Ανοικτά αύριο Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα καταστήματα στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων

Ελλάδα
Ανοικτά αύριο Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα καταστήματα στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοιχτά θα είναι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τους εμπορικούς συλλόγους, 11 το πρωί με 8 το απόγευμα

Ανοιχτά θα είναι την Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια.

Τα εμπορικά κέντρα, τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ σε όλη τη Ελλάδα, ανάλογα με την πολιτική της κάθε επιχείρησης, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, θα μπορούν να είναι ανοικτά από 11:00 π.μ. έως 08:00 μ.μ.

Υπενθυμίζεται ότι τα καταστήματα, προαιρετικά, μπορούν να λειτουργήσουν αύριο στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων που έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.

Σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργοδότες έχουν υποχρέωση να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παρασχεθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.

Συμβουλές προς καταναλωτές

H Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει τους καταναλωτές τι πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις, ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές:

  • Υιοθετούμε συνετή καταναλωτική συμπεριφορά.
  • Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας και τις οικονομικές δυνατότητές μας. Καταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη.
  • Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28-2- 2022, οπότε καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε συνάρτηση βέβαια με τις ανάγκες μας.
  • Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα με δόσεις ή καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και κυρίως τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κ.λπ. σε σχέση με το οικογενειακό εισόδημά μας».

«Αποφεύγουμε τις παγίδες»

Παράλληλα, η Ένωση Καταναλωτών αναφέρεται και στις παγίδες που κρύβει η συγκεκριμένη περίοδος και συμβουλεύει:

  • Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κ.λπ. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα επισκευή ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Αυτό δεν ισχύει αν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.
  • Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν- κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.
  • Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς. Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχτεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.
  • Επισκεπτόμαστε, εάν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό.
  • Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως, στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές».

«Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας»

Όπως υποστηρίζει η Ένωση Καταναλωτών, σημαντικό είναι και το κομμάτι των δικαιωμάτων, με τους πολίτες να πρέπει να γνωρίζουν τι δικαιούνται:

  • Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και ως εκ τούτου, απαγορεύονται.
  • Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη τόσο την τιμή πριν, όσο και την τιμή μετά την έκπτωση ή και το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.
  • Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: Η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.
  • Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σεζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σεζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
  • Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή.
  • Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς, π.χ. το “προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση”.

Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής διάρκειας ζωής του.

  • Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
  • Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης ή υπαναχώρησης), σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας, ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων.
  • Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και εφόσον δεν είναι ελαττωματικό, η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή στη μειωμένη τιμή».
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News