Social Media: Ποια είναι η συχνότητα εκφοβισμού, σε Facebook και Instagram

Ελλάδα
Social Media: Ποια είναι η συχνότητα εκφοβισμού, σε Facebook και Instagram

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι παραβάσεις όρων χρήσης που σημειώθηκαν στις πλατφόρμες - Σε ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά εκφοβισμού

Το 0,14% έως 0,15% - ή 14 έως 15 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου - είναι η αναλογία που οι χρήστες του Facebook εκτέθηκαν στο τρίτο τρίμηνο του 2021 σε αναρτήσεις που αφορούν εκφοβισμό ή παρενόχληση. Είναι η πρώτη φορά που το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης δημοσιοποιεί σχετικά στοιχεία για την πλατφόρμα του.

Από την άλλη, το αντίστοιχο ποσοστό εκφοβισμού ή παρενόχλησης στο θυγατρικό Instragram κινήθηκε την ίδια περίοδο μόνο στο 0,05 έως 0,06%, δηλαδή 5 έως 6 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου από χρήστες. Οι αριθμοί αυτοί αφορούν περιπτώσεις που η ίδια η πλατφόρμα αποφασίζει κατά πόσο το περιεχόμενο παραβαίνει τους κανόνες χρήσης, χωρίς ανάγκη επιπρόσθετων πληροφοριών όπως κάποια αναφορά ή καταγγελία από χρήστη.

Σύμφωνα με το Facebook, από τα 9,2 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου που η εταιρεία αφαίρεσε λόγω παραβίασης των κανόνων περί εκφοβισμού (bullying) ή παρενόχλησης (harassment), στην πλειονότητα των περιπτώσεων (σχεδόν στο 60%) έδρασε με δική της πρωτοβουλία. Αντίστοιχα, από το Instagram αφαιρέθηκαν 7,8 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου για τις ίδιες παραβιάσεις και, από αυτά, η αφαίρεση του 83,2% έγινε με αυτενέργεια της πλατφόρμας χωρίς παρέμβαση θιγόμενων χρηστών.

Από την άλλη, σύμφωνα με το Facebook, συνεχίστηκε φέτος για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο η μείωση των αναρτήσεων περιεχομένου μίσους. Όπως το ίδιο υποστηρίζει, χάρη σε βελτιώσεις στην τεχνολογία του, έχει περιοριστεί πάνω από 50% το πρόβλημα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Στο τρίτο τρίμηνο του 2021 ο λόγος μίσους εκτιμήθηκε στο 0,03% ή 3 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου, έναντι 0,05% στο δεύτερο φετινό τρίμηνο. Αντίστοιχα στο Instragram ο λόγος μίσους ήταν 0,02% στο τρίτο τρίμηνο φέτος.

Το περιεχόμενο βίας ή υποκίνησης σε βία στο τρίτο τρίμηνο υπολογίστηκε στο 0,04 έως 0,05% ή 4 έως 5 φορές ανά 10.000 θεάσεις, ενώ στο Instagram στο 0,02%. Το Facebook ανέφερε ότι αφαίρεσε 13,6 εκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου βίας ή υποκίνησης (το 96,7% με δική του πρωτοβουλία), ενώ στο Instagram αφαιρέθηκαν 3,3 εκατομμύρια ανάλογα στοιχεία περιεχομένου.

Ραγδαία η αύξηση των Ελλήνων χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Μπορεί ο κίνδυνος για τον εκφοβισμό στις ηλεκτρονικές πλατφόρμα να «καραδοκεί», αυτό όμως δεν πτοεί καθόλου του Έλληνες χρήστες, που όπως δείχνουν τα δεδομένα έχει αυξηθεί κατά πολύ η παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Συγκεκριμένα, Πάνω από τέσσερις στους πέντε Έλληνες (ποσοστό 82%) βρίσκονται πια ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το ποσοστό να φθάνει το 97% στις ηλικίες 16 έως 24 ετών, σύμφωνα με την τελευταία πανελλαδική δειγματοληπτική έρευνα «Focus on Tech Life Tips» της εταιρείας Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ενεργοί στα social media είναι σχεδόν οι δύο στους τρεις Έλληνες ηλικίας 55-64 ετών (το 62%, έναντι 59% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020), με τα δημοφιλέστερα μέσα για τη δημιουργία προσωπικού «προφίλ» να είναι κατά σειρά τα Facebook (79% - αύξηση 15% έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2020), Instagram (51%) και YouTube (45%). Επίσης το ΤΙΚ ΤΟΚ παρουσιάζει θεαματική άνοδο τον τελευταίο χρόνο και στη χώρα μας, ειδικά στα κορίτσια 16-24 ετών.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News