Ελλάδα

Μεσογειακή διατροφή: Η καλύτερη στον κόσμο

Οι άνθρωποι της Μεσογείου ζουν περισσότερο και αντιμετωπίζουν λιγότερες παθήσεις, όπως καρκίνο και καρδιαγγειακά. Το μυστικό τους; Ο ενεργός τρόπος ζωής και η καλή διατροφή

Την πιο υψηλή βαθμολογία έλαβε η Μεσογειακή διατροφή, μεταξύ 40 άλλων διατροφών σε όλο τον κόσμο, στην ετήσια έρευνα Αμερικάνικου δημοσιογραφικού κολοσσού.

Η έρευνα πραγματοποιείται ετησίως και σε αυτή λαμβάνουν μέρος δεκάδες ακαδημαϊκοί και πρακτικοί ιατροί, διατροφολόγοι και λοιποί εμπειρογνώμονες. Στο σχετικό δημοσίευμα, παρουσιάζεται αναλυτικά η Μσογειακή διατροφή και τα χαρακτηριστικά της.

Η Μεσογειακή διατροφή

Η Μεσογειακή διατροφή, δεν αποτελεί συγκεκριμένα μία διατροφή, ενός και μόνο λαού. Οι Έλληνες, για παράδειγμα, τρώνε διαφορετικά από τους Ιταλούς, οι οποίοι με τη σειρά τους τρώνε διαφορετικά από τους Γάλλους και τους Ισπανούς. Παρά ταύτα, όλοι οι Μεσογειακοί λαοί, μοιράζονται πολλές ίδιες βάσεις στη διατροφή τους.

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι άνθρωποι που ζουν στα Μεσογειακά κράτη -δηλαδή εκείνα που βρίσκονται τριγύρω από τη Μεσόγειο θάλασσα- ζουν περισσότερο και αντιμετωπίζουν αναλογικά λιγότερες παθήσεις όπως καρκίνο και καρδιαγγειακά -συγκριτικά τουλάχιστον με τους κατοίκους της Αμερικής. Το μυστικό των Μεσογειακών ανθρώπων; Ο ενεργός τρόπος ζωής και η καλή διατροφή.

Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται, σε γενικές γραμμές, από μικρές ποσότητες κόκκινου κρέατος, ζάχαρης, κορεσμένων λιπαρών, ενώ παράλληλα, είναι πλούσια σε υγιή τρόφιμα, όπως οι ξηροί καρποί.

Μεταξύ άλλων, η μεσογειακή διατροφή βρίθει σειράς πλεονεκτημάτων για την υγεία: Συμβάλει στην υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου, στην πρόληψη του καρκίνου, στην πρόληψη και τον έλεγχο του διαβήτη, αλλά και στην απώλεια βάρους. Με την μεσογειακή διατροφή, μάλιστα, θα ήταν δυνατή η αποφυγή χρόνιων ασθενειών, αλλά και η διατήρηση ενός σταθερού υγιούς βάρους. Αποτελεί πρότυπο ισορροπημένης διατροφής, περιλαμβάνοντας επαρκείς ποσότητες πρωτεϊνών, υδατανθράκων, λίπους και άλλων θρεπτικών συστατικών.

Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, δίνει έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια, το ελαιόλαδο και τα αρωματικά βότανα και μπαχαρικά. Περιλαμβάνει ψάρια και θαλασσινά -τουλάχιστον μια με δυο φορές την εβδομάδα, πουλερικά, αυγά, τυρί και γιαούρτι με μέτρο, ενώ αφήνει τα γλυκά και το κόκκινο κρέας για ειδικές περιστάσεις. Συμπληρώνεται από ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες. Στο μεταξύ, κρίνεται πολλή σημαντική η ενεργός σωματική δραστηριότητα.

Παράλληλα,  είναι σχεδόν απίθανο η Μεσογειακή διατροφή να προκαλέσει κάποιον κίνδυνο στην υγεία, αρκεί να έχει δημιουργηθεί ένα βασικό και λογικό πλάνο, ενώ απευθύνεται γενικά σε όλες τις ηλικίες.

Οι «πρωτιές» της Μεσογειακής διατροφής

1η ως η καλύτερη διατροφή γενικά

1η ως η καλύτερη χορτοφαγική διατροφή

1η ως η καλύτερη για την υγεία της καρδιάς

1η ως η καλύτερη για τον διαβήτη και την καταπολέμησή του

1η ως η καλύτερη υγιεινή διατροφή

1η ως η πιο εύκολη διατροφή που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει  

 

Η μελέτη πραγματοποήθηκε από το U.S. News & World Report

 

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια