Ελλάδα

Black Friday: Ξεκίνησαν οι υπερεκπτώσεις εως και 80% - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Μεγάλη η εκπτωτική δραστηριότητα, με καταστήματα να έχουν ήδη ξεκινήσει τις μεγάλες εκπτώσεις - Στις 26 Νοεμβρίου η πρώτη επίσημη για την Black Friday και στις 29 Νομεβρίου για την Cyber Monday 2021

Λιγότερες από δέκα μέρες μας χωρίζουν από την 26η Νοεμβρίου, την ημέρα που και επίσημα ξεκινάει η Black Friday, με τους καταναλωτές να περιμένουν τις υπερπροσφορές ώστε να κάνουν τις αγορές τους.

Μέρες τώρα, έχουν ξεκινήσει, ειδικότερα από τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών οι εκπτώσεις, οι οποίες προς ώρας δεν εμφανίζονται ακόμα στα επίσημα sites τους. Μεγάλη είναι η διαφημιστική καμπάνια που λαμβάνει χώρα στα προαναφερθέντα sites με τις εταιρίες να προαναγγέλλουν στους πελάτες τους τις επερχόμενες υπερεκπτώσεις, ενημερώνοντας λεπτομερέστερα όσους είναι εγγεγραμμένοι στο newsletter των καταστημάτων.

Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εκπτώσεις σε διάφορα καταστήματα, με αθλητικά είδη, είδη σπιτιού όπως και μαγαζιά ένδυσης και υπόδησης. Έντονη είναι επίσης η διαφημιστική δραστηριότητα από τα καταστήματα εορταστικών ειδών, χωρίς να λείπουν τα ταξιδιωτικά γραφεία, με τα τελευταία να προσφέρουν πακέτα διακοπών σε εκπτωτικές τιμές.

Που θα κυμανθούν οι εκπτώσεις;

Για την ώρα, οι εν εξελίξει εκπτώσεις, κυμαίνονται μεταξύ 40% και 80%, ενώ μεγάλες είναι οι προσφορές που έχουν τα e-shops, οι οποίες ξεκινάνε από 60%. Οι ηλεκτρονικές συσκευές είναι προς στιγμήν τα προϊόντα που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, μαζί με τα ρούχα, τα παπούτσια, τα καλλυντικά και τα αρώματα όπως και τα αθλητικά είδη.

Στα πλαίσια της μεγάλης εκπτωτικής κίνησης των ημερών, στις 29 Νοεμβρίου, ξεκινάει και η Cyber Monday 2021, με τον πρώτο λόγο να έχουν τα e-shops, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα φυσικά καταστήματα δεν θα έχουν εξίσου μεγάλες ευκαιρίες.

Online ή offline αγορές;

Σχετικά με τον τρόπο που θα γίνουν οι αγορές, η έρευνα της Sitecore με τίτλο «Holiday Shopping Trends 2021» που πραγματοποιήθηκε, σημείωσε ότι το 41% των καταναλωτών θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών.

Σχετικά με τις κατηγορίες αγορών, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η πλειονότητα των αγορών τους θα έχει να κάνει με υπηρεσίες διασκέδασης 45%, ένδυσης 41%, ομορφιάς 43%, φαγητού και ποτού 69%.

Οι ελλείψεις στην αγορά

Διαφορετική από τις άλλες χρονιές θα είναι η φετινή Black Friday, λόγω των ελλείψεων που καταγράφονται σε κάποια είδη, κυρίως τεχνολογίας. Παρόλα αυτά οι μεγάλες αλυσίδες ξεκαθαρίζουν πως υπάρχει το απαιτούμενο «stock», διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθούν κενά στην αγορά. Παράλληλα οι άνθρωποι της αγοράς είναι βέβαιοι ότι θα υπάρξουν ελλείψεις, λόγω των μεγάλων ζητημάτων που υπάρχουν στις μεταφορές από το καλοκαίρι. Ειδικότερα, τα προϊόντα υψηλής ζήτησης, όπως είδη τεχνολογίας, αθλητικά ρούχα και παπούτσια, παιχνίδια, ψυγεία, κουζίνες και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, είναι σίγουρο πως δεν θα καλυφθούν όλοι οι καταναλωτές.

Σχετικά με τις προτεραιότητες των καταναλωτών, βάσει των στοιχείων της Sitecore, το 65% δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές 45%, δήλωσαν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty.

Τα ψώνια των Ελλήνων καταναλωτών

Η Picodi σε πρόσφατη έρευνα της κατέγραψε ότι ένα μεγάλο τμήμα των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι φέτος συγκρατημένο σε ό,τι αφορά τη Black Friday, με το 41% εκ των οποίων να ζητάει μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Τα δέκα πιο δημοφιλή προϊόντα, τα οποία πρόκειται να αποκτήσουν οι καταναλωτές της χώρας κατά τη φετινή Black Friday, σύμφωνα με την έρευνα, στοχεύουν να αγοράσουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι οι εξής:

  • Ρούχα 61%
  • Ηλεκτρονικές συσκευές 59%
  • Καλλυντικά / αρώματα 39%
  • Εσώρουχα 16%
  • Αθλητικά αξεσουάρ 16%
  • Είδη παντοπωλείου 13%
  • Έπιπλα εσωτερικού χώρου 10%
  • Ταξίδια/διακοπές 10%
  • Βιβλία 6%
  • Παιδικά είδη 6%.

Ο ρόλος της πανδημίας

Βασικός είναι ο ρόλος της πανδημίας κατά την φετινή περίοδο υπερεκπτώσεων όπως και την Black Friday, λόγω της έξαρσης που παρουσιάζουν τα κρούσματα τις τελευταίες εβδομάδες. Κεντρικό ζήτημα, το οποίο θα επηρεάσει την αγοραστική δραστηριότητα θα παίξουν τα περιοριστικά μέτρα στους ανεμβολίαστους πολίτες, πράγμα που οπωσδήποτε θα επηρεάσει αρνητικά τον τζίρο των καταστημάτων.

Οι κίνδυνοι για τους καταναλωτές

Η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έχει συστήσει στο παρελθόν στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικότερα κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών αγορών τους στο Black Friday 2021. Μεταξύ άλλων, είναι σημαντικό οι καταναλωτές να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  • πλήρης εταιρική επωνυμία
  • τηλέφωνα επικοινωνίας
  • email
  • ταχυδρομική διεύθυνση
  • ΑΦΜ
  • αριθμό ΓΕΜΗ

Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος

Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν εικόνα των χαρακτηριστικών, ώστε να μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι η τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.

Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί πρέπει να είναι οι καταναλωτές αναφορικά με τα προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, ενώ πάντα πρέπει να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, εφόσον οι ιστότοποι είναι άγνωστοι.

Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια