«Αυλαία» για τις πανελλήνιες εξετάσεις - 16.000 άτομα μένουν εκτός ΑΕΙ

Κρήτη
«Αυλαία» για τις πανελλήνιες εξετάσεις - 16.000 άτομα μένουν εκτός ΑΕΙ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι βάσεις των σχολών αναπόφευκτα θα ανέβουν λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Εκτός ακαδημαϊκής κοινότητας θα μείνουν 16.000 μαθητές, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστών Νομού Ηρακλείου κ. Μάνο Καζαντζάκη. Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, όπως ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή, σημαίνει την άνοδο των βάσεων σε όλα τα ακαδημαϊκά τμήματα, εάν αναλογιστεί κανείς πως πέρυσι υπήρχαν σχολές με 4.000-5.000 μόρια. Το αποτέλεσμα θα είναι ένας σημαντικός αριθμός υποψηφίων να μείνει εκτός. Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνει ο κ. Καζαντζάκης, θα υπάρξει μια γενικότερη σταθεροποίηση των βάσεων όλων των σχολών.

Η “αυλαία” των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΓΕ.Λ. έπεσε χθες, ενώ σήμερα τελειώνουν και τα ΕΠΑ.Λ. Ύστερα από μια δύσκολη σχολική χρονιά, οι πανελλαδικές εξετάσεις έφτασαν στο τέλος τους. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δοκιμάστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Και λίγους μήνες πριν, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έφερε προς ψήφιση νομοσχέδια που αφορούσαν τη σχολική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Ίσως το σημείο τομής στη σχολική κοινότητα ήταν η ρύθμιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Πλέον, δε θα μπαίνουν όλοι οι μαθητές στα πανεπιστήμια και πλέον ο μαθητής δε θα γράφει 3.000 μόρια και θα περνάει.

Οι βάσεις των σχολών αναπόφευκτα θα ανέβουν. Βάσεις σχολών κάτω των 5.000 μορίων θα ανέβουν. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί υποψήφιοι να μείνουν εκτός ακαδημαϊκής κοινότητας από το ερχόμενο φθινόπωρο. Αυτό υποστήριξε ο κ. Καζαντζάκης, ο οποίος μιλώντας στη “Νέα Κρήτη” ανέφερε: «Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η βάση πάει στο 7,8, εάν αναλογιστούμε πως πέρυσι με 2.500-3.000 μόρια τα παιδιά περνούσαν σε σχολές. Στην πραγματικότητα, φέτος θα μπουν 16.000 παιδιά λιγότερα με τη χρήση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ο αριθμός των εισακτέων ελάχιστο ρόλο παίζει. Οι πραγματικοί εισακτέοι θα είναι τελείως διαφορετικοί, γιατί οι βάσεις θα ανέβουν πάρα πολύ. Και θα αντιμετωπιστούν και άλλα προβλήματα, όπως πολλά περιφερειακά τμήματα θα κλείσουν και ο λόγος θα είναι οι εισακτέοι, που ο αριθμός τους θα είναι μικρός».

Σε περίπτωση που επαληθευτούν ή επιβεβαιωθούν τα λεγόμενα του κ. Καζαντζάκη, τότε θα αναμένουμε αντιδράσεις από το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα. Και ηγεσίες πολλών πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων ενδέχεται να διαμαρτυρηθούν, καθώς πανεπιστημιακά τμήματα μπορεί να κλείσουν.

Αντίθετα, βεβαίως, η ρύθμιση αυτή θα βοηθήσει τα ιδιωτικά κέντρα σπουδών, αφού πολλοί από αυτούς που θα μείνουν εκτός θα στραφούν εκεί... με το ανάλογο αντίτιμο, φυσικά.

Δύσκολα τα θέματα στη Φυσική

Ο κ. Καζαντζάκης, μιλώντας στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, αναφέρθηκε στα χθεσινά πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Το μάθημα το οποίο περιελάμβανε πολλές δυσκολίες ήταν η Φυσική, που είχε πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς, οι οποίοι έκαναν το μάθημα αρκετά δύσκολο στην εξέτασή του.

«Τα θέματα της Φυσικής απαιτούσαν ενδελεχή ανάλυση και είχαν μεγάλη έκταση. Τα θέματα είχαν δύσκολους μαθηματικούς υπολογισμούς. Το πρόβλημα ήταν στο μαθηματικό σκέλος των απαντήσεων. Εκεί θα συναντούσαν δυσκολίες οι μαθητές και σίγουρα ήταν αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα περυσινά. Πολλά παιδιά, εξαιτίας του άγχους του χρόνου, υπέπεσαν σε λάθη μαθηματικού χαρακτήρα και όχι τόσα λάθη στη Φυσική. Για το μάθημα της Οικονομίας, τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα σε σχέση με τα περυσινά. Πέρυσι ήταν αρκετά εύκολα τα θέματα. Στην Ιστορία, τα θέματα ήταν κανονικά. Δεν υπήρχαν θέματα ιδιαιτέρως δύσκολα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καζαντζάκης υποστήριξε πως υπάρχει ένας κρίσιμος παράγοντας, που είναι το ψυχολογικό κόστος της πανδημίας. Το άγχος των μαθητών σε συνδυασμό με την απομόνωση διαμόρφωσαν ένα εκρηκτικό μείγμα για τους υποψηφίους, πολλοί εκ των οποίων ίσως έχουν μια επίδοση χαμηλότερη από αυτή που ανέμεναν.

