Ελλάδα

Lockdown - Σταμπουλίδης: Ανοίγουν με click away τα καταστήματα στις 11 Ιανουαρίου

Τι θα γίνει με βιβλιοπωλεία και κομμωτήρια - Πότε μπαίνει στη ζωή μας το click in shop

Ανοιχτά θα είναι και πάλι τα καταστήματα από την ερχόμενη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Την ίδια στιγμή, πιθανή είναι η επαναλειτουργία  κομμωτηρίων, αλλά και βιβλιοπωλείων, την ίδια ημέρα.

Εάν ανοίξουν, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν με click away, ενώ, οι έμποροι και οι καταναλωτές θα χρειαστεί να περιμένουν ακόμα μία εβδομάδα για να τεθεί σε εφαρμογή το επόμενο στάδιο αγορών, το click in shop που αφορά την επίσκεψη σε κατάστημα με προκαθορισμένο ραντεβού. Εφόσον τα επιδημιολογικά στοιχεία το επιτρέψουν, αυτό θα πρέπει να αναμένεται μετά τις 15 Ιανουαρίου.

«Για λίγες ημέρες έχει τεθεί σε αναστολή η λειτουργία του click away. Τη Δευτέρα θα λειτουργήσει ξανά κανονικά. Τα τρόφιμα και άλλα αγαθά που αλλοιώνονται δεν βρίσκονται σε επιχειρήσεις που έχουν περιορισμούς. Για λίγες ημέρες υπομονή. Το πάγωμα για μια εβδομάδα έγινε γιατί χρειαζόμαστε περισσότερο υγειονομικό χώρο για να λειτουργήσουν τα σχολεία με περισσότερη ασφάλεια. Η αγορά είναι κλειστή. Το click away είναι μια επιλογή που δώσαμε στις κλειστές επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν ένα έσοδο πέρα από τη βοήθεια που λαμβάνουν από το κράτος. Περιορίζουμε την κινητικότητα και αυτό θα βοηθήσει στο να διευρύνουμε την υγειονομική ζώνη ώστε τα σχολεία να ανοίξουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταμπουλίδης στο Mega.

«Η βούληση είναι να επανέλθουμε στο όπως ήμασταν πριν το τελευταίο lockdown. Αυτός είναι ο προγραμματισμός που υπάρχει μέχρι αυτή την ώρα. Τη Δευτέρα να επέλθουμε σε όσα ήταν σε λειτουργία μέσα στις γιορτές. Εχτές έγινε η συζήτηση για τα σχολεία. Καθημερινά συλλέγουμε δεδομένα, θα δούμε πώς κινείται η νόσος και αναλόγως θα πράξουμε» σημείωσε.

«Είμαστε κλειστά. Οι περιορισμοί είναι σε ισχύ. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος και να είμαστε σε περιορισμό και να καλύψουμε τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες μας. Οι αποφάσεις που λαμβάνουμε έχουν και αυτές ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Όσο οδηγούμαστε στους μαζικούς εμβολιασμούς θα διευκολυνθούμε και θα παίρνουμε περισσότερες αποφάσεις. Δεν περιμένουμε ένα νούμερο, είναι σειρά παραμέτρων που καθορίζουν τις αποφάσεις. Βαδίζουμε με ασφάλεια σε μια διαδικασία που απέδωσε, το click away, συνεχίζουμε με αυτό και προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα με προσοχή» δήλωσε.

Ανοίγουν σε δύο φάσεις τα καταστήματα

Έτσι, σε πρώτη φάση θα επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα χωρίς φυσική παρουσία του πελάτη εντός, αλλά με τηλεφωνικές ή διαδικτυακές παραγγελίες, τις οποίες θα παραλαμβάνει έξω από το κατάστημα και χωρίς δοκιμή του προϊόντος κατόπιν ραντεβού.

Υπό την προϋπόθεση ότι τα δεδομένα της πανδημίας στη χώρα μας το επιτρέψουν, από τις 15 Ιανουαρίου έχει ληφθεί η απόφαση να ανοίξει συνολικά το λιανεμπόριο με φυσική παρουσία των πελατών, αλλά μόνο με προκαθορισμένη επίσκεψη και υπό τους αυστηρούς περιορισμούς της τήρησης φυσικών αποστάσεων.

Με το click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.

Στο κατάστημα με sms στο 13033

Επίσης υποχρεωτική θα είναι – όπως και για κάθε άλλη μετακίνηση - η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 εφόσον πρόκειται για αγορές. Βάσει των ισχύοντων μέτρων για την τήρηση αποστάσεων, σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα, φυσικά με τη χρήση προστατευτικής μάσκας, όπως και οπουδήποτε αλλού. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα επιτυγχάνεται μέσω της κοινής διεύθυνσης των καταστημάτων προκειμένου να μην εισέρχονται περισσότεροι πελάτες από όσους επιτρέπεται. Σε πολλά μικρά συνοικιακά καταστήματα, η αναλογία αυτή πρακτικά σημαίνει τη δυνατότητα εισόδου μόνο ενός πελάτη τη φορά.

Μείζον ζήτημα είναι να επέλθει μία σχετική ομαλοποίηση της αγοράς έστω και με την προκαθορισμένη επίσκεψη σε καταστήματα προκειμένου κυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μη χάσουν και την περίοδο των εκπτώσεων μετά τη χαμένη για τους περισσότερους εορταστική περίοδο.

Την εφαρμογή της μεθόδου του click in shop είχε ζητήσει ήδη από την αρχή του δεύτερου lockdown και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου με στόχο να διασωθεί ένα μέρος του τζίρου των καταστημάτων και να αποτραπούν επερχόμενα λουκέτα και απώλεια πολλών θέσεων εργασίας στον κλάδο του λιανεμπορίου.

Κι αυτό γιατί η πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του click away λόγω έλλειψης τεχνικών υποδομών όπως τα e-shop, γεγονός που αποτυπώθηκε και στον τζίρο των εορτών, το 80% του οποίου έκαναν 150 – 200 μεγάλες αλυσίδες.

Πηγή: ethnos.gr, newsbeast.gr

(Φωτογραφία ΙΝΤΙΜΕ)

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια