Ελλάδα

Ελλιμενίστηκε στον Πειραιά το «Ελ. Βενιζέλος» - «Το πλοίο θα λειτουργήσει ως νοσοκομείο για όσους νοσούν»

119 κρούσματα κορωνοϊού εντός του πλοίου που βρίσκεται σε ειδική προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά

Στα 119 ανέρχονται τα συνολικά κρούσματα κορωνοϊού στο πλοίο που, αργά χθες το βράδυ, ελλιμενίστηκε σε ειδική προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά.

Όπως είπε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς, στο πλοίο έγινε έλεγχος και στους 380 επιβαίνοντες: 119 τεστ ήταν θετικά, 259 αρνητικά και 2 θα επαναληφθούν.

Όσοι ήταν θετικοί θα παραμείνουν εντός του πλοίου για 14 ημέρες σε απομόνωση, ενώ στην αποβάθρα θα τοποθετηθεί ειδική τέντα για τις σχετικές διαδικασίες προετοιμασίας. Είπε ακόμη πως όλοι οι επιβάτες είναι καλά και χωρίς συμπτώματα, ενώ σήμερα θα ενημερωθούν αναλυτικά και οι οικογένειές τους.

Αναφερόμενος στο πλοίο από την πλευρά του, ο κ. Τσιόδρας τόνισε πως «το 30% των ανθρώπων μολύνθηκε», καθώς «έκανε γρήγορα τον κύκλο του ο ιός. Σε τέτοιες δομές εξαπλώνεται εύκολα. Είναι σημαντικό να έχουμε πρόγραμμα δράσης - υπάρχουν ειδικές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ. Τα μέτρα παραμένουν ίδια για όλους μας», τόνισε. «Τα πλοία επωάζουν τη νόσο και αυτή διασπείρεται ταχύτατα», κατέληξε.

«Εφαρμόζονται όλα τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα αντιμετώπισης λοιμωδών νόσων»

Η αντιμετώπιση των 119 επιβατών στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό, λαμβάνει υπόψη της τους κανονισμούς που προβλέπονται σε ευρωπαϊκά πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων σε πλοία, διαβεβαιώνει ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Χρήστος Χατζηχριστοδούλου, ο οποίος συμμετέχει και στην 12μελή ομάδα που συνέταξε τις οδηγίες αυτές.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Χατζηχριστοδούλου τόνισε ότι για το πλοίο
«Ελευθέριος Βενιζέλος» εφαρμόζονται όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται για περιστατικά λοιμωδών νοσημάτων σε πλοία, σημειώνοντας πως η διαδικασία στην συγκεκριμένη περίπτωση περιλαμβάνει την αποχώρηση των ανθρώπων που είναι υγιείς, και όχι αντίστροφα, καθώς οι θετικοί στον ιό στο εν λόγω πλοίο, ήταν πάρα πολλοί.

Στόχος αυτής της διαδικασίας, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι να προστατευτεί η ομάδα των ανθρώπων που δεν νοσούν, και να σταματήσει η μετάδοση του ιού.

«Αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την επιλογή, καθώς όσοι είναι θετικοί στον ιό είναι πάρα πολλοί. Διαφορετικά θα κάναμε το αντίθετο. Όσοι βρίσκονται στο πλοίο και είναι καλά στην υγεία τους, θα βρίσκονται σε απομόνωση, θα τους παρέχεται ιατρική περίθαλψη και αν χρειαστεί θα πάρουν κάποια θεραπεία. Θα λειτουργούμε δηλαδή περίπου σαν να είναι σε νοσοκομείο»

Παράλληλα, ο κ. Χατζηχριστοδούλου, μιλώντας για την διαδικασία που εφαρμόζεται για την δειγματοληψία των επιφανειών από το συγκεκριμένο πλοίο, ανέφερε ότι πάρθηκαν δείγματα και από διάφορες επιφάνειες του πλοίου, για να εντοπιστεί αν υπάρχει επιμόλυνση, μιας και ο κορωνοϊός φαίνεται πως επιβιώνει για κάποιες ημέρες πάνω στις επιφάνειες.

Μεταξύ άλλων, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σημείωσε ότι εφόσον κάποιος από τους επιβάτες του πλοίου αντιμετωπίσει κάποια σοβαρότερα προβλήματα υγείας, θα γίνει άμεση μεταφορά του με ασθενοφόρο προς το νοσοκομείο, ενώ αναφερόμενος στον τρόπο απολύμανσης των χώρων του πλοίου, τόνισε ότι μόλις τελειώσουν όλα και αποχωρήσουν οι επιβάτες, θα γίνει ολοκληρωτική απολύμανση του πλοίου, όπως προβλέπεται σε ειδικό πρωτόκολλο.

«Έχουμε ετοιμάσει ένα πρωτόκολλο για αυτή την απολύμανση, καθώς αντίστοιχο πρωτόκολλο απολύμανσης είχε εφαρμοστεί σε μια άλλη περίπτωση και αφορούσε ένα πλοίο στην Ολλανδία» είπε.

Ο ακαδημαϊκός, εξηγώντας τους βασικούς άξονες των ευρωπαϊκών οδηγιών, σημείωσε πως ότι η ομάδα στην οποία συμμετέχει, έχει ξεκινήσει από το 2006 την ενασχόλησή της με αυτούς τους κανονισμούς, και συντονίζει μέχρι σήμερα ελέγχους πλοίων σε όλη την Ευρώπη.

«Στα πλαίσια αυτών των πρωτοκόλλων διαμορφώσαμε οδηγίες για την αντιμετώπιση περιστατικών που αφορούν ζητήματα υγιεινής, για την ασφάλεια τροφίμων και για τα λοιμώδη νοσήματα πάνω στα πλοία. Έχουμε ετοιμάσει και ένα ευρωπαϊκό εγχειρίδιο γι' αυτά τα ζητήματα, που αφορά τα κρουαζιερόπλοια. Έχει οδηγίες για την επιτήρηση των λοιμωδών νοσημάτων, για την υγιεινή των τροφίμων, για το νερό κτλ.. Είναι ένα εγχειρίδιο που χρησιμοποιείται από όλη την Ευρώπη. Εμείς λοιπόν συντονίζουμε τους ελέγχους που γίνονται στα κρουαζιