Rafale: Τα έξι πρώτα μαχητικά φτάνουν στην Ελλάδα στις 19 Ιανουαρίου

Ελλάδα
Rafale: Τα έξι πρώτα μαχητικά φτάνουν στην Ελλάδα στις 19 Ιανουαρίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η δεύτερη εξάδα των Rafale θα παραδοθεί μέσα στο 2022 και η τρίτη το 2023 – Τι ισχύει για τις φρεγάτες Belharra

Οι προβλέψεις των πιστώσεων άμυνας για το 2022, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό στη Βουλή, βρέθηκαν στο επίκεντρο των αναφορών από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος τόνισε πως σε λίγες μέρες προσγειώνονται τα πρώτα Rafale στην Ελλάδα.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος έσπευσε να υπογραμμίσει ότι δεν είναι ένας ανταγωνισμός εξοπλισμών αλλά ένας αγώνας δρόμου για να καλυφθούν κενά ετών, στην ανανέωση και αναβάθμιση οπλικών συστημάτων. «Σε μερικές ημέρες, τα πρώτα έξι Rafale, θα έρθουν και θα φωλιάσουν στη βάση της Τανάγρας για να επιχειρούν στους ελληνικούς αιθέρες με το σήμα της χώρας φτερά και Έλληνες χειριστές στο πιλοτήριο», επεσήμανε.

Η άφιξη των Rafale στην Ελλάδα

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, σε σχέση με τα 18 Rafale, ότι «σε μερικές ημέρες, τα πρώτα έξι Rafale, θα έρθουν και θα φωλιάσουν στη βάση της Τανάγρας για να επιχειρούν στους ελληνικούς αιθέρες με το σήμα της χώρας φτερά και Έλληνες χειριστές στο πιλοτήριο». Η δεύτερη εξάδα των Rafale θα παραδοθεί μέσα στο 2022 και η τρίτη το 2023, ενώ η Πολεμική Αεροπορία θα προμηθευτεί και άλλα 6 καινούργια Rafale και γι΄αυτό τα αρμόδια επιτελεία είναι σε διαπραγματεύσεις αυτή την περίοδο.

Προς συμβασιοποίηση βαίνει και το φιλόδοξο πρόγραμμα για τις 3 φρεγάτες Belharra που θα ενισχύσουν τον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού και θα το οδηγήσουν στη νέα εποχή και θα δρομολογήσουν τη μοίρα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τα επόμενα χρόνια. Καθώς δε οι ανάγκες ανανέωσης του στόλου δεν περιορίζονται μόνο στις φρεγάτες, το υπουργείο σε λίγο καιρό θα ενημερώσει τη Βουλή για τις τέσσερις νέες κορβέτες. Εντός του επόμενου έτους παραδίδεται και η τελευταία πυραυλάκατος νούμερο 7.

Η αναβάθμιση των F-16

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των F-16 block 50, σημειώνοντας ότι για λόγους διαφάνειας θα οδηγηθεί προς έγκριση στη Βουλή, με νέα σύμβαση. Την ερχόμενη Τρίτη δε, η αρμόδια επιτροπή της Βουλής θα κληθεί να εγκρίνει το κατακυρωτικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τη σύμβαση των μεταγωγικών τύπου C27, ώστε να αρχίσουν να έρχονται ανταλλακτικά το νέο έτος.

Αναφερόμενος στο Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας είπε ότι είναι μια στρατηγική παρέμβαση για το μέλλον του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας, «γιατί καινούργια Rafale, χωρίς άριστα εκπαιδευμένους χειριστές, δεν γίνεται». Το Φεβρουάριο στην Καλαμάτα θα εγκαινιαστούν τα δύο πρώτα κτίρια υποδομών, στο ένα θα μπει ένας σύγχρονος εξομοιωτής και ένα δεύτερο που θα χρησιμοποιηθεί ως υπόστεγο και αποθήκη υλικών.

Το Πολεμικό Ναυτικό θα εξοπλιστεί και με 7 καινούργια υπερσύγχρονα ελικόπτερα ανθυποβρυχιακής χρήσης, που τα δύο πρώτα θα παραληφθούν μέσα στο 2022.

Γαλλία: Ξεκίνησε το «κτίσιμο» της πρώτης φρεγάτας «Belh@rra» στο ναυπηγείο της Λοριάν 

Μέρος της καρίνας - και συγκεκριμένα το κομμάτι που ονομάζεται τρόπιδα - της πρώτης φρεγάτας FDI (Frigate Defense and Intervention), γνωστής ευρύτερα και ως «Belh@rra», παρουσιάστηκε σήμερα με κάθε επισημότητα, στο ναυπηγείο της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στη Λοριάν της Γαλλίας.

Πρόκειται για το πρώτο σημαντικό βήμα για τη συναρμολόγηση της FDI, που έχει παραγγελθεί από το Γαλλικό Ναυτικό και αναμένεται να παραδοθεί το 2024.

Το «παρών» στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός της στεγασμένης ναυπηγικής κλίνης που εκτελούνται οι εργασίες ναυπήγησης της πρώτης φρεγάτας FDI, έδωσε από ελληνικής πλευράς ο Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού Κυριακού Μητσοτάκη.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τέθηκε σε λειτουργία και το «σήμα κατατεθέν» των φρεγατών «Belh@rra», ο ενσωματωμένος ιστός (κατάρτι) που ονομάζεται Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM). Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα με ραντάρ εντοπισμού και πλήθος «έξυπνων» λειτουργιών, που κατασκευάζεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο πλοίο.

Με αυτόν το συμβολικό τρόπο, η Naval Group σηματοδοτεί την έναρξη των δοκιμών του ολοκληρωμένου συστήματος μάχης, με το οποίο θα είναι εξοπλισμένες οι φρεγάτες «Belh@rra». Στόχος είναι το σύστημα μάχης PSIM να είναι «ετοιμοπόλεμο» αρκετούς μήνες πριν την εγκατάστασή του πάνω στην πρώτη φρεγάτα.

Ιστορική στιγμή

Περήφανος για την ιστορική στιγμή δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Naval Group Πιέρ Ερίκ Πομελέ ενώ τόνισε ότι οι φρεγάτες FDI «είναι πλοία πολλαπλών ρόλων», που μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη, ενώ «έχουν σχεδιαστεί με έμφαση στην ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών». Τόνισε δε, ότι «ήδη, τόσο η Γαλλία όσο και η Ελλάδα, έχουν επιλέξει τις φρεγάτες FDI» ενώ από την πλευρά της, η Naval Group «παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να ενισχύσει την κυριαρχία της Γαλλίας και των συμμάχων της».

Ο "ναύαρχος Ρονάρ" και οι άλλες φρεγάτες

Η πρώτη φρεγάτα FDI θα λάβει το όνομα του διάσημου Γάλλου ναυάρχου Ρονάρ, ο οποίος διετέλεσε αρχηγός του γαλλικού στόλου από το 1919 έως το 1920 και διακρίθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Συνολικά, το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία πέντε φρεγατών FDI, οι οποίες θα παραδοθούν από το ναυπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, από το 2024 έως και το 2030. Με βάση το αρχικό πλάνο, που τελεί υπό διαμόρφωση έως ότου συμβασιοποιηθεί το έργο, οι δύο πρώτες ελληνικές «Belh@rra» - από τις τρεις συνολικά - θα ναυπηγηθούν το 2025, ενώ θα ακολουθήσει η ναυπήγηση του τρίτου πλοίου το 2026.

Τι εστί «Belh@rra»

Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belh@rra» είναι ότι σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται κατά βάση σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις περίπλοκες λειτουργίες του. Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από 1 εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μιας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων συστημάτων του.

Πάνω από 1.200 εργαζόμενοι απασχολούνται αποκλειστικά στη ναυπήγηση των «Belh@rra» στο ναυαπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, ενώ συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται με 400 «υπεργολάβους», ανάμεσά τους και εταιρείες από το ευρύτερο φάσμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Με εκτόπισμα που «αγγίζει» τους 4.500 τόνους, μήκος που φτάνει τα 122 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 27 ναυτικούς κόμβους, η «Belh@rra» είναι ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς ρόλους, ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα ή ως μέρος ναυτικής δυναμής. Είναι σε θέση να υποστηρίξει όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, όπως πόλεμος επιφανείας, αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις καθώς και εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Διαθέτει μεταξύ άλλων, οκτώ βλήματα επιφανείας Exocet, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και βλήματα εναντίον εναέριων στόχων Aster 15/30.

(Φωτογραφίες IN TIME, Shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News