Αυτές είναι οι νέες θέσεις εργασίας που άνοιξε η πανδημία της COVID-19

Ελλάδα
Αυτές είναι οι νέες θέσεις εργασίας που άνοιξε η πανδημία της COVID-19

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πού δημιουργήθηκαν αυξημένες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό

Η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά τα πάντα σε όλα τα επίπεδα. Όχι μόνο στις κοινωνικές μας σχέσεις, αλλά πρώτιστα στην οικονομία και την αγορά εργασίας, με την καραντίνα να έχει αφήσει ανοικτές πληγές και να αποτελεί το παράδειγμα προς αποφυγή για όλες τις χώρες που επιχειρούν να δαμάσουν την επέλαση του νέου κύματος του κορωνοϊού με εντατικά μεν μέτρα, αλλά τοπικού χαρακτήρα, ώστε να αποφύγουν νέο black out στην οικονομία. Δραματικά έχουν αλλάξει και οι εργασιακές σχέσεις, δημιουργώντας νέες συνθήκες και δεδομένα και αυξημένες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό σε ορισμένους τομείς, όπως στο λιανεμπόριο τροφίμων, στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ελληνικής έκδοσης της “The Huffington Post”, η υγειονομική κρίση της COVID-19, η πανδημία και η επακόλουθη ενεργοποίηση εναλλακτικών καναλιών πώλησης φαίνεται ότι λειτούργησαν ως καταλύτης για προσλήψεις στον κλάδο, πέραν της λιανικής εξυπηρέτησης, καθώς δημιουργήθηκαν νέες θέσεις για την υποστήριξη των τεχνολογικών εφαρμογών. Ειδικότερα, στο λιανεμπόριο τροφίμων καταγράφεται αύξηση της απασχόλησης κατά 3,2% το α’ εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (σ.σ. αντίθετα στο υπόλοιπο λιανεμπόριο σημειώνεται μείωση της απασχόλησης κατά 0,4% το ίδιο διάστημα). Πρακτικά, φαίνεται ότι το λιανεμπόριο τροφίμων αύξησε τις θέσεις εργασίας κατά 7.000 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης, όπως για παράδειγμα τα ηλεκτρονικά σούπερ-μάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες, δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά τείνει δε να παγιωθεί, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του ELTRUN, προ πανδημίας οι ενεργοί χρήστες ίντερνετ που αξιοποιούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο περιορίζονταν στο 25% στην Ελλάδα, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 50%, χωρίς ενδείξεις υποχώρησης.

Επίσης, τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, όπως η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, η απολύμανση, κ.ά., δημιούργησαν, επίσης, νέες θέσεις εργασίας. Οι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, τη μηχανογράφηση και τη συντήρηση του δικτύου των σούπερ-μάρκετ, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού, όπως διαπιστώνει το ΙΕΛΚΑ. Συνολικά, πλέον, οι άμεσα απασχολούμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων φτάνουν τους 215.000, ενώ το τομέας αντιπροσωπεύει πάνω από το 5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα. Ξεπερνά δε κλάδους όπως είναι οι Κατασκευές, οι Τράπεζες, οι Μεταφορές και η Υγεία.

Όσον αφορά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το ευρύτερο κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα υψηλά τον ρόλο του προσωπικού των σούπερ-μάρκετ στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Το 75% βαθμολογεί θετικά το προσωπικό, ενώ το 56% δηλώνει ότι το προσωπικό τού δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας.

ΓΙΑ ΣΟΥΠΕΡ-ΜΑΡΚΕΤ

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το προσωπικό

Στο ρεπορτάζ της “The Huffington Post” σημειώνεται ότι διαχρονικά το προσωπικό των σούπερ-μάρκετ αποτελεί ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του κλάδου. Την περίοδο 2010-2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας καταναλωτών, το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σούπερ-μάρκετ στην απασχόληση σε ποσοστά της τάξης του 75%. Σε σχέση με τα ποιοτικά στοιχεία της απασχόλησης στον κλάδο των σούπερ-μάρκετ, επισημαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας, όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%, ενώ περισσότερο από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, δίνοντας σημαντική διέξοδο απασχόλησης και στην περιφέρεια.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News