Το πρώτο κουδούνι χτύπησε – «Ανοχύρωτα τα σχολεία» λένε οι εκπαιδευτικοί

Κρήτη
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε – «Ανοχύρωτα τα σχολεία» λένε οι εκπαιδευτικοί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Με συστάσεις για ανοιχτά παράθυρα και αποστάσεις δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα», φωνάζουν συνδικαλιστές της εκπαίδευσης

Μη επαρκή χαρακτηρίζουν τα μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή το υπουργείο Παιδείας για την εκκίνηση της νέας σχολικής χρόνιας εκπαιδευτικοί φορείς, κάνοντας σαφές πως συστάσεις όπως η αραίωση των τμημάτων δεν ελήφθησαν σοβαρά υπόψη. Την ίδια στιγμή, σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται και στον αριθμό των σχολικών κενών, τα οποία ανέρχονται στα 250 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ εκπαιδευτικοί δε διστάζουν να εκφράσουν τον φόβο τους πως πολλοί γονείς ενδέχεται να απομακρύνουν τα παιδιά τους από τις σχολικές αίθουσες σε περίπτωση που αντιληφθούν πως κάποιος συμμαθητής τους είναι φορέας COVID-19...

Η ώρα έφτασε. Ύστερα από τρεις σχεδόν μήνες, τα σχολεία ξεκίνησαν, και ευχή όλων - μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και γονιών - είναι να συνεχιστεί η διά ζώσης διδασκαλία και κατά τους χειμερινούς μήνες και να μην εξελιχθεί όπως πέρυσι, που σημαντικό μέρος της χρονιάς έλαβε χώρα μέσω τηλεκπαίδευσης. Παρά τις ευχές των εκπαιδευτικών, η νέα χρονιά ξεκίνησε με αρκετά προβλήματα, όπως διαμηνύουν εκπαιδευτικοί φορείς, όπως τα κενά και η μη αραίωση των τμημάτων. Παράλληλα, κάνουν σαφές πως ενυπάρχει φόβος ως προς την ύπαρξη πολλών κρουσμάτων.

Η “Νέα Κρήτη” επικοινώνησε με τον Γιώργο Μακράκη, πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, ο οποίος μίλησε για τα σοβαρά προβλήματα του νέου σχολικού έτους. Όπως ανέφερε, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηρακλείου είναι 250, ενώ τίθενται ζητήματα που αφορούν στην καθαριότητα και τον δειγματοληπτικό έλεγχο, ο οποίος πρέπει να βρίσκεται υπό την εποπτεία του κράτους.

«Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με την ευχή όλων τα σχολεία να αντέξουν και να παραμείνουν ανοικτά παρά τις αντίξοες συνθήκες που η πανδημία έχει διαμορφώσει. Από εκεί και πέρα, είναι δεδομένο πως τα μέτρα τα οποία έχει βάλει το υπουργείο Παιδείας δεν επαρκούν, κατά τη γνώμη μας, ώστε τα σχολεία να θωρακιστούν απέναντι στην πανδημία. Σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόστηκαν προτάσεις που είχαμε θέσει, όπως η αραίωση των μαθητών στα σχολικά τμήματα (λιγότεροι μαθητές στη σχολική αίθουσα). Υπάρχουν επίσης ζητήματα που αφορούν στην καθαριότητα και τον βαθμό στον οποίο οι υπάλληλοι της καθαριότητας μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν. Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως στον νομό Ηρακλείου, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η χρονιά ξεκίνησε με 250 κενά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μακράκης, ενώ συνέχισε τονίζοντας πως «σημαντικό ζήτημα επίσης είναι ο δειγματοληπτικός προληπτικός έλεγχος να γίνεται με κρατική μέριμνα σε όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής κοινότητας. Και από εκεί και πέρα, πρέπει να σημειωθεί πως δεν υπάρχει καμία μέριμνα για να δοθούν δωρεάν μάσκες».

Ανεπαρκή μέτρα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς “Η Φαιστός”, Γρηγόρης Γιαμαλάκης, υποστήριξε: «Θεωρώ πως τα μέτρα ασφαλείας όπως έλαβαν χώρα σήμερα (σ.σ. χθες) δεν επαρκούν. Δεν έχουν στείλει μάσκες, και οι όποιες συστάσεις περιορίζονται στα ανοιχτά παράθυρα και τις αποστάσεις. Δεν υπάρχει η σύσταση για μειωμένα τμήματα μαθητών, πράγμα που είναι ένα ζητούμενο που κατά καιρούς έχουν αναφέρει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Θεωρούμε πως τα μέτρα είναι μη επαρκή για τα σχολεία και φοβάμαι πως το 50%+1 (αριθμός για να αναστείλει κάποιο σχολικό τμήμα τη διά ζώσης διδασκαλία) δε θα αποτυπώνει την πραγματικότητα, με την έννοια πως, μόλις οι γονείς δουν πως υπάρχουν ένα ή δύο κρούσματα στην τάξη, δε θα στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο».

Μεταξύ άλλων, ο κ. Γιαμαλάκης υποστήριξε πως το βασικό πρόβλημα όσον αφορά τα κενά εντοπίζεται στην παράλληλη στήριξη.

«Αυτή τη στιγμή κενά υπάρχουν σε κάποιες ειδικότητες, όχι τόσο σε δασκάλους και σε πρωινά τμήματα, αλλά σε κάποια τμήματα υποδοχής και ένταξης. Αυτά είναι τα κενά. Όπως όμως μας έχουν διαμηνύσει, θα καλυφθούν πολλές από τις θέσεις των κενών. Επίσης, οι θέσεις σε παράλληλη στήριξη δε δόθηκαν όλες. Δόθηκαν οι μισές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως αύριο Τετάρτη, στις 6:30 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ, προκειμένου να αναδειχθούν ζητήματα που αφορούν στην ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Στο Ηράκλειο, η συγκεκριμένη κινητοποίηση θα λάβει χώρα στην πλατεία Ελευθερίας.

Ευχές για το πρώτο κουδούνι

Μία ακόμη σχολική χρονιά στη σκιά της πανδημίας

Ευχές για τη νέα σχολική χρονιά απέστειλε τόσο η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης όσο και δημοτικές παρατάξεις προς τους μαθητές, τις μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Όπως αναφέρουν σε ανακοινώσεις, εύχονται η νέα σχολική χρονιά να κυλήσει ομαλά χωρίς προβλήματα.

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Η φετινή εκπαιδευτική διαδικασία χαρακτηρίζεται από τις γνωστές δυσκολίες και τα αναπόφευκτα μέτρα ασφαλείας που μας επιβάλλει η πανδημία. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η νέα σχολική χρονιά θα διεξαχθεί απρόσκοπτα και διά ζώσης, ώστε να δικαιώσει τις προσδοκίες μας και να αποδώσει τα αναμενόμενα ωφελήματα».

Η δημοτική παράταξη “Ηράκλειο 3.7.5” υποστηρίζει: «Χιλιάδες μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στην εκπαίδευση επιστρέφουν στις σχολικές μονάδες με ιδιαίτερο αίσθημα ευθύνης. Διπλή αποστολή αποτελεί αφενός μεν η προσπάθεια για την απόκτηση γνώσης, αφετέρου δε η διασφάλισης της διά ζώσης λειτουργίας με την τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων που απαιτούνται. Είμαστε σίγουροι ότι τόσο οι μαθητές και μαθήτριές μας, όσο και οι εκπαιδευτικοί, για άλλη μια φορά, θα αποτελέσουν παράδειγμα για όλους. Τους ευχόμαστε από καρδιάς καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία και δύναμη. Δέσμευσή μας αποτελεί ότι για άλλη μια χρονιά θα βρισκόμαστε στα πλευρό τους για τη διεκδίκηση και λύση των αιτημάτων τους μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου».

Η δημοτική παράταξη “Ενεργοί Πολίτες”, με την ευκαιρία της έναρξης της σχολικής χρονιάς, καλούν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν «για την κατάκτηση της γνώσης, που είναι μοναδικό εφόδιο για μια κοινωνία δίκαιων και ελεύθερων πολιτών. Μια κοινωνία που θα αναγνωρίζει τις ικανότητες και θα δίνει τις ίδιες δυνατότητες μετοχής στην εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις».

(φωτογραφία: pexels)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News