Ελλάδα

Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Σήμερα ψηφίζεται το πολυσυζητημένο Νομοσχέδιο

Όσα ανέφερε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και οι πολιτικοί αρχηγοί

Στο βήμα βρέθηκε λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το Νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο και ψηφίζεται σήμερα, Τετάρτη.

Μετά τη χθεσινή συζήτηση «επί της αρχής» του νομοσχεδίου, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, το μεσημέρι θα διεξαχθεί συζήτηση «επί των άρθρων» και - αργότερα σήμερα - η ψήφιση του νομοσχεδίου.

Ονομαστική ψηφοφορία, επί της αρχής και επί ορισμένων άρθρων, έχει ζητήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης:

«Η συμφωνία με την Ιταλία αναγνωρίζει με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία»

«Χθες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα. Και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Είναι πολύ σημαντικό για την εθνική στρατηγική της χώρας μας» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

«Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή» επισήμανε ο πρωθυπουργός.

«Η Ελλάδα έχει τη γνώση, την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε, όπου και όπως πρέπει»

«Με τη γειτονική Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά. Μια εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον. Τέτοιες διμερείς συνθήκες εύχομαι να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός. 

Επισήμανε ότι η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε τυχαία, ήταν αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς και αποδεικνύει  ότι η  Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το εθνικό δίκαιο.

«Η Ελλάδα έχει τη γνώση και την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε πρέπει, όπου πρέπει και όπως πρέπει» σημείωσε. 

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες»

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε.

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

«Θέλουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης»

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κορονοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

«Να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους, που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς»

«Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά τα οποία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και κατοχή της γνώσης αλλά και να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους που αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς» είπε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας ότι «βασικό στην πρόοδο είναι και η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία».

«Η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε παιδική ηλικία έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης διαφορετικών γλωσσών από ό,τι τα παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία. Δεν αμφισβητείται αυτό, οι απόψεις που ισχυρίζονται το αντίθετο είναι μειοψηφικές» είπε.

Ομιλία του τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλη στην Ολομέλεια της Βουλής

«Πώς νομοθετεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας;» αναρωτήθηκε ο Νίκος Φίλης στη διάρκεια της ομιλίας του σήμερα στη Βουλή.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, «από μόνη της». Χωρίς να συμβουλεύεται τους ειδικούς, χωρίς να συζητάει με κόμματα, φορείς και εκπαιδευτικούς. Ποιος παιδαγωγός εξάλλου μπορεί να πρότεινε την ένταξη της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο; Γιατί δεν έχουμε ακούσει ακόμα το όνομά του; Είδαμε αντίθετα τους 28 προέδρους όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας, να αντιτίθενται και να επισημαίνουν τους κινδύνους στην ανάπτυξη των παιδιών. Εσείς -είπε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας- γιατί δεν τους ακούτε;

Για την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, συνέχισε ο Ν. Φίλης: Εδώ δεν είχατε καν την υποστήριξη των βουλευτών του κόμματός σας. Δύο βουλευτές εξέφρασαν μιλώντας στο βήμα την αντίθεσή τους και περισσότεροι την κάνουν γνωστή συζητώντας διακριτικά στους διαδρόμους. Δεν επαναλαμβάνω τα επιχειρήματα και το λόγο που το απολυτήριο -τίτλος σπουδών για εύρεση δουλειάς για πολλούς- δεν πρέπει να περιέχει ένα τέτοιο χαρακτηρισμό. Αντίθετα, θέτω το ίδιο ερώτημα: Ποιος παιδαγωγός σας το πρότεινε ώστε να το υιοθετήσετε; Ποιον ειδικό ακούσατε;

Το κυριότερο όμως, είναι ότι το νομοσχέδιο που συζητάμε δεν αφορά όλους τους μαθητές. Ανάμεσα στις χιλιάδες εκπαιδευτικές μονάδες, αφορά καμιά δεκαριά σχολεία. Γιατί σας απασχολεί μόνο αυτό το «ιερό δισκοπότηρο» των πρότυπων σχολείων; Φέρνετε ορισμένες καινοτομίες για αυτά, που με βρίσκουν σύμφωνο. Για παράδειγμα, οι σχέσεις τους με τα πανεπιστήμια. Ωραία. Αλλά η απορία μας είναι η εξής: γιατί δεν τις υιοθετείτε για το σύνολο των σχολείων; γιατί δεν τις νομοθετείτε για 1.300.000 μαθητές; Γιατί τις περιορίζετε σε λίγες χιλιάδες;

Απάντηση: Γιατί δεν σας ενδιαφέρει στο σύνολό της η δημόσια παιδεία. Γιατί προτεραιότητά σας, δεν είναι το δάσος του 1.300.000 μαθητών, είναι το δέντρο των λίγων εκείνων που παρακολουθούν τα πρότυπα. Για το δάσος επιφυλάσσετε υποβάθμιση, περιορισμούς και «κόφτες» διαρκών εξετάσεων, για να πετάξετε περισσότερα παιδιά εκτός δημόσιας εκπαίδευσης, κατέληξε ο Ν. Φίλης.

Γεννηματά: «Μπάλωμα το ν/σ για τη Παιδεία. Συνεχίζετε πάνω στην πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Η εκπαίδευση για το ΚΙΝΑΛ είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο του νέου Κοινωνικού Συμβολαίου»  

Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά, μιλώντας για το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στη Παιδεία, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συνιστά «μπάλωμα» κι όχι μεταρρύθμιση, χάνοντας μια μεγάλη ευκαιρία και δήλωσε ότι το ΚΙΝΑΛ καταψηφίζει το νομοσχέδιο.

«Είναι αυτονόητη πράξη ευθύνης, συνέπειας και ιδεολογικής ταυτότητας η καταψήφιση του, απέναντι στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, την ελληνική κοινωνία. Οι ανισότητες θεριεύουν και εσείς, αντί να ρίξετε το βάρος στο ξερίζωμα της ανισότητας, που είναι η δυνατότητα κάθε παιδιού να φτάσει εκεί που ονειρεύεται, θέλετε άλλη μια γενιά πολιτών δέσμιων της οικονομικής δυνατότητας των γονιών τους».

«Ο κόσμος αλλάζει, εσείς όμως όχι», συμπλήρωσε, τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές πρέπει να έχουν προτεραιότητα την αναστροφή της αρνητικής μαθησιακής τάσης, την ραγδαία βελτίωση των επιδόσεων όλων των μαθητών και την αριστεία ταυτόχρονα με την μείωση των ανισοτήτων.

«Για να βγούμε από την κρίση χρειάζεται να επενδύσουμε στη γνώση και στη νέα γενιά. Τίποτα από αυτά δεν κάνετε. Αντίθετα, με την πολιτική σας παγιώνονται και διευρύνονται οι ανισότητες. Σπαταλάτε μια ευκαιρία σε βάρος τη νέας γενιάς. Έτσι, όχι απλά δεν ανοίγετε δρόμους επιστροφής των νέων που έφυγαν στο εξωτερικό, αλλά καταδικάζετε και τη γενιά που έρχεται και τη χώρα σε διαρκές braindrain. Για εμάς, την παράταξη της αλλαγής και της ελπίδας, η εκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο του νέου κοινωνικού συμβολαίου που έχει ανάγκη η πατρίδα μας στη νέα εποχή των μεγάλων κινδύνων, αλλά και των μεγάλων ευκαιριών. Κύριε πρωθυπουργέ μόλις σπαταλήσατε μία», υπογράμμισε η κ. Γεννηματά.

Επίσης, επέκρινε την κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι συνεχίζει την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, καθώς διατηρεί τα νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ και ως προ το εκπαιδευτικό πλαίσιο και ως προς τη διοίκηση της εκπαίδευσης, τονίζοντας πως «κάνετε μπαλώματα πάνω σε αυτά».

«Χρειαζόμαστε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση, μια μεγάλη αλλαγή στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής έχουμε στρατηγική και όραμα που επιδιώκει ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και μείωση του μαθησιακού χάσματος με μετρήσιμους στόχους.

Μέσα από την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Αυτός ο στόχος αποτελεί την βάση για νομοθετικές παρεμβάσεις», ανέφερε και επεσήμανε ότι η ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα δημόσια σχολεία της χώρας μας αποτελεί την πιο δίκαιη παρέμβαση, προς όφελος των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων και υποστηρίζει αποτελεσματικά την οικονομική ανάκαμψη και τη βιώσιμη ανάπτυξη. «Ένα σύστημα που εξασφαλίζει βασικές γνώσεις και δεξιότητες του 21ου αιώνα για όλους.

Αυτόν τον στόχο εξυπηρετούσε η μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ το 2011 και το ψηφιακό σχολείο. Με μια σειρά μεγάλων αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που δεν προχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζετε εσείς», υπογράμμισε η κ. Γεννηματά.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής, με το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση αντί να επαναφέρει το ολοήμερο δημοτικό με το αναμορφωμένο πρόγραμμα, διατηρεί το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ που το υποβάθμισε και προχωρά σε προσχηματικές μικροαλλαγές.

«Αντί να καταργήσει τον απαράδεκτο νόμο ΣΥΡΙΖΑ για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών -τον οποίο η ΝΔ καταψήφισε- τον διατηρεί και τον εφαρμόζει πλήρως. Και μάλιστα για τρίτη φορά και χρόνο ανανεώνει την θητεία των αντισυνταγματικά εκλεγμένων διευθυντών Εκπαίδευσης. Συνεχίζει να κρατά "τιμωρημένα" 900 στελέχη εκπαίδευσης (σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης)  που έχουν αξιολογηθεί και επιμορφωθεί. -Αντί να ολοκληρώσει την  πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας στην Γ' Γυμνασίου, την εγκαταλείπει.  -Αντί να ενισχύσει την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και να την συνδέσει με τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας, αδιαφορεί πλήρως. Αντί να λύσει τα προβλήματα της ειδικής εκπαίδευσης, αδιαφορεί. -Αντί να δώσει πραγματικό περιεχόμενο στο Εθνικό Απολυτήριο, συνδέοντας το με την εισαγωγή στα ΑΕΙ, επιμένει στις δέσμες και το σύστημα εισαγωγής ΣΥΡΙΖΑ. -Αντί να προβλέψει την πρόσληψη κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων, δημιουργεί προβλήματα με τον ορισμό "εκπαιδευτικών εμπιστοσύνης" που τώρα μετονομάζει σε "Σύμβουλο σχολικής ζωής".  -Όσο για το θέμα της επαναφοράς της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, τι να πει κανείς. Εντελώς αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο. Επιλέγει με όρους τιμωρητικούς, να επαναφέρει το καθεστώς της αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο, μια παρέμβαση βαθιά συντηρητική», είπε.

Η Φ. Γεννηματά άσκησε αυστηρή κριτική για συντηρητική οπισθοδρόμηση με αφορμή την επαναφορά της διαγωγής, επικαλούμενη την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής που επισημαίνει ότι «η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου, θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό η ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης». «Με λίγα λόγια στιγματίζει τον μαθητή για όλη τη ζωή του. Αυτό δεν είναι πρόοδος», τόνισε η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής. Ξεκαθάρισε ότι το Κίνημα Αλλαγής είναι υπέρ της αξιολόγησης δομών και εκπαιδευτικών, όχι όμως με χαρακτήρα τιμωρίας και θα πρέπει να συνδέεται με: «-Μέριμνα για σχολεία υποβαθμισμένων η αγροτικών η παραμεθορίων περιοχών - λήψη μέτρων για την μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων - δικαιότερη κατανομή των πόρων ανάμεσα στις σχολικές μονάδες - εφαρμογή πολιτικών ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων - αξιολόγηση δομών και στελεχών - αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών, διδακτικών μεθόδων και πρακτικών  συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Σχολίασε και το ζήτημα της χρήσης κάμερας για τη μετάδοση των μαθημάτων, λέγοντας ότι πρόκειται για «συντηρητική στροφή απόλυτα συμβατή με την αντίληψη που βλέπει τον υπολογιστή ως δάσκαλο. Που χρησιμοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία, όχι για την ανανέωση της διδακτικής πράξης, αλλά για την αναβίωση και ενίσχυση του δασκαλοκεντρικού, μετωπικού μοντέλου διδασκαλίας. Που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες στο σχολείο ως εργαλεία εποπτείας και ελέγχου.

 Υπήρχαν επιλογές για την υποστήριξη των μαθητών που δεν προσέρχονταν στο σχολείο, με τις σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους, όπως προτείναμε στο Κίνημα Αλλαγής».

Κουτσούμπας: «Σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, δηλαδή καπιταλιστική βαρβαρότητα ή Παιδεία των ίσων και των πολλών, μια νέα κοινωνία, η σοσιαλιστική κοινωνία;»

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία επισήμανε καταρχήν ότι η κυβέρνηση έχει στρέψει εναντίον της το σύνολο του κόσμου της Εκπαίδευσης. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση επικαλείται, πάλι, την ατομική ευθύνη, όταν αποποιείται τη δική της ευθύνη για να στηρίξει ουσιαστικά τα σχολεία.

«Υποχρεωτικότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να διασφαλίζει όλους τους όρους για την ουσιαστική και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση και όχι να πετάει το μπαλάκι στους γονείς» υπογράμμισε. Είπε ότι η κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να διασφαλίσει όρους ομαλής ολοκλήρωσης του εξαμήνου και της εξεταστικής με αποτέλεσμα «οι φοιτητές να πορεύονται στα τυφλά και οι διδάσκοντες να καλούνται να ανακαλύψουν τρόπους τετραγωνισμού του κύκλου».

Ο Δ. Κουτσούμπας έκανε λόγο για «κακοπαιγμένη παράσταση με μοιρασμένους ρόλους και γνωστό σενάριο με τίτλο “είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα”» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, επάνω στην προβληματική κατάσταση της εκπαίδευσης. Κατήγγειλε, θέτοντας συγκεκριμένα ζητήματα, τόσο την κυβέρνηση όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της.

Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι η ΝΔ με το νομοσχέδιο «έχει βρει την καραμέλα του ΟΟΣΑ και της ΕΕ που χρησιμοποιούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ» και υποστηρίζει ότι «αξιολόγηση ίσον αναβάθμιση της ποιότητας», ενώ επικαλείται «ψευδώς ότι δεν υπάρχει αξιολόγηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα».

Τόνισε ότι η κυβέρνηση θα οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου «τα σχολεία θα είναι και με τη βούλα σχολεία ημιμάθειας πολλών ταχυτήτων». Αναφερόμενος στο θέμα των «δεξιοτήτων» είπε ότι επ' αυτού η κυβέρνηση έχει τη στήριξη και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ «γιατί αυτό απαιτεί διακαώς και η ΕΕ».

Σημείωσε ότι η εμμονή με τις «δεξιότητες» δείχνει την αντιδραστικότητα του συστήματος, καθώς «είναι η απάντηση που δίνει ο καπιταλισμός στο τι άνθρωπο, τι εργαζόμενο θέλει να βγάλει το σχολείο. Για να είναι αποδοτικός και εκμεταλλεύσιμος, δηλαδή ακόμα πιο φθηνός για το μεγάλο κεφάλαιο. Για να καταπίνει αμάσητα τις φθαρμένες αξίες και να τις θεωρεί ότι είναι για το δικό του συμφέρον».

Μιλώντας για την «βιωματική μάθηση» και διάφορα προγράμματα κάλεσε, μεταξύ άλλων, την κυβέρνηση να δώσει ότι είναι αναγκαίο δωρεάν σε όλους, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η κυβέρνηση θέλει «σχολεία αυτόνομα κατ’ όνομα, αλλά στην πραγματικότητα απόλυτα εξαρτημένα από την τσέπη των γονιών και από κάποιους χορηγούς».

Είπε ότι η Τράπεζα Θεμάτων «κατά την άποψή μας, κατά την άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι αντιπαιδαγωγικό μέτρο» γιατί θα αποθαρρύνει παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ιδιαίτερα εντατικούς ρυθμούς, ή θα τα αναγκάζει να παπαγαλίζουν και να μην αφομοιώνουν τη γνώση.

«Και προφανώς αυτό έχει και κοινωνικό πρόσημο. Είναι κυρίως τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα φροντιστηρίων ή το σχολείο τους αντιμετώπισε πρόβλημα ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς. Σε κάθε περίπτωση είναι τα παιδιά που ξεκινούν από άλλη αφετηρία την εκπαίδευση» σημείωσε, προσθέτοντας οτι το Λύκειο «εκ των πραγμάτων μετατρέπεται ακόμα πιο έντονα σε προγυμναστή εξετάσεων. Και βέβαια, αυτό δεν θα περάσει».

Αναφορικά με τα Πανεπιστήμια είπε ότι υπάρχει συνεχής γραμμή των νομοθετικών παρεμβάσεων όλων των υπουργών Παιδείας την τελευταία δεκαετία.

Είπε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ «με το πρόσχημα της προσέλκυσης ξενόγλωσσων φοιτητών, ωσάν τα πανεπιστήμια να είναι tour operators, ανοίγει κι άλλο το δρόμο για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα και στα προπτυχιακά, σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων της προκατόχου της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ, που επί των ημερών του, όχι μόνο μπήκαν οι βάσεις για τέτοια προγράμματα, αλλά γενικεύτηκαν ακόμα περισσότερο τα δίδακτρα και στα μεταπτυχιακά».

Όπως σημείωσε, με ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ «επιχειρείται να επεκταθούν οι δραστηριότητες του πανεπιστημίου-επιχείρηση, που θα εμπορεύεται προγράμματα σπουδών και άλλα «προϊόντα» και «υπηρεσίες». Μάλιστα, η βίαιη στροφή στην τηλεκπαίδευση τους μήνες της πανδημίας, έχει ανοίξει ακόμα περισσότερο τις ορέξεις, όσων προσβλέπουν να βρουν μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό για να πουλάνε και τα ξενόγλωσσα προγράμματα».

Χαρακτήρισε προκλητική την θέσπιση του αυθαίρετου κατωφλιού στη διάφορα των βάσεων «σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να διατηρήσει πελατεία και για τις νέες Εστίες που θέλει να χτίσει με ΣΔΙΤ, ώστε να διασφαλίζονται τα λειτουργικά κέρδη των μεγάλων επιχειρηματιών με τους οποίους θα συμπράξει».

Κάλεσε την κυβέρνηση να αποδώσει πάσο και δωρεάν σίτιση σε χιλιάδες παιδιά που βρίσκονται στον αέρα και να ενισχύσει με ευθύνη του κράτους και έκτακτη χρηματοδότηση, την φοιτητική μέριμνα και όχι να την παραδώσει σε ιδιώτες.

Ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε ότι το ΚΚΕ «καταψηφίζει το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο», προσθέτοντας «θα κάνουμε το πάν για να σας δυσκολέψουμε. Για το καλό των παιδιών, των μαθητών, των φοιτητών, των οικογενειών τους, για το καλό της Ελλάδας και της κοινωνίας συνολικά. Για να ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία που θα εγγυάται πραγματικά ότι κάθε νέα και νέος θα έχει την εκπαίδευση που του αξίζει».

«Μέσα στην καταχνιά που οικοδομείτε, το δίλημμα για τη ζωή και το μέλλον της νεολαίας για να μπορεί να αναπνεύσει είναι ένα: Σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, καπιταλιστική βαρβαρότητα δηλαδή ή Παιδεία των ίσων και των πολλών, μια νέα κοινωνία, η σοσιαλιστική κοινωνία;

Ουσιαστικά δυο δρόμοι διαφορετικοί που παλεύουν: Παράσιτα απ’ τη μια, πραγματικοί δημιουργοί του πλούτου απ’ την άλλη.

Τελικά θα θριαμβεύσει το δίκιο, είμαστε σίγουροι γι’ αυτό, η πραγματική μόρφωση και η ζωή» κατέληξε στην ομιλία του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Κυριάκος Βελόπουλος: Σήμερα στο σχολείο δεν διδάσκονται διαχρονικές αξίες και είμαστε όλοι υπεύθυνοι γι’ αυτό

Ξεκινώντας θα ήθελα να αναφερθώ στη σημερινή ημερομηνία. Σήμερα είναι η επέτειος της σφαγής στο Δίστομο από τους Γερμανούς. Σαν σήμερα οι Γερμανοί έκαψαν το Δίστομο και μέχρι σήμερα καμμία κυβέρνηση, κανένας υπουργός από κανένα κόμμα δεν υπέγραψε συμφωνία για καταβολή αποζημιώσεων. Αυτό με κάνει να αντιλαμβάνομαι ότι εξακολουθείτε να έχετε το φόβο της γερμανικής κατοχής. Δυστυχώς έχουμε γίνει μια γερμανική επαρχία.

Επίσης, θα ήθελα να πω στον κ. Γεραπετρίτη ότι θα ήταν καλό να αποφεύγουμε τις προσωπικές επιθέσεις, όχι μόνο για την πολιτική ιδιότητα αλλά και για την συμπεριφορά κάποιου σε προγενέστερο χρόνο. Είναι ανέντιμο να γίνονται προσωπικές επιθέσεις και να ξέρετε ότι το αποτέλεσμα θα το δούμε αργότερα. Και αναφέρομαι βεβαίως σε εφημερίδα που ανήκει στην δική σας παράταξη.

Είμαι χαρούμενος γιατί όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί βρίσκονται σήμερα εδώ. Και είναι ωραίο και σωστό να γίνεται αυτό. Εγώ έρχομαι εδώ κάθε μέρα και πολλές φορές αισθάνομαι μοναξιά γιατί δεν σας βλέπω εδώ. Θα ήταν λοιπόν καλό να τηρούμε την επιταγή του Ελληνικού λαού που μας εξέλεξε και μας έβαλε εδώ μέσα.

Κυρία Υπουργέ, θα αναφερθώ σε εσάς. Σε επίπεδο επικοινωνίας τα πάτε πολύ καλά αλλά σε επίπεδο νομοσχεδίων πολύ άσχημα. Άκουσα υπουργό να επαίρεται εδώ γιατί ο Ράλλης κατήργησε την καθαρεύουσα. Μα εξ αιτίας αυτού του γεγονότος σήμερα τα παιδιά μας δεν μιλούν ελληνικά. Και δεν λέω να  μιλάμε όλοι στην καθαρεύουσα. Αλλά τη γλώσσα την παραδίδουμε στις επόμενες γενιές.

Όταν μιλάμε για παιδεία αναφερόμαστε στην γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου. Η μόρφωση, η κουλτούρα, ο πολιτισμός πρέπει να απορρέουν από την παιδεία. Το νομοσχέδιο που καταθέσατε έχει πολλά θετικά που θα τα υπερψηφίσουμε αλλά έχει και πάρα πολλά αρνητικά. Και αναφέρομαι επί παραδείγματα στις περιπτώσεις μαθητών που ακόμα κάνουν μάθημα σε κοντέϊνερς.

Η παιδεία είναι οι αξίες, οι αντιλήψεις, ο πολιτισμός μιας ολόκληρης κοινωνίας. Εσείς στο νομοσχέδιο μιλάτε για την εξειδίκευση αλλά όχι για την πνευματική συμπεριφορά των ανθρώπων που θα βγουν αύριο στην κοινωνία. Και μου κάνει εντύπωση γιατί η Αριστερά ενοχλείται από την αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο. Μα το παιδί πρέπει να νιώθει ότι κάθε πράξη έχει ένα αποτέλεσμα. Δεν μπορεί να υπάρχει ατιμωρησία. Και δεν εννοώ με αυτό ότι πρέπει να δέρνουμε τα παιδιά, αλλά πρέπει να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι έχουν κάνει κάτι κακό. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω αυτή την ιδεοληψία της Αριστεράς.

Η παιδεία είναι η υποχρέωσή μας να εξανθρωπίσουμε τον ψυχικό κόσμο των παιδιών. Να προετοιμάσουμε το έδαφος για να ενταχθούν στην κοινωνία. Σήμερα στο σχολείο δεν διδάσκονται διαχρονικές αξίες και είμαστε όλοι υπεύθυνοι γι’ αυτό. Κατεβάζουμε τις εικόνες από τις αίθουσες διδασκαλίας, αφαιρούμε την ιστορία από τα βιβλία, δίνουμε με κάθε τρόπο παραδείγματα φιλοτομαρισμού. Επομένως τα παιδιά δεν λαμβάνουν την αγωγή που θα έπρεπε.

Από το 1974 και μετά, κάθε κόμμα που ανέρχεται στην κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο για την παιδεία και εάν φορολογικό νομοσχέδιο. Και ουδέποτε διορθώθηκε είτε το ένα είτε το άλλο. Γιατί η πολυνομία οδηγεί σε υλοποίηση μη σοβαρών επιλογών στην παιδεία. Για να μην μιλήσω για τα πανεπιστήμια, όπου όλοι γνωρίζουμε τι επικρατεί εκεί, πώς παίρνουν κάποιοι τα διδακτορικά και πώς γίνονται καθηγητές.

Για να διορθωθούν όλα αυτά πρέπει να γίνουν σοβαρές τομές και όχι να φοβάστε τους 500 που θα μαζευτούν απ’ έξω και θα φωνάζουν. Το σωστό είναι να καλέσετε τους εκπαιδευτικούς και να τους ζητήσετε να καταθέσουν σοβαρές προτάσεις και στην συνέχεια να γίνει συνεννόηση με τα κόμματα. Δεν το κάνατε όμως αυτό ποτέ. Δεν μιλήσατε ποτέ με τους εκπαιδευτικούς, που δεν είναι απλά δάσκαλοι αλλά παιδαγωγοί. Δηλαδή μιλάμε για το ευ ζην των παιδιών μας.

Αν δεν μπορέσουμε πραγματικά να δημιουργήσουμε την πεποίθηση στο παιδί ότι ο δάσκαλος είναι ο δεύτερος πατέρας του, ο δάσκαλος που πρέπει να εμπνέει δεν θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Και εδώ εντοπίζω την ιδεοληψία της αριστεράς. Γιατί αυτό που απαιτείται στην παιδεία είναι να γίνουν χειρουργικές τομές, που αν δεν γίνουν σε λίγα χρόνια δεν θα μιλά κανένα παιδί ελληνικά.

Βλέπουμε κάθε χρόνο ότι τα παιδιά μας δεν ξέρουν τι έγινε το 1940, δεν ξέρουν τι έγινε το 1453 και θα πρέπει να κλαίμε. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τι σημαίνει έθνος. Μιλάμε για δημιουργήματα των αρχαίων Ελλήνων που αποτελούν αντικείμενο θαυμασμού παγκοσμίως και παρ’ όλα αυτά έχουμε την εμμονή κάποιων εδώ μέσα που βρίσκουν μόνον αρνητικά σε ό,τι προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο. Αυτό με ενοχλεί. Δεν θεωρώ ότι οι άλλοι είναι κατώτεροι από εμάς αλλά γιατί να μην διδάξουμε στα παιδιά μας ότι και εμείς, οι Ελληνες, προσφέραμε κάτι στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Ακόμα και το γεγονός ότι τα παιδιά δεν φορούν ποδιές, όπως γίνεται σε πολλά κολλέγια του εξωτερικού είναι σημαντικό. Οι Έλληνες δεν βγάζουν χρήματα και αν οι μαθητές φορούσαν στο σχολείο ομοιόμορφες στολές θα είναι μεγάλη οικονομική ανακούφιση γι’ αυτούς. Δηλαδή στην Αμερική που έχουν κοινή αμφίεση στα κολλέγια είναι κακή; Γιατί να μην γίνεται προσευχή το πρωί πριν την έναρξη των μαθημάτων; Γιατί να μην υπάρχει ένας σταυρός μέσα στην τάξη; Γιατί καταργήθηκε η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας; Να σας πω εγώ. Γιατί δώσατε την ιθαγένεια, με νόμο που περάσατε εσείς της ΝΔ, σε κάθε Ιμπραήμ και σε κάθε Χασάν που ήρθε στην χώρα. Μα το γένος δεν το δίνεις. Το γένος το κουβαλάς από την στιγμή που γεννιέσαι. Τη ρίζα, το γένος δεν μπορείς να τα στερήσεις από τον Έλληνα. Και μετά θα φύγετε εσείς από την κυβέρνηση και θα έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ και για ό,τι κάνει θα επικαλείται τους δικούς σας νόμους. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί ό,τι ελληνικό το μέμφεστε και το περιθωριοποιείτε. Δεν καταλαβαίνω τι είδους ισονομία και ισοπολιτεία αλά καρτ είναι αυτή.

Πάμε και στο θέμα για το οποίο μίλησε νωρίτερα ο πρωθυπουργός. Κανονικά θα έπρεπε να χαίρομαι για την ανακήρυξη ελληνικής ΑΟΖ. Είμαι από τους πρώτους γιατί από το 2007 και το 2008 φώναζα και ζητούσα να ανακηρύξουμε ΑΟΖ και έλεγα για την ύπαρξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου και τότε με λέγατε γραφικό. Σήμερα όμως ο πρωθυπουργός είπε ότι χαίρεται γιατί συμφωνεί όλο το πολιτικό σύστημα με την κυβέρνηση γι’ αυτή τη συμφωνία. Όμως είναι μια συμφωνία που δυστυχώς είναι συμβιβαστική, εκπτωτική, συνδιαχειριστική και συνεκμεταλλευτική! 

Όταν υπογράφεις μια συμφωνία, δεν μπορείς να αφήνεις κερκόπορτες ανοιχτές. Και αυτό δυστυχώς κάνει η συμφωνία για την ΑΟΖ, αφού αφήνει απ’ έξω τα Διαπόντια Νησιά και τις Στροφάδες. Τι σημαίνει ΑΟΖ; Σημαίνει ότι ο πλούτος που υπάρχει στην θάλασσά μας είναι δικός μας. Άρα στα 200 ναυτικά μίλια ότι υπάρχει είναι δικό μας και δεν μπορώ να αφήνω τον Ιταλό να έρχεται και να αλιεύει τα ψάρια της περιοχής. Γιατί με τη συμφωνία αυτή δίνουμε πάτημα στην Τουρκία να αμφισβητήσει το Καστελόριζο, στη βάση των Διαπόντιων Νήσων και των Στροφάδων. Έχουμε αφήσει μια κερκόπορτα ανοιχτή, αφήνοντας έξω από τη συμφωνία συμπλέγματα νησιών. Ήρθαν λοιπόν οι Υπουργοί ΄Αμυνας και Εξωτερικών και μας έλεγαν πόσο καλή είναι η συμφωνία αυτή και σήμερα 3 φρεγάτες τουρκικού ναυτικού έφτασαν νότια της Κρήτης. Από την ελληνική φρεγάτα Σπέτσαι απογειώθηκε λοιπόν ένα ελικόπτερο το οποίο παρακολουθούσε τα τουρκικά σκάφη, τα οποία κάλεσαν το ελικόπτερο να απομακρυνθεί γιατί πετούσε όπως είπαν πάνω από τουρκική περιοχή και θα το κατέρριπταν και έτσι το ελληνικό ελικόπτερο έφυγε.

Η ΑΟΖ είναι εθνικό θέμα, γιατί κλείνει τις πόρτες των σωβινιστικών κύκλων της Τουρκίας. Η Κοινή ΑΟΖ με την Ιταλία δεν καταργεί το τουρκο-λιβυκό σύμφωνο μόνο το αμφισβητεί, αναγνωρίζει επίσης όρια τα οποία αμφισβητεί η Άγκυρα. Και μετά από αυτό σήμερα στην Ιταλία, που κανονικά θα έπρεπε να πανηγυρίζουν, τα ΜΜΕ της χώρας δεν έκαναν καμμία αναφορά στην συμφωνία. Άρα είτε δεν υπάρχει συμφωνία είτε θα πρέπει πρώτα να επικυρωθεί από τα κοινοβούλια της Ιταλίας και της Ελλάδας.

Επίσης, ο Ιταλός υπουργός εξωτερικών έκανε λόγο για ιστορικά δικαιώματα της Ιταλίας στο Ιόνιο και το Αιγαίο. Ποια είναι αυτά τα ιστορικά δικαιώματα που έθεσε ο Ντι Μάϊο στον Δένδια; Γιατί εμένα το μυαλό μου πηγαίνει στα Επτάνησα και τα Δωδεκάνησα. Όμως με το ίδιο σκεπτικό η Ελλάδα έχει ιστορικά δικαιώματα στην Μεγάλη Ελλάδα. Τι είδους λογική είναι αυτή που έχουν οι Ιταλοί;

Τι κάνατε εσείς με την συμφωνία; Ας πούμε ότι κάποιος έχει ένα οικόπεδο 200 τ.μ. που το καλλιεργεί και έχει έναν γείτονα που στο δικό του οικόπεδο δεν μπορεί να καλλιεργήσει. Η λογική είναι ότι ο γείτονας μπαίνει στο ξένο οικόπεδο και αρπάζει ό,τι βρει. Επειδή λοιπόν η Ιταλία δεν έχει καλά ψάρια και εσείς δεν έχετε κάνει αλιευτικές ζώνες, έμπαιναν οι Ιταλοί ψαράδες και έκλεβαν τα ψάρια μας. Και τώρα με αυτή τη συμφωνία που υπογράψατε αυτό το επικυρώσατε! Συγχαρητήρια! Αφού λοιπόν δίνουμε το αλιευτικό δικαίωμα στην Ιταλία αυτό λέγεται συνδιαχείριση και συνεκμετάλλευση. Επίσης η συμφωνία αυτή μιλά για μειωμένη επήρεια νησιών. Δηλαδή αναγνωρίζουμε ότι τα Διαπόντια Νησιά και οι Στροφάδες δεν έχουν ΑΟΖ, την ίδια ώρα που η Τουρκία λέει ότι τα νησιά δεν έχουν ΑΟΖ.  Εμείς λοιπόν υπογράψαμε ότι τα νησια δεν έχουν ΑΟΖ. Η ελληνική επήρεια στις Στροφάδες είναι σε ποσοστό 35% και στα Διαπόντια Νησιά 70%. Και να σας θυμίσω τα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που υπάρχουν στην περιοχή.

Κάνετε λάθη κύριοι. Αυτό που υπογράψατε είναι μια αντιγραφή της συμφωνίας του 1977 και δεν είναι ΑΟΖ. Ο καθηγητής κ. Τριανταφύλλου που μίλησε σήμερα στο ΣΚΑΪ είπε΄ότι η συμφωνία αυτή είναι προϊόν συμβιβασμού. Εμείς δώσαμε τα Διαπόντια Νησιά, τις Στροφάδες, τα αλιεύματα και τι πήραμε; Ακούστε τη πήραμε: η οριοθέτηση θα εκτείνεται βόρεια έως το σημείο 1 και νότια έως το σημείο 16. Δεν φτάνει η ΑΟΖ μας μέχρι τη Λιβύη, αλλά σταματά πρίν από αυτή, γιατί η κυβέρνηση του Σάρατζ, που την στηρίζετε, είναι φιλοτουρκική και δεν θα συμφωνούσε. Δημιουργείται λοιπόν ένα τριεθνές Ελλάδας – Ιταλίας – Λιβύης χωρίς την Λιβύη. Και σταματήστε επιτέλους να στηρίζετε τον Σάρατζ και πηγαίνετε με τον μέρος του Χαφτάρ, ο οποίος ζητά να συνεργαστείτε και να κηρύξετε ΑΟΖ. Δηλαδή μας δίνει το δικαίωμα να έχουμε ισορροπία με τους άλλους. Ξεκινά η οριοθέτηση από το ΄υψος των Χανίων στην δυτική Κρήτη και εκτείνεται ευθεία χωρίς να περιλαμβάνει ούτε ένα μέτρο από την Βόρεια Λιβύη και την υφαλοκρηπίδα. Αρα δεν έχει καμμία επίπτωση στο τουρκο-λιβυκό σύμφωνο.

Κανονικά πρέπει αύριο το πρωί να επεκτείνουμε την αιγιαλίτιδα ζώνη στα 12 ναυτικά μίλια και στο Ιόνιο και στο Αιγαίο και στην Κρήτη. Παντού! Και να κηρύξουμε ΑΟΖ. Γιατί η οριοθέτηση γίνεται σε διμερές επίπεδο αλλά η ανακήρυξη γίνεται μονομερώς. Άλλο λοιπόν η ανακήρυξη ΑΟΖ και άλλο τα ψέματα τη ΝΔ. πρέπει να απαγορεύεται στον Ιταλό να ψαρεύει στη Ζάκυνθο και την Κεφαλλονιά. Γιατί να παίρνουν τα δικά μας ψάρια και να πηγαίνουν να τα πουλούν στην Ιταλία; Γιατί το κάνατε; Έτσι θα κάνετε την Ελλάδα ισχυρή;

Και σας το λέω. Μην διανοηθείτε να μην περάσετε από την βουλή αυτή τη συμφωνία. Δώστε στη δημοσιότητα το κείμενο της συμφωνίας. Μην έρχεστε εδώ και μιλάτε για επιτυχία ενώ πρόκειται για μια κουτσουρεμένη συμφωνία.

Προεκλογικά ο πρωθυπουργός μίλησε για ταμείο άμυνας. Πού είναι ένα χρόνο μετά αυτό το ταμείο; Το χρειαζόμαστε για τα εξοπλιστικά μας. Έρχονται κρίσιμες στιγμές από τον Σεπτέμβριο. Φτιάξτε επιτέλους αυτό το ταμείο άμυνας.

Και κλεινοντας να πω ότι σημερα το πρωί ο κ. Φλιν, σύμβουλος του Τραμπ, έλαβε 350.000 δολάρια για να υπηρετήσει τα τουρκικά συμφέροντα. Εσείς τι κάνετε; Έχετε το ΕΛΙΑΜΕΠ και καμαρώνετε. Κάντε κάτι για την πατρίδα. Και εσείς της Αριστεράς σταματήστε να βρίζετε τον Τραμπ. Είναι πρόεδρος των ΗΠΑ. Δεν έχετε άδικο ως προς την δολοφονία του Φλόϊντ. Ναι είναι δολοφονία. Αλλά δεν αξίζει να μπούμε σε μια διαδικασία έχθρας. Γιατί δεν λέτε φασίστα και ναζιστή τον Ερντογάν που είναι φασίστας; Γιατί κατηγορείτε τον Κατσίφα ότι ήταν τρελλός που τον σκότωσαν οι Αλβανοί; Και ο κακοποιός που δολοφονήθηκε στην Αμερική ήταν «χρυσός άνθρωπος». Σημερα όλο το σύστημα βρίζει τον Τραμπ. Πείτε μου μόνο τι θα κάνετε αν ξαναβγει πρόεδρος των ΗΠΑ ο Τραμπ.

 

(Φωτογραφία: intime)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια