Ελλάδα

Ο κορωνοϊός έσπρωξε τον κόσμο στα... e-ράφια - Ποια προϊόντα «απογειώθηκαν» σε πωλήσεις κ' ποια πήραν την κατρακύλα

Οι συνήθειες την εποχή του CΟVID-19 - Θραύση κάνει η μαγειρική και τα... σνακ στην Ελλάδα

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με είδη καθαριότητας και διατροφής να έχουν γίνει ανάρπαστα και από τα διαδικτυακά... ράφια

Το χαρτί υγείας που... θριάμβευσε και σε αυτή την κρίση είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 190%! Μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες έφτασαν, μάλιστα, ένα βήμα πριν το ξεπούλημα των χαρτιών υγείας λόγω του πανικού των καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο...

Από τη μέρα που ξέσπασε η πανδημία του CΟVID-19 και ο κόσμος άρχισε να βιώνει τη νέα πραγματικότητα του lockdown, το διαδίκτυο άρχισε να κατακτά τον κενό χώρο που δημιουργήθηκε στην καθημερινότητα είτε σε επίπεδο εργασίας και εκπαίδευσης, είτε διασκέδασης, είτε κατανάλωσης.

Όταν εξαντλήθηκαν τα χαρτιά υγείας από τα ράφια των σούπερ-μάρκετ, οι πολίτες έσπευσαν στο διαδίκτυο... Όταν η βαρεμάρα έφτασε στο ζενίθ, "χτύπησαν κόκκινο" οι πωλήσεις σε βιντεοπαιχνίδια...

Όταν οι νοικοκυρές στράφηκαν στη μαγειρική, σχεδόν εξαφανίστηκαν μηχανές παρασκευές ψωμιού, ενώ οι μάσκες από τις πιο απλές έως τις πιο μοδάτες άρχισαν να "παρελαύνουν" από τα ιντερνετικά... ράφια.

Αν και είναι νωρίς για να υπάρχει μια ασφαλής στατιστική εικόνα τόσο σε επίπεδο Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών, όσο και κόσμου, οι πρώτες εκτιμήσεις με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία προσδιορίζουν, όπως αναφέρουν παράγοντες της διεθνούς αγοράς και εταιρείες, στο διαδίκτυο, την αύξηση των e-πωλήσεων στο 129% στη Γηραιά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού ποσοστό που ανάλογα με τα προϊόντα παρουσιάζει εντυπωσιακές διακυμάνσεις.

Επίσης, αν και πολύ νωρίς, ειδικοί στον χώρο εκτιμούν ότι η τάση αυτή δεν είναι παροδική, αλλά ήρθε για να μείνει, με την αύξηση στις διαδικτυακές αγορές που ήταν ήδη ορατή σταδιακά χρόνο τον χρόνο να παγιώνεται, αν και όχι φυσικά σε αυτά τα επίπεδα της κρίσης της πανδημίας.

Ο πρώτες έρευνες έχουν καταδείξει ότι έχει αυξηθεί εντυπωσιακά το μερίδιο εκείνων των καταναλωτών που πραγματοποιούν από το διαδίκτυο το 50% και πλέον των συνολικών αγορών τους στην Ευρώπη, με έξι στους δέκα καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να ψωνίζουν μέσω ίντερνετ ακόμα και όταν θα έχει περάσει αυτή η μπόρα. Είναι χαρακτηριστική μια πρώτη εικόνα για τα προϊόντα που γνώρισαν και συνεχίζουν να γνωρίζουν... ημέρες δόξας στις διαδικτυακές αγορές.

Ποια προϊόντα «απογειώθηκαν» σε πωλήσεις

Εννοείται ότι τα γάντια μιας χρήσης που εξαφανίστηκαν από τα σούπερ-μάρκετ στο ξέσπασμα της επιδημίας είδαν τη ζήτηση μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων να εκτοξεύεται στο +170%, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι η εικόνα για τα σιρόπια κατά του βήχα που έφτασαν το +535%, όπως και τα συμπληρώματα διατροφής στο +170% και οι βιταμίνες στο +166%.

Το δε χαρτί υγείας, που θριάμβευσε και σε αυτή την κρίση, είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 190%!

 Μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες έφτασαν, μάλιστα, ένα βήμα πριν το ξεπούλημα των χαρτιών υγείας λόγω του πανικού των καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σχεδόν αταβιστικά η πρώτη σκέψη των ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη ήταν η αποθήκευση τροφής για τα δύσκολα, με τις εφόδους στα σούπερ-μάρκετ σε κάθε χώρα να γίνονται πρωτοσέλιδα στον Τύπο. Έτσι δεν εκπλήσσει που οι σούπες σε σκόνη παρουσίασαν - διαδικτυακά πάντα - αύξηση κατά 397%, το ρύζι και τα ξηρά σιτηρά κατά 386%, γενικώς τα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 377%, γάλα και κρέμες κατά 279% αλλά και απορρυπαντικά πιάτων (!) κατά 275% σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Οι έγκλειστοι στα σπίτια τους δεν ξέχασαν τα κατοικίδιά τους, με την αύξηση στις διαδικτυακές αγορές τροφών για σκύλους να φτάνει το 159%, ενώ σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί έστω και στοιχειωδώς η φόρμα και να αποφευχθούν τα περιττά λόγω κλεισούρας και επιπλέον φαγητού κιλά, τα βαράκια γυμναστικής σημείωσαν αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις τους κατά 307%!

 Τώρα βέβαια το κατά πόσον χρησιμοποιήθηκαν... αυτό είναι μια άλλη ιστορία! Στα σίγουρα είναι ότι η εκτόξευση στις πωλήσεις αρτοπαρασκευαστών κατά 652% είναι ενδεικτική τού ότι η μαγειρική και ζαχαροπλαστική γνώρισαν και γνωρίζουν λαμπρές μέρες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους... κοιλιακούς μύες μας.

Ποια προϊόντα πήραν την κατρακύλα

Στον αντίποδα, όπως είναι απόλυτα λογικό, πήραν την κατρακύλα πωλήσεις (πάντα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019) σε όλα τα είδη που έχουν να κάνουν με ταξίδι κοντινό ή μακρινό ή γενικά με το έξω, ήτοι βαλίτσες (-77%), κάμερες (-64%), αντρικά μαγιό (-64%) και γυναικεία (-59%), και αντρικά ρούχα (-62%). "Βουτιά" σημείωσαν και τα νυφικά, αφού η... μπάλα πήρε και τους γάμους, με τις e-πωλήσεις στο -63%, όπως και τα είδη για πάρτι και εκδηλώσεις στο -55%, απόλυτα λογικό, αφού η συγκέντρωση πολλών ατόμων απαγορεύεται!

Πολλοί είναι οι καταναλωτές που επέλεξαν τον διαδικτυακό τρόπο αγορών ώστε να αποφύγουν τη φυσική παρουσία τους σε σούπερ-μάρκετ, ποσοστό που σε τρεις τουλάχιστον χώρες ήταν εντυπωσιακό, και πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πολίτες έκαναν πάνω από τις μισές αγορές τους από το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων της καραντίνας.

Όσον αφορά στα προϊόντα στα οποία επέδειξαν προτίμηση οι καταναλωτές, είναι μάλλον αυτονόητη η επιλογή, δεδομένων των συνθηκών, με τους αναλυτές μεγάλων διαδικτυακών εταιρειών να εκτιμούν ότι τουλάχιστον όσον αφορά στα είδη, κυρίως τα ρούχα, η ζήτηση θα επιστρέψει στο φυσιολογικό μόλις περάσει η μπόρα.

Ελλάδα:  Θραύση κάνει η μαγειρική και τα... σνακ

Τι γίνεται όμως στα καθ' ημάς; Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Nielsen, η παραμονή για πολλές ώρες στο σπίτι, σε συνδυασμό με την αναστολή λειτουργίας του κλάδου εστίασης, οδηγεί πλέον πολύ περισσότερους καταναλωτές να μαγειρεύουν στο σπίτι, αλλά και να παρασκευάζουν και γλυκά κατ' οίκον. Έτσι, κατά την περίοδο της πανδημίας καταγράφεται αύξηση κατά 141,3% των πωλήσεων στο αλεύρι, κατά 55,8% των πωλήσεων αλατιού, κατά 33% της κρέμας γάλακτος, κατά 36,9% των αβγών και κατά 22,5% της μαργαρίνης. Θραύση σε ενηλίκους και παιδιά κάνουν τα σνακ, ειδικά καθώς έχει αυξηθεί η τηλεθέαση.

Έτσι, τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν την περίοδο αυτή αύξηση των πωλήσεων ξηρών καρπών κατά 29,9%, της σοκολάτας κατά 14,5%, αλλά και των μπισκότων κατά 10,8%. Ταυτόχρονα, καταγράφεται αύξηση κατά 22,8% των πωλήσεων ούζου και τσίπουρου. Η αυξητική τάση, πάντως, δεν παρατηρείται σε άλλα αλκοολούχα ποτά. Για παράδειγμα, στις πωλήσεις μπίρας καταγράφεται πτώση της τάξης του 11,1%.

Η πιο έντονη αλλαγή, πάντως, που έφερε στις καθημερινές μας συνήθειες ο κορωνοϊός είναι αυτή που αφορά την καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. Το 88% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι πλέον πλένει πολύ πιο συχνά τα χέρια του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες).

Οι πωλήσεις τους κατά την περίοδο της πανδημίας έχουν αυξηθεί κατά 208,4%. Επιπλέον, έχουν αυξηθεί κατά 155,8% οι πωλήσεις χλωρίνης και κατά 123,3% οι πωλήσεις καθαριστικών σπιτιού, με το 67% των καταναλωτών να δηλώνει ότι λόγω COVID-19 καθαρίζει το σπίτι του συχνότερα σε σύγκριση με το παρελθόν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια