Ελλάδα

Δίπλωμα οδήγησης: Τι πρόκειται να αλλάξει στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων

Ποιες θα είναι οι βασικές αλλαγές που αναφέρει το Νομοσχέδιο

Για το νέο Νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ο εκπαιδευτής οδήγησης και πρώην πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτών οδήγησης Ηράκλειου, Αλέξανδρος Μεϊμαράκης, ο οποίος παραβρέθηκε στην εκπομπή του «ΚΡΗΤΗ TV» με τον Νίκο Παναγιωτόπουλου.

Ο δάσκαλος οδήγησης, ανέφερε ότι οι αλλαγές κινούνται «σε γενικές γραμμές προς τη σωστή κατεύθυνση. Βέβαια, κάποια στιγμή θα πρέπει να θεσπιστούν ισχυρά μέτρα για την οδική ασφάλεια, όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά και για πολλά άλλα, όπως για τα όρια ταχύτητας, το αλκοόλ κλπ. Θα περιμένουμε, ωστόσο, να δούμε πως θα εξελιχθεί όλο αυτό, τι θα κατατεθεί στη βουλή και τι θα ψηφιστεί, γιατί πολλές φορές όλα αυτά αλλάζουν».

Σχολιάζοντας την αλλαγή παροχής διπλώματος στα 17, ο κ. Μεϊμαράκης, ανέφερε: «Δίνεται το δικαίωμα να οδηγούν και να κάνουν τα πρακτικά και τα θεωρητικά τους μαθήματα, ενώ έχουν κλείσει το 17ο έτος της ηλικίας τους. Κατόπιν, θα οδηγούν έχοντας ένα μικρό, «προσωρινό» δίπλωμα, συνοδευμένοι με έναν ενήλικο δίπλα τους. Ο ενήλικος αυτός, θα πρέπει να είναι, πάνω από 25 ετών, με δίπλωμα οδήγηση άνω των 5 ετών και να μην έχει παραβιάσεις στο ειδικό σύστημα».

Βέβαια, συνεχίζοντας εξέφρασε την ένστασή του ως προς το μέτρο αυτό, που δεν είναι, απαραίτητα, αρνητικό, αλλά, θα ήταν προτιμότερο -όπως τόνισε ο ίδιος- να ενταχθεί η οδική ασφάλεια στην εκπαίδευση από το δημοτικό. Ειδικότερα, ανέφερε: «Όντας σε αυτόν το χώρο τα τελευταία 22-23 χρόνια, κρίνω ότι δεν είμαστε ακόμα ώριμοι να κάνουμε κάτι τέτοιο. Θα προτιμούσα να ‘’χτίσουμε’’ τον οδηγό από μικρή ηλικία. Να ενταχθεί, δηλαδή, το μάθημα οδικής αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και η δυνατότητα εκπαίδευσης από 7 χρονών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο υποψήφιος θα είναι έτοιμος στα 17 του. Δεν διαφωνώ με την ιδέα, η οποία είναι, σαφώς, πολλή καλή, βέβαια, υπό προϋποθέσεις, όπως γίνεται τώρα».

Σύμφωνα με τον κ. Μεϊμαράκη, έγιναν δεκτές αρκετές από τις προτάσεις που είχε καταθέσει ο ίδιος στο υπουργείο. «Μια πολλή σημαντική πρόταση που εισακούστηκε, ήταν η προσθήκη κάμερας κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Αποτελεί διαχρονικό αίτημά μας, ώστε η εξέταση να πάρει άλλο ‘’ύφος’’. Η σημερνή εξέταση είναι πολλή απλή. Δεν δίνεται η δέουσα σημασία στον δρόμο, όπου και συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα».

Επιπρόσθετα, τόνισε: «Θεωρώ, προσωπικά, απαράδεκτο να μην είναι υποχρεωτικό το μάθημα σε δρόμο υψηλού ορίου ταχυτήτων, όπου ο υποψήφιος μπορεί σε πραγματικές συνθήκες να τρέξει το αυτοκίνητο, να προσπεράσει, να βάλει 4η και 5η ταχύτητα, να του δοθεί η δυνατότητα να δράσει κάτω από αντίξοες συνθήκες. Παράλληλα θα δει ο ίδιος, αλλά και ο δάσκαλός του, πως θα συμπεριφερθεί κατά τη διάρκεια όλων αυτών, πως θα φρενάρει, πως θα αντιδράσει, πως θα ανταποκριθεί γενικότερα. Ακόμα, θα ήταν ωφέλιμο να γίνει υποχρεωτικό το μάθημα οδήγησης το βράδυ».

Αναφερόμενος στα θεωρητικά μαθήματα, ο εκπαιδευτής οδήγησης πρόσθεσε: «Σημαντικό θα ήταν να υπάρξουν αλλαγές επί των θεωρητικών και ως προς άλλα άτομα, που αντιμετωπίζουν, για παράδειγμα, κάποια αναπηρία, ή που είναι κωφά. Η ύλη είναι πολλή παλιά, ίδια από το 1980, αλλά η τεχνολογία έχει προχωρήσει κατά πολύ. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναβαθμιστεί εξίσου. Όλα αυτά πρέπει να ενταχθούν, όπως, για παράδειγμα, η υβριδική τεχνολογία, η ηλεκτροκίνηση κτλ.».

Όπως τόνισε ο ίδιος, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η γενικότερη αναβάθμιση της οδικής Παιδείας στην Ελλάδα, με στόχο «να μειωθούν μακροπρόθεσμα τα τροχαία στη χώρα. Το 2010 οι νεκροί από τροχαίο ανά εκατομμύριο αντιστοιχούσαν σε 113 άτομα, ενώ το 2020 μειώθηκαν στα 54 άτομα. Συγκριτικά, στην Σουηδία, για παράδειγμα, ήταν 18 άτομα. Βέβαια, ο Έλληνας οδηγός έχει πολλά να δώσει κι όταν πάει στο εξωτερικό είναι, πραγματικά, παράδειγμα προς μίμηση».

Καταληκτικά, ο κ. Μεϊμαράκης αναφέρθηκε στις εξετάσεις διπλώματος οδήγησης στο Ηράκλειο, έπειτα από σχετική ερώτηση του κ. Παναγιωτόπουλου: «Στο Ηράκλειο, είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο, σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Η υπηρεσίας προχωράει με ταχείς ρυθμούς. Η υπηρεσία προσπαθεί για αυτό καθημερνά. Μάλιστα, υπάρχουν μέρες που βγάζει και 15 επιτροπές. Περιμένουμε να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο και ως προς τα σήματα, τα θεωρητικά, ώστε να βγαίνουν οι καρτέλες πιο γρήγορα και να δίνεται στους υποψηφίους πιο κοντινές ημερομηνίες».

 Οι 5 βασικές Αλλαγές που φέρνει το Νομοσχέδιο

  1. Μαθήματα, εξέταση και οδήγηση (θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα) από τα 17, για οχήματα κατηγορίας Β’.
  2. Αλλαγές στα θεωρητικά μαθήματα. Απλουστεύεται η ύλη και ενισχύεται η κριτική σκέψη των εξεταζόμενων, έναντι της παπαγαλίας.
  3. Νέο σύστημα πρακτικής εξέτασης. Ένας εξεταστής στη θέση του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα ο εκπαιδευτής.
  4. Διασφάλιση της διαφάνειας στα θεωρητικά μαθήματα. Η ταυτοπροσωπία θα γίνεται σε 2 στάδια, ώστε να μην υπάρχουν «παραθυράκια» παρανομίας σε πολλά εισαγωγικά μαθήματα.
  5. Νέα μέτρα για την πρακτική εξέταση. Θα καταγράφεται η πρακτική με οπτικοακουστικά μέσα για τη διαφάνεια της εξέτασης και τη σωστή αντιμετώπιση του κάθε εξεταζόμενου.

 (φωτογραφία: Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια