Το 90% των Ελλήνων αγοράζουν online τα είδη παντοπωλείου

Ελλάδα
Το 90% των Ελλήνων αγοράζουν online τα είδη παντοπωλείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σχεδόν το 60% των καταναλωτών στην χώρα αναμένεται να κάνει μέσω διαδικτύου τις αγορές του για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Η όλο και μεγαλύτερη εξοικείωση των καταναλωτών με τις ψηφιακές αγορές, έχει σαν αποτέλεσμα να μπαίνουν πλέον στο «ηλεκτρονικό καλάθι» τους, προϊόντα που μέχρι πρότινος δεν ήταν μεταξύ των δημοφιλέστερων στις online αγορές. Ενδεικτικό τέτοιο παράδειγμα αποτελούν τα είδη παντοπωλείου, με ένα ποσοστό της τάξης του 89% των Ελλήνων καταναλωτών να αποκτούν τα παραπάνω είδη πλέον μέσω διαδικτύου.

Ειδικότερα, το 74% εκ των καταναλωτών απαντά ότι επιλέγει την αγοραστική αυτή οδό προς εξοικονόμηση χρόνου, ενώ την ίδια ώρα το 57% σχεδιάζει να επιλέξει την διαδικασία της online αγοράς, ώστε να αποκτήσει τις απαιτούμενες προμήθειες για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. «Η νέα αυτή κατάσταση δεν σημαίνει πάντως ότι τα ψώνια στα φυσικά καταστήματα διέρχονται κρίση: στο άμεσο μέλλον διακρίνεται ένα υβριδικό μοντέλο, όπου οι αγορές των νοικοκυριών εντός και εκτός διαδικτύου αλληλοσυνδυάζονται άνετα και απρόσκοπτα», διαπιστώνει η PayPal σε σχετική της έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης.

Η έρευνα για λογαριασμό της PayPal έλαβε χώρα στα μέσα του προηγούμενου Σεπτεμβρίου, και διεξήχθη από την Maru/Matchbox. Τα στοιχεία απέδειξαν την μεγάλη άνοδο στις ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου, χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται κάποια καθολική στροφή στο διαδίκτυο, καθώς σε ότι έχει να κάνει με τα φρέσκα προϊόντα, η απόκτηση τους για την ώρα συνεχίζει να γίνεται, στο μεγαλύτερο ποσοστό, με τον παραδοσιακό τρόπο.

Οι 6 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι θα προβούν στις αγορές τους για το επερχόμενο εορταστικό τραπέζι μέσω διαδικτύου, με στόχο την εξοικονόμηση χρόνου. Σημειώνοντας δε, το 36% των ερωτηθέντων, ότι θα συνεχίσει και στο μέλλον τις αγορές του μέσω διαδικτύου, σημειώνοντας πως θα εξακολουθήσει να μην νιώθει άνετα κάνοντας ψώνια σε πολυσύχναστα σημεία.

Τα φρέσκα προϊόντα

Δυική μοιάζει η προσέγγιση των καταναλωτών σε ότι έχει να κάνει με τα τρόφιμα, καθώς η  αγορά των νωπών προϊόντων, όπως παρουσιάζει η έρευνα, είναι μάλλον σπάνια, έναντι των μη ευπαθών ειδών.

Ενδεικτικά, παρά τον μεγάλο αριθμό Ελλήνων που ισχυρίζονται ότι αγόρασαν τρόφιμα online, μόλις το 10% φαίνεται να αγόρασε φρέσκα προϊόντα.

Ειδικότερα, στη Μεγάλη Βρετανία τουλάχιστον τρεις φορές περισσότεροι άνθρωποι, 31%, αγόρασαν φρούτα και λαχανικά στο Διαδίκτυο, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλότερο βαθμό ανησυχίας σχετικά με την παράδοση ευπαθών ειδών σε άριστη κατάσταση.

Την ίδια στιγμή, μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων αναγνωρίζει και εκτιμά τα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών, ειδικότερα όταν πρόκειται για τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ευρύτερη γκάμα επιλογής ειδών υγιεινής διατροφής. Με το 68% να αναφέρει ότι η online αγορά τροφίμων επιτρέπει να επιλέξουν «βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα», ενώ ένα 52% δήλωσε ότι έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία βιολογικών τροφίμων, μέσω της online αγοράς.

Γενικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι κινούμαστε προς ένα υβριδικό καταναλωτικό μοντέλο, με την μελέτη να διαπιστώνει ότι: «η τάση των υβριδικών λύσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων, με γνώμονα την ασφάλεια, την ευκολία και τις λοιπές διευκολύνσεις, μπορεί να σημείωσε ταχεία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά είναι βέβαιο ότι ήρθε για να μείνει».

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές

Μέσα από πλατφόρμες όπως η PayPal, πραγματοποίησε τις διαδικτυακές πληρωμές του το 56% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα, όπως έδειξε η έρευνα, ενώ το 36% φαίνεται να μην  αισθάνεται άνετα πλέον χρησιμοποιώντας μετρητά ή αγγίζοντας πληκτρολόγια για την εισαγωγή PIN. Είναι γεγονός πως η πανδημία γέννησε νέες αγοραστικές συνήθειες που αναμένεται να μείνουν και μετά το πέρας της.

Θεμέλιο του νέου υβριδικού μοντέλου στο λιανεμπόριο είναι η τεχνολογία και οι κωδικοί QR, που αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα καινοτομίας, το οποίο υποκινεί μακροπρόθεσμες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Αναλυτικότερα, η τεχνολογία κωδικών QR υπάρχει εδώ και καιρό, αλλά, εν μέσω πανδημίας, βίωσε μια θεαματική αναθέρμανση, εξαιτίας της διευκόλυνσης που παρέχει με συναλλαγές γρήγορες και ανέπαφες.

Η έρευνα της PayPal έδειξε ότι στην Ελλάδα, το 18% των ερωτηθέντων έκανε χρήση κωδικών QR περισσότερο από τότε που ξέσπασε η πανδημία, με το ίδιο ποσοστό να δηλώνει ότι τους χρησιμοποίησε για πρώτη φορά, με την Ελλάδα να σημειώνει το υψηλότερο αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ των δώδεκα χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News