“Εκτόξευσαν” τις ηλεκτρονικές παραγγελίες Black Friday και lockdown, με τα κλειστά εμπορικά καταστήματα να στρέφουν το καταναλωτικό κοινό ολοένα και περισσότερο στις αγορές μέσω διαδικτύου.
H Black Friday σε συνδυασμό με το lockdown εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group, η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου αποτελεί το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και τη 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ-μάρκετ, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου lockdown.
Συγκεκριμένα, με +319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σούπερ-μάρκετ και με +103% από τα φαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σημειώθηκε μάλιστα επιπλέον άνοδος με +26% στα online σούπερ-μάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.
Οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ-μάρκετ που σημειώθηκαν την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ήταν:
- οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%),
- οι ανοιχτές πάνες (+222%),
- οι πάνες βρακάκι (+88%),
- τα ουίσκι (+84%)
- και τα είδη κουζίνας (+80%).
Αντίστοιχα, στα online φαρμακεία τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν:
- οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%),
- οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), τα προϊόντα makeup ματιών (+261%),
- τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%),
- τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%)
- και οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%).
Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ-μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.