Τροπολογία Πλακιωτάκη «ενισχύει» τη ναυτική απασχόληση

Ελλάδα
Τροπολογία Πλακιωτάκη «ενισχύει» τη ναυτική απασχόληση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tροπολογία με την οποία θα επιτρέπεται στα ελληνικά εμπορικά πλοία άνω των 3.000 ΚΟΧ η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης

Tροπολογία με την οποία θα επιτρέπεται στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (PNO ITF TCC ή PNO IBF) για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ' μηχανικού, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, την οποία ενέταξε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Με τη ρύθμιση που είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 13 ν.δ. 2687/1953, δίνεται η δυνατότητα ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία μέχρι 3.000 Κ.Ο.Χ με βάση τις διεθνείς ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Η ρύθμιση αφορά μόνον τα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 κόρων ολικής χωρητικότητας, από τα οποία εξαιρούνται τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, «σταθερός και πολύ σημαντικός στόχος της κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση θέσεων εργασίας και ο περιορισμός της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τα αποτελέσματα της παρέμβασης αυτής θα είναι ευεργετικά σε τέσσερις πολύ σημαντικές κατευθύνσεις:

  1. Αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.
  2. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία.
  3. Αυξημένη παρουσία Ελλήνων ναυτικών σε υπό ελληνική σημαία πλοία.
  4. Αυξημένη ελκυστικότητα για το ναυτικό επάγγελμα, αφού ενισχύεται σημαντικά η προοπτική ανεύρεσης θέσης εργασίας.

Επίσης, με τις ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα σε εταιρεία που έχει πλοίο της υπό ελληνική σημαία, αν δεν υπάρχει για προσφερόμενη θέση Έλληνας πλοίαρχος, κάτι που ήταν υποχρεωτικό, θα μπορεί να ναυτολογεί αλλοδαπό και να συνεχίζει να βρίσκεται εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο. Στόχος, όπως τονίζεται, είναι να ενδυναμώσει την ελληνική σημαία.

Με τη ρύθμιση που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, επίσης επιφέρει αλλαγές και στο συνδικαλισμό, αφού δεν θα μπορεί να βάζει υποψηφιότητα κάποιος που έχει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών.

Τέλος, για να μπορεί κάποιος να συμμετέχει στις εκλογικές αρχαιρεσίες θα πρέπει να αποδεικνύει ότι ασκεί το ναυτικό επάγγελμα με βάση τον αριθμό του ναυτικού του φυλλαδίου και όχι διά αντιπροσώπου ή με επιστολική ψήφο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: intime

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News