Σε 69.275 (35.528 άνδρες και 33.747 γυναίκες) ανήλθαν οι θάνατοι στην Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένων αυτών από τον κορωνοϊό) κατά τις 26 πρώτες εβδομάδες εφέτος (4/1/2021- 4/7/2021), ενώ κατά τις αντίστοιχες 26 εβδομάδες του 2020 (30/12/2019- 28/6/2020) είχαν ανέλθει σε 64.506 (32.266 άνδρες και 32.240 γυναίκες), σημειώνοντας αύξηση 7,39%. Ενώ, αύξηση κατά 5.859 θανάτους (9,24%) σημειώθηκε σε σχέση με το μέσο όρο των πρώτων 26 εβδομάδων της εξαετίας 2015- 2020 (63.416 θάνατοι).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι περισσότεροι θάνατοι καταγράφηκαν την 26η εβδομάδα (28/6- 4/7), τη 18η (3/5- 9/5) και τη 17η εβδομάδα (26/4- 2/5/2021) με ποσοστά αύξησης 44,4%, 27,2% και 27,1% αντίστοιχα. Οι λιγότεροι θάνατοι καταγράφηκαν την 5η εβδομάδα (1/2- 7/2), τη 2η (11/1- 17/1) και την 6η εβδομάδα (8/2- 14/2) με ποσοστά μείωσης 16,6%, 14,9% και 13,6% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με άλλη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο εφέτος
Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο εφέτος σε σχέση με τον Ιούλιο 2020, από άνοδο 1% τον Ιούνιο εφέτος και έναντι μείωσης 1,8% τον Ιούλιο πέρυσι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Ωστόσο, μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου εφέτος υπήρξε μείωση 1,4%, η οποία προήλθε από τα εξής:
*Από τις ανατιμήσεις σε: Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,8%), Φυσικό αέριο (7%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,1%), Ψάρια νωπά (2,3%), Τυριά (1,9%), Ψωμί και δημητριακά (0,7%), Άλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,7%) και Αυτοκίνητα καινούργια (0,5%).
*Από τις μειώσεις τιμών σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,8%), Φρούτα νωπά (9%), Πατάτες (7,1%), Άλλα προσωπικά είδη (2,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (0,9%) και Κρέατα γενικά (0,4%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,4% τον Ιούλιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*1,7% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι.
*4,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
*5,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*1,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
*0,8% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
*2,7% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,8% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
*0,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία.
*1,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,4% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,7% τον Ιούλιο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον προηγούμενο μήνα και έναντι μείωσης 2,1% τον Ιούλιο 2020. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,3% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
(φωτογραφία: Intime)