Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Άκαρπη η συνάντηση - «Εκκωφαντική η αδιαφορία του υπουργείου»

Ελλάδα
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Άκαρπη η συνάντηση - «Εκκωφαντική η αδιαφορία του υπουργείου»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όπως τόνισε η ΟΛΜΕ, «οι δημοκρατικές διαδικασίες απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να γίνεται ουσιαστική συζήτηση» και όχι μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων.

Για «εκκωφαντική αδιαφορία» κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η διοίκηση της ΟΛΜΕ, μετά από την εφ' όλης της ύλης συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προχθές. Η συνάντηση ήταν μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, παρουσία της υπουργού Παιδείας, της υφυπουργού Παιδείας και της γενικής γραμματέως. Η ΟΛΜΕ έθεσε ζητήματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του σχολικού περιβάλλοντος, αλλά και στους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη, που είναι οι καθηγητές και οι μαθητές. Ωστόσο, όπως γίνεσαι σαφές από το δελτίου Τύπου, η αδιαφορία από την πλευρά της εκπαιδευτικής ηγεσίας ήταν εκκωφαντική.

Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αφού επισήμανε για μία ακόμη φορά ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να γίνεται ουσιαστική συζήτηση και όχι μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων, έθεσε ζητήματα που άπτονται της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υποστήριξε πως τόσο ο Νόμος 4692/20 που προβλέπει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όσο και η σχετική εφαρμοστική Υ.Α. 6603 είναι σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, γεγονός που «αποδεικνύεται και από τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που προκηρύχθηκε από την ΟΛΜΕ, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού τους. Τα νομοθετήματα αυτά αποσκοπούν στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης και στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου».

Μεταξύ άλλων το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι «το ΥΠΑΙΘ οφείλει να σεβαστεί τη βούληση του κλάδου, όπως αυτή εκφράστηκε στις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, και να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της Υ.Α. 6603 και την κατάργηση των άρθρων 33-36 του Ν. 4692/20, ώστε στη συνέχεια να υπάρξει ο γόνιμος διάλογος στον οποίο υποτίθεται ότι κλήθηκαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όταν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις από πλευράς ΥΠΑΙΘ».

Όσον αφορά στην απάντηση της κ. Κεραμέως, η ανακοίνωση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ανέφερε πως σε καμία περίπτωση δεν έδειξε ενδιαφέρον για τους 150.000 εκπαιδευτικούς που αντιδρούν έντονα στον Ν. 4692/20.

«Η κ. Κεραμέως, παρότι μας δήλωσε ότι γνωρίζει την ακριβή θέση της ΟΛΜΕ, επισήμανε ότι η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών ήταν στην προμετωπίδα του προεκλογικού προγράμματος της Ν.Δ., σύμφωνα με το οποίο εξελέγη κυβέρνηση. Ως εκ τούτου, θεωρεί απόλυτα δημοκρατικό να προχωρήσει τις διαδικασίες αυτές, παρά τη μαζική αντίδραση 150.000 εκπαιδευτικών. Αρνήθηκε να αποσύρει την Υ.Α. και να καταργήσει τα σχετικά άρθρα του Ν. 4692/20.

Δυστυχώς, η υπουργός έδειξε για άλλη μία φορά αδιαλλαξία. Έφτασε μάλιστα να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της απεργίας-αποχής, παρά τις σχετικές προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προσφύγει στα δικαστήρια, ενώ δήλωσε ότι οι εκπαιδευτικοί που δε θέλουν τη συγκεκριμένη αξιολόγηση δε δείχνουν αγάπη προς τους μαθητές τους, αφού δεν επιθυμούν τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου! Οι εκπαιδευτικοί που, χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας, δουλεύοντας ατελείωτες ώρες πέραν του ωραρίου τους και αγοράζοντας οι ίδιοι τον απαραίτητο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση, δεν αγαπούν τους μαθητές τους επειδή δεν υποκύπτουν στους εκφοβισμούς και τις ιδεοληπτικές εμμονές της υπουργού! Αν δεν αγαπούσαν το σχολείο ή αν είχαν τις ίδιες εμμονές και μικροκομματικές στοχεύσεις με την υπουργό, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν πολύ εύκολα να μην κάνουν εξ αποστάσεως διδασκαλία, όσο το ΥΠΑΙΘ δεν τους χορηγεί τον απαραίτητο εξοπλισμό. Εδώ και έναν χρόνο, όμως, δεν το έκαναν, παρά τις συνεχείς προκλήσεις της υπουργού, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο νοιάζονται για τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Απόσυρση εγκυκλίου Μακρή

Την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου Μακρή, που ζητά ονόματα εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία και ονόματα μαθητών που δε βαθμολογήθηκαν, ζήτησε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Η ΟΛΜΕ επισήμανε για μία ακόμα φορά την κείμενη νομοθεσία, που προβλέπει τη δυνατότητα αυτή των εκπαιδευτικών, αλλά και το γεγονός ότι όλα αυτά υπάρχουν στην πλατφόρμα του myschool. Επιπλέον, ανέφερε ότι τα αιτιολογικά σημειώματα περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των οικογενειών τους, τα οποία δεν μπορούν να κοινοποιούνται.

Η ανταπόκριση στο αίτημα αυτό της ΟΛΜΕ ήταν, όπως σημειώνει η Ομοσπονδία, η εξής: «Η κ. Μακρή αρνήθηκε να απαντήσει και κρύφτηκε πίσω από την υπουργό, η οποία έδειξε είτε να αγνοεί είτε να αποκρύπτει σκοπίμως την κείμενη νομοθεσία, λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να καταθέσουν βαθμολογία, εκτός αν δεν έχουν κάνει 10 ώρες μάθημα. Στην ερώτηση γιατί ζητούνται τα ονόματα, αφού υπάρχουν στο myschool, δεν έδωσαν καμία απάντηση. Αρκέστηκαν στην άρνησή τους να αποσύρουν την εγκύκλιο».

Ανοιχτά σχολεία

Όσον αφορά στην επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δήλωσε ότι επιθυμεί να ανοίξουν τα σχολεία, «εφόσον ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών». Επανέφερε όλες τις προτάσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν (15 μαθητές ανά τμήμα, πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, ιχνηλάτηση κρουσμάτων στα σχολεία, μαζικά τεστ, προτεραιότητα εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς κ.λπ.), προκειμένου να υπάρχει απόλυτη ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Έγινε ερώτηση σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ΣΜΕΑΕ, για τους οποίους «ενώ η προθεσμία αιτήσεων έληγε στις 22 Φεβρουαρίου δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία».

Η κ. Κεραμέως απάντησε με τη σειρά της ότι «η διαδικασία δεν προχώρησε γιατί έρχονται συνεχώς νέες αιτήσεις». Ταυτόχρονα βέβαια κατηγόρησε τους εκπαιδευτικούς ότι δεν κάνουν μαζικά αίτηση... Για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς δήλωσε ότι θα συμπεριληφθούν στις κατά προτεραιότητα κατηγορίες στην 2η τάξη εμβολιασμού. Για τα τεστ επανέλαβε ότι υπάρχει η σχετική πλατφόρμα. Καμία δέσμευση δεν υπήρξε για τα μέτρα που προτείνει η ΟΛΜΕ, σύμφωνα με την Ομοσπονδία.

Για τις «εκλογές- "παρωδία"»

«Όλα έγιναν με νόμιμο τρόπο», απαντά η Κεραμέως

Σχετικά με τους αιρετούς των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έθεσε εκ νέου τα αιτήματά του, επικαλούμενο την τεράστια αποχή των εκπαιδευτικών από τις «εκλογές- "παρωδία"», όπως τις χαρακτηρίζει. Δήλωσε ότι «δεν αναγνωρίζει τους "αιρετούς" που προέκυψαν από αυτές τις αντιδημοκρατικές διαδικασίες» και καταδίκασε την «απαράδεκτη τακτική της υπουργού να μην κάνει αποδεκτές ούτε τις αποσύρσεις των ψηφοδελτίων αλλά ούτε και τις παραιτήσεις όσων φερομένων ως αιρετών συντάχθηκαν με τον κλάδο και υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους από τα Υ.Σ.».

Η κ. Κεραμέως δήλωσε μόνο ότι οι εκλογές έγιναν με νόμιμο τρόπο.

Η ΟΛΜΕ έθιξε και το ζήτημα που αφορά στις πρόσφατες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έθεσε εκ νέου τις ενστάσεις του σχετικά με τις αλλαγές που νομοθετήθηκαν (ΕΒΕ, διπλό μηχανογραφικό κ.λπ.). Η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι δεν μπορεί να περνά σε ΑΕΙ μαθητής που έχει γράψει 1/20. Στην ερώτηση γιατί μπορεί ο ίδιος μαθητής να φοιτήσει σε κολέγιο και να έχει ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους ΑΕΙ, δεν απάντησε...».

Όσον αφορά στην τράπεζα θεμάτων, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εξέφρασε την αντίθεσή του με την εφαρμογή της και ζήτησε την κατάργησή της. Επιπλέον, πρότεινε για τη φετινή σχολική χρονιά να μη διεξαχθούν οι προαγωγικές εξετάσεις, για παιδαγωγικούς λόγους, όπως έγινε και το προηγούμενο σχολικό έτος. Στη συγκεκριμένη πρόταση απάντηση σε δόθηκε, σύμφωνα με την Ομοσπονδία.

Τέλος, η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ καταλήγει: «Αποδεικνύεται δυστυχώς για μία ακόμα φορά ότι καμία βούληση για ουσιαστικό διάλογο δεν υπάρχει από πλευράς ΥΠΑΙΘ. Το κάλεσμα της ΟΛΜΕ σε αυτήν την προσχηματική συζήτηση είχε μόνο επικοινωνιακή στόχευση. Είναι πρωτοφανές το ΥΠΑΙΘ να αδιαφορεί πλήρως για τη σύσσωμη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολιτική του, που ισοπεδώνει το δημόσιο σχολείο».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News