και για αυτούς που εγκλωβίστηκαν στα τραίνα για ώρες, στην Οινόη και αλλού ή υπέστησαν ακόμα και ατύχημα (σύγκρουση) από το εκχιονιστικό που υποτίθεται πως ερχόταν να απεγκλωβίσει την αμαξοστοιχία;
  3. Αναμένεται αποζημίωση και από τους διαχειριστές του αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος που άφησε τους ανθρώπους να κοιμούνται στο πάτωμα, εγκλωβισμένοι, πάνω σε κουβέρτες του στρατού; Με άλλα λόγια, θα κάνει ο Κ. Μητσοτάκης απευθείας, αντίστοιχου επικοινωνιακού τύπου, συνεννοήσεις και με τους λοιπούς παρασιτικούς ολιγάρχες - ντόπιους και ξένους - που νέμονται τις Εθνικές Οδούς, τον ΟΣΕ και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;
  4. Σκοπεύετε να νομοθετήσετε ώστε οι απαραίτητες ενέργειες για αντίστοιχες περιπτώσεις να είναι υποχρεωτικές για οποιονδήποτε διαχειριστή, με την αμέλεια των υποχρεώσεων αυτών που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές και την υγεία πολιτών να επισύρει βαριές ποινές;
  5. Τι ενέργειες αναλάβατε ώστε να απεγκλωβιστούν άμεσα οι οδηγοί, σε ποιο χρόνο ελήφθησαν οι όποιες αποφάσεις και πόσο χρόνο χρειάστηκε ώστε να υλοποιηθούν και γιατί - 24 ώρες μετά - υπάρχουν ακόμα εγκλωβισμένοι οδηγοί;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Γιάνης Βαρουφάκης

Αγγελική Αδαμοπούλου

Μαρία Απατζίδη

Κρίτων Αρσένης

Κλέων Γρηγοριάδης

Γιώργος Λογιάδης

Φωτεινή Μπακαδήμα

Σοφία Σακοράφα

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News