«Υπάρχει ένας κρίσιμος παράγοντας που πρέπει να τον υπολογίσουμε. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να τον υπολογίσουμε, παρά μόνο όταν έχουμε ακριβή στατιστικά δεδομένα. Και αυτός ο παράγοντας είναι το πόσο κόστισε η πανδημία και η απομόνωση στα παιδιά. Εμείς βλέπουμε τα πράγματα “ξερά και ψύχραιμα”, ωστόσο σε πολλά παιδιά επηρεάστηκε η ψυχολογία τους από την απομόνωση. Κάποια παιδιά σίγουρα θα αδικηθούν με τον βαθμό που θα βγάλουν σε σχέση με την επίδοση που θα είχαν εάν η εκπαίδευση ήταν διά ζώσης. Είναι ένας παράγοντας ανεξερεύνητος την παρούσα συγκυρία», ανέφερε ο κ. Καζαντζάκης.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

Σταθεροποίηση ή συγκράτηση των βάσεων

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Νομού Ηρακλείου κ. Μάνος Καζαντζάκης έκανε τις πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια πρώτη γενική εικόνα καταδεικνύει σταθεροποίηση ή συγκράτηση των βάσεων. Εκεί που ενδεχομένως οι βάσεις θα σημειώσουν αυξομειώσεις θα είναι στο δεύτερο πεδίο, όπου θα υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ επαρχιακών και κεντρικών σχολών.

Συγκεκριμένα, στο πρώτο πεδίο θα υπάρξει μια σταθεροποίηση των βάσεων, κάτι που σημαίνει ότι δε θα πέσουν οι σχολές συνολικά. Είτε θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα είτε θα σημειώσουν χαμηλή πτώση (της τάξης των 100-200 μορίων).

Λαμβάνοντας υπόψη πως πολλές Φιλοσοφικές Σχολές ήταν κάτω από τη βάση πέρυσι, φέτος ενδέχεται να ανέβουν άνω των 10.000 μορίων και την ίδια στιγμή οι Νομικές Σχολές να σημειώσουν μια μικρή μείωση. Όσον αφορά στο δεύτερο πεδίο που αφορά τις Πολυτεχνικές Σχολές, το μάθημα-ταμπού ήταν η Φυσική.

«Όσον αφορά στην εικόνα που έχουμε μέχρι στιγμής, μπορούμε να συμπεράνουμε πως έχουμε διαφοροποιήσεις από πεδίο σε πεδίο. Μέχρι στιγμής, τα πρώτα μηνύματα που έχουμε στην Έκθεση δεν είναι τόσο καλά. Περιμέναμε καλύτερες βαθμολογίες στην Έκθεση. Όπως επίσης και στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, οι βαθμολογίες είναι πεσμένες. Επομένως, στο πρώτο πεδίο θα έχουμε μια σταθεροποίηση των βάσεων και ενδεχομένως μικρή πτώση των βάσεων. Όσον αφορά στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο, τα Μαθηματικά κινήθηκαν σε γνώριμα επίπεδα. Η Χημεία ήταν ευκολότερη σε σχέση με πέρυσι. Η Φυσική ήταν δυσκολότερη. Οι βάσεις θα έχουν αυξομειώσεις στο δεύτερο πεδίο ανάλογα με την περιοχή. Θα ξεχωρίσουν σαφέστατα οι κεντρικές από τις επαρχιακές σχολές των μεγάλων πόλεων. Είναι βέβαια αρκετά νωρίς για να κάνουμε μια σαφή πρόβλεψη», ανέφερε ο κ. Καζαντζάκης.

Μιλώντας για το τρίτο πεδίο, είπε: «Στο τρίτο πεδίο των Ιατρικών Επιστημών, εάν δεν υπήρχαν τα σημερινά (σ.σ. χθεσινά) δύσκολα θέματα, θα μιλούσαμε με σιγουριά για άνοδο των βάσεων και ιδιαιτέρως σε κάποιες σχολές θα ήταν σημαντική. Αυτήν την άνοδο των βάσεων, όπως την αναμέναμε, θα τη συγκρατήσουν οι βαθμολογίες στη Φυσική, που αναμένουμε να είναι χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι».

Για σταθεροποίηση των βάσεων έκανε λόγο ο κ. Καζαντζάκης και για το τέταρτο πεδίο, καταλήγοντας: «Στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο ξέρουμε πως τα παιδιά δε γράφουν καλά στα Μαθηματικά. Η Πληροφορική ήταν σαφώς ευκολότερη σε σχέση με πέρυσι, ενώ το μάθημα της Οικονομίας ήταν σαφώς δυσκολότερο σε σχέση με πέρυσι. Οι πρώτες ενδείξεις προμηνύουν μια σταθεροποίηση των βάσεων. Θα περιμένουμε, ωστόσο, να ανακοινωθούν τα στατιστικά δεδομένα του υπουργείου Παιδείας». 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News