ΣΥΡΙΖΑ: «Απροστάτευτοι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό απέναντι στον κορωνοϊό»

Ελλάδα
ΣΥΡΙΖΑ: «Απροστάτευτοι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό απέναντι στον κορωνοϊό»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ελλιπή τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας εν μέσω πανδημίας»

Ελλιπή χαρακτηρίζουν τα κυβερνητικά μέτρα για την προστασία της υγείας επιβατικού κοινού και εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι παραμένουν απροστάτευτοι εν μέσω πανδημίας, 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Σε ερώτηση που κατέθεσαν, με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του κόμματος, Νίκου Παππά, προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα και Υγείας, Βασίλη Κικίλια, αναφέρονται στην πολύμηνη κυβερνητική αδράνεια για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού, τονίζοντας ιδιαίτερα τις παραδοχές του κ. Μητσοτάκη περί «εφησυχασμού της κυβέρνησης» και πως «για τα ΜΜΜ κάναμε ό,τι μπορούσαμε».

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι τα φαινόμενα συνωστισμού στα ΜΜΜ προέκυψαν και διατηρούνται από τη μη αύξηση των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών, τη μη προμήθεια νέων οχημάτων με την παράλληλη ακύρωση -εκ μέρους της κυβέρνησης- του διαγωνισμού του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία καθώς και την απένταξη προγράμματος με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής για 92 λεωφορεία, τη μη επισκευή 270 τουλάχιστον λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται στα αμαξοστάσια, την καθυστέρηση στην πρόσληψη οδηγών και τεχνιτών, κ.ά.

Με το κείμενό τους και την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, μεταξύ άλλων, ζητούν από τους υπουργούς ενημέρωση για τα σχέδια που εκπονήθηκαν και υλοποιήθηκαν για την προστασία της υγείας όσων εργάζονται στα ΜΜΜ ή τα χρησιμοποιούν καθημερινά, για τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με ιδιωτικές εταιρείες για την απολύμανση οχημάτων και εγκαταστάσεων, καθώς και την εκτέλεση αυτών, για τα μέτρα που ελήφθησαν ώστε να αποφευχθούν τα φαινόμενα συνωστισμού των επιβατών και τα αποτελέσματα αυτών, για τα προληπτικά τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού που έχουν πραγματοποιηθεί (αν έχουν πραγματοποιηθεί).

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Απροστάτευτοι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό απέναντι στον κορωνοϊό. Ελλιπή τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας εν μέσω πανδημίας».

Η κυβέρνηση, παρότι έλαβε από την κοινωνία και την αντιπολίτευση τον απαραίτητο χρόνο προετοιμασίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των επιπτώσεών της, δεν συνέταξε, δεν προγραμμάτισε και δεν υλοποίησε κανένα σχετικό συνεκτικό σχέδιο. Οι αναφορές του κ. Μητσοτάκη περί «εφησυχασμού της κυβέρνησης» και πως «για τα ΜΜΜ κάναμε ό,τι μπορούσαμε» είναι χαρακτηριστικές.

Η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και τα φαινόμενα συνωστισμού, τα οποία παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες και επιτείνουν τη διασπορά του κορωνοϊού στην κοινότητα, κυριαρχούν στον δημόσιο διάλογο. Προκύπτουν δε από:

  • Τη μη αύξηση των δρομολογίων των ΜΜΜ, ιδιαίτερα μετά το πρώτο lockdown.
  • Tη μη προμήθεια νέων οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες και την ταυτόχρονη ακύρωση του διαγωνισμού της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία καθώς και την απένταξη προγράμματος με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής για 92 λεωφορεία.
  • Τη μη επισκευή 270 τουλάχιστον λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται στα αμαξοστάσια.
  • Την ακινητοποίηση 100 οχημάτων λόγω έλλειψης οδηγών.
  • Την καθυστέρηση δημοσίευσης της προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών, αλλά και τη μη άρση των αποσπάσεων οδηγών σε υπουργικά και βουλευτικά γραφεία.
  • Τη γενικότερη υποστελέχωση των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών.
  • Την καθυστερημένη χρονικά και με αρκετά γκρίζα σημεία σύμβαση παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Αττικής ως λύση έκτακτης ανάγκης.

Πέρα από αυτά, όμως, όπως προκύπτει δεν έχει εκπονηθεί ένα συνεκτικό σχέδιο μέτρων προστασίας της υγείας των εργαζόμενων και του επιβατικού κοινού, που καθημερινά εργάζονται ή χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Απόδειξη για όλα αυτά αποτελούν οι ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων, οι οποίοι κάνουν λόγο για αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού μεταξύ των εργαζομένων της Ο.ΣΥ. Α.Ε., καθώς και το πόρισμα των εποπτών δημόσιας υγείας της Περιφέρειας Αττικής, στο οποίο περιγράφονται τα ελλιπή μέτρα προφύλαξης της δημόσιας υγείας σε σταθμούς και συρμούς των μέσων σταθερής τροχιάς.

  • Επειδή ο τρόπος λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά την περίοδο της πανδημίας δεν εξασφαλίζει όρους υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού.

    Επειδή η προστασία της υγείας των οδηγών εξαντλήθηκε -εκ μέρους της Ο.ΣΥ. Α.Ε.- στην τοποθέτηση μιας πλαστικής αλυσίδας και ενός πλαστικού διαχωριστικού, ώστε να «απομονώνεται» ο οδηγός από τους επιβάτες, λύση ελλιπής αν συνυπολογιστεί ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων στο προσωπικό της εταιρίας.

  • Επειδή παρουσιάστηκαν κρούσματα Covid-19 και σε εργαζόμενους των κεντρικών γραφείων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στην περιοχή του Ρέντη, σε εργαζόμενους συνεργείου καθαρισμού στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας και σε εκπαιδευόμενους στην αίθουσα διδασκαλίας των ΠΕΙ.
  • Επειδή υπάρχει εύλογη ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων, με δεδομένο ότι τα κρούσματα στην Αττική είναι ιδιαίτερα αυξημένα.
  • Επειδή διαπιστώθηκαν συνθήκες συγχρωτισμού στον σταθμό Μετρό της Ομόνοιας και σε άλλους σταθμούς.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Ποια ακριβώς μέτρα προστασίας (υγιεινής και ασφάλειας) έχουν λάβει οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. για εργαζόμενους και επιβάτες εν μέσω πανδημίας;
  2. Έχουν εφοδιαστεί οι εργαζόμενοι με τα κατάλληλα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.), σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ειδικές οδηγίες / κατευθύνσεις του Ε.Ο.Δ.Υ., της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας και αποφάσεις αρμοδίων φορέων;
  3. Ποιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών απολύμανσης έχουν συναφθεί για τις εγκαταστάσεις και το τροχαίο υλικό των εταιριών Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και ποια τα απολογιστικά στοιχεία υλοποίησης και καλής εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών ως την ημέρα κατάθεσης της παρούσης;
  4. Ποιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών διαχείρισης του επιβατικού κοινού με σκοπό την αποφυγή συγχρωτισμού έχουν συναφθεί για τις εγκαταστάσεις–σταθμούς της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και ποια τα απολογιστικά στοιχεία υλοποίησης και καλής εκτέλεσης των συμβάσεων αυτών ως την ημέρα κατάθεσης της παρούσης;
  5. Εφαρμόζεται τακτικό πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης στο εσωτερικό των οχημάτων ιδιαίτερα στις χειρολαβές και στους διακόπτες στάσης καθώς και στα συστήματα αερισμού και κλιματισμού με φάρμακα/υλικά καθαριότητας εγκεκριμένα από τον Ε.Ο.Φ.;
  6. Έχουν γίνει προληπτικά test στο προσωπικό των εταιρειών από συνεργεία του Ε.Ο.Δ.Υ.; Πόσα ακριβώς και ποια τα αποτελέσματα;
  7. Υπάρχει σχεδιασμός της Ο.ΣΥ. Α.Ε. για πλήρη απομόνωση του χώρου των οδηγών λεωφορείων, όπως συμβαίνει σε τραμ και συρμούς του μετρό;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Παππάς Νικόλαος

Αβραμάκης Λευτέρης

Αγαθοπούλου Ειρήνη

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αυγέρη Δώρα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Γιαννούλης Χρήστος

Δραγασάκης Γιάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Ζειμπέκ Χουσείν

Καλαματιανός Διονύσης

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραίτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαδόπουλος Σάκης

Πούλου Παναγιού

Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουφά Μπέττυ

Σκουρλέτης Παναγιώτης

Σπίρτζης Χρήστος

Τζάκρη Θεοδώρα

Τζούφη Μερόπη

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτσης Αλέξης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News