Ελλάδα

Η «Αρχαία Ολυμπία» ξαναζωντανεύει 2.000 χρόνια μετά

Με συνεργασία της Microsoft και του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού έγινε πραγματικότητα το μεγάλο ψηφιακό project

Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την Microsoft, έφτασε στην ψηφιακή αναπαράσταση της Αρχαίας Ολυμπίας, έτσι όπως αυτή ήταν πριν 2.000 χρόνια, κατά την περίοδο της μεγάλης ακμής της.

Το Ολυμπιακό στάδιο της Ολυμπίας, οι ναοί του Δία και της Ήρας όπως και το εργαστήριο του Φειδία, μέγα γλύπτη της αρχαιότητας, απέκτησαν ζωή μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον της τεχνητής νοημοσύνης.

Με σημερινέ του δηλώσεις, κατά τα εγκαίνια του έργου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοστάκης σημείωσε:

 «Το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» είναι ένας μοναδικός τρόπος να γνωρίσεις την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας. Οι επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο μπορούν να «επισκεφθούν» μέσα από τη ψηφιακή απεικόνιση το χώρο όπως ήταν στην αρχαιότητα και να βιώσουν την ιστορία και τις αξίες που πρεσβεύει χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας».

Το εν λόγω έργο αποτελεί μια νέα μορφή ψηφιακής αρχειοθέτησης, η οποία παράλληλα θα προσφέρει μια «πύλη» σε μια άλλη ιστορική εποχή. Ως προέκταση των παραπάνω, μεγάλη είναι η γνωσιακή αξία του εγχειρήματος, καθώς πλέον θα είναι ευκολότερο να κατανοήσουμε τις κατακτήσεις της ανθρωπότητας στο παρελθόν, γεγονός που μας υπενθυμίζει παράλληλα τι μπορούμε να καταφέρουμε οι ίδιοι τη σήμερον.

Εν συνόλω, το έργο περιγράφει 27 μνημεία στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, με την τρισδιάστατη εμπειρία, να ξαναζωντανεύει τα μνημεία με εξαιρετικά ρεαλιστική λεπτομέρεια. Το έργο είναι αποτέλεσμα επιμονής έρευνας από διεπιστημονική ομάδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστά στην αρχική μορφή των ιστορικών μνημείων της αρχαιότητας. Επίσης οι σχετικές δράσεις περιλαμβάνουν ιστορικά χρονοδιαγράμματα των αλλαγών του χώρου, με την πάροδο του χρόνου και απεικονίσεις τεχνουργημάτων από κάθε περίοδο.

Η Microsoft, μέσω της πρωτοβουλίας της, AI for Cultural Heritage, συνεργάστηκε με την εταιρεία τεχνολογίας Iconem, ειδίκευση της οποίας είναι η ψηφιοποίηση ιστορικών τοποθεσιών σε 3D, με στόχο την δημιουργία του ρεαλιστικού μοντέλου της Αρχαίας Ολυμπίας. Με την χρήση επίγειων καμερών όπως και drones, προς λήψη εκατοντάδων χιλιάδων εικόνων του αρχαιολογικού χώρου, η Microsoft AI επεξεργάστηκε στη συνέχεια τις εικόνες, δημιουργώντας έτσι μοντέλα τόσο ακριβή, που χαρακτηρίζονται φωτορεαλιστικά.

Αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft, ήταν να έρθουν κοντά άνθρωποι με διαφορετικές ιδιότητες και από διαφορετικά υπόβαθρα, τόσο θεωρητικά όσο και τεχνικά. Μερικές από τις ιδιότητες που εργάστηκαν για το εγχείρημα αυτό, ήταν αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες και προγραμματιστές, με αρκετούς εκ των επαγγελματιών αυτών να έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου, ώστε βρουν νέους τρόπους να ξεπεραστούν οι μεγάλες προκλήσεις και τελικά να βρεθεί τρόπο ώστε να ζωντανέψει αυτό το μεγαλόπνοο έργο.

Τα εν λόγω μνημεία, κατάφεραν να επιζήσουν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επιβίωσαν από  πολέμους, σεισμούς και διάφορες αλλαγές που επέφερε διαδοχικά ο χρόνος. Η παραπάνω διαπίστωση καθιστά την ψηφιακή συντήρηση υποχρεωτική ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα τα στοιχεία της πλούσιας ιστορίας και των κοινών αξιών, τις οποίες εκπέμπουν τα μνημεία, θα παραδοθούν στις επόμενες γενιές.

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Microsoft, Brad Smith ανέφερε: «Το έργο για την ψηφιακή διατήρηση της Αρχαίας Ολυμπίας αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα στον τομέα της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Φέρνει κοντά τον ανθρώπινο παράγοντα και την τεχνολογία αιχμής και προσκαλεί τις επόμενες γενιές να εξερευνήσουν το παρελθόν μας με νέους τρόπους».

Με την σειρά της η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη σημείωσε: «Με την ψηφιακή αναπαράσταση του πανελλήνιου ιερού της Αρχαίας Ολυμπίας, η πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και οι αξίες του Ολυμπισμού, της ειρήνης, της αρμονίας, της αριστείας, της ευγενούς άμιλλας, γίνονται προσβάσιμες σε όλο τον κόσμο, σε όλο τον πλανήτη, μέσω της χρήσης τεχνολογίας αιχμής. Το έργο Ψηφιακής Διατήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Αρχαίας Ολυμπίας μέσω της χρήσης τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μεικτής Πραγματικότητας, που υλοποιήθηκε μέσω πολιτιστικής χορηγίας της Microsoft, προβάλλει και αναδεικνύει τον μοναδικό και εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, συμβάλλει στην έρευνα και αποτύπωση των μνημείων, υποστηρίζει τον τουρισμό και την εξωστρέφεια της χώρας ως μιας σύγχρονης και ισχυρής δημοκρατίας με μεγάλο ιστορικό και πολιτισμικό παρελθόν και αναμφισβήτητη αναπτυξιακή δυναμική».

Εν συνεχεία, ο Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, Γενικός Διευθυντής για τη Microsoft Ελλάδας Κύπρου και Μάλτας, τόνισε: «Ευχαριστούμε την ελληνική κυβέρνηση για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία που χρειάστηκε για να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο. Ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε μαζί τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε για να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο το έργο αυτό για να ενισχύσουμε τον τουρισμό, την εκπαίδευση αλλά και το τι σημαίνει σήμερα η Ελλάδα για τον υπόλοιπο κόσμο».

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βιώσουν την πλούσια ψηφιακή εμπειρία στο olympiacommongrounds.gr ή κατεβάζοντας την Εφαρμογή από iOS και Android μέσω αυτού του συνδέσμου από το κινητό τηλέφωνο.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια