Ελλάδα

Αυτοκίνητα: Αυτές είναι οι δημοφιλέστερες κατηγορίες στην ελληνική αγορά

Αξιολογώντας τα αποτελέσματα του πρώτου οκταμήνου, τα υβριδικά οχήματα καταλαμβάνουν το 22,1% του συνολικού όγκου, ενώ τα ηλεκτρικά το 4,1% - Πτώση σημειώνεται στα πετρελαιοκίνητα

Αλλαγή του χάρτη των πωλήσεων στη χώρα μας μαρτυρούν οι μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τον περασμένο Αύγουστο, σε συνδυασμό με την μεγάλη αύξηση του αγοραστικού κοινού των υβριδικών μοντέλων. Πλέον, τα υβριδικά μοντέλα γνωρίζουν μεγάλη αύξηση (+14,7%) καταλαμβάνοντας το 26,1% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έχοντας ανοδική τάση, ενώ επίσης ανοδικά κινούνται σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα ηλεκτρικά οχήματα (+4,1%) με το 6,5% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο να είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Αξιολογώντας τα αποτελέσματα του πρώτου οκταμήνου, τα υβριδικά οχήματα καταλαμβάνουν το 22,1% του συνολικού όγκου, ενώ τα ηλεκτρικά το 4,1%. Αντίθετα, πτώση γνωρίζουν τα πετρελαιοκίνητα. Τον Αύγουστο οι πωλήσεις της κατηγορίας γνώρισαν πτώση 10,9%, με το συνολικό μερίδιο του τελευταίου οκταμήνου να βρίσκεται στο 18%. Όμως πτώση γνώρισαν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (10,3%). Όμως ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου- Αυγούστου εντοπίζεται αρκετά ψηλά (51,4%). Μέσα στο πτωτικό κλίμα των πωλήσεων τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν αύξηση 0,8% και 1,6% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 2,7% και το 2% του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

Η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων παραμένει η Β κατηγορία που έχει μερίδιο αγοράς 43,7%, με τα SUV να πετυχαίνουν τις μισές πωλήσεις (21,8%). Ακολουθεί η κατηγορία C με 37,7%, με τα SUV σε αυτή την κατηγορία να είναι τα πιο αγαπημένα καθώς 2 στα 3 οχήματα είναι ελεύθερου χρόνου (23,3%). Από την άλλη μικρό παραμένει το μερίδιο της μικρής κατηγορίας (Α) που καταλαμβάνει το 10,5%, με τα μικρά SUV να έχουν πολύ μικρή παρουσία (0,9%).

Η πτωτική πορεία οφείλεται σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς στην έλλειψη διαθεσιμότητας. Σήμερα σε μια νέα πώληση καινούριου αυτοκινήτου η αναμονή είναι περίπου 3 μήνες και σε μερικά μοντέλα σε φουλ εκδόσεις αγγίζει ακόμη και τους 6 μήνες. Κύριο πρόβλημα των εργοστασίων παραμένει η έλλειψη των ημιαγωγών που έχει προκαλέσει εδώ και πολλούς μήνες μεγάλη αναστάτωση στα εργοστάσια. Άλλωστε αρκετά από αυτά είτε έχουν αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους, είτε έχουν περιορίσει την παραγωγή τους.

Η πτωτική πορεία οφείλεται σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς στην έλλειψη διαθεσιμότητας. Σήμερα η αναμονή για την απόκτηση καινούριου αυτοκίνητου είναι περίπου 3 μήνες και σε κάποια μοντέλα με φουλ εκδόσεις φτάνει ακόμη και τους 6 μήνες. Βασικό πρόβλημα των εργοστασίων παραμένει η έλλειψη των ημιαγωγών που έχει προκαλέσει εδώ και πολλούς μήνες μεγάλη αναστάτωση στα εργοστάσια. Άλλωστε αρκετά από αυτά έχουν αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους ενώ άλλα έχουν προβεί στον περιορισμό της παραγωγής τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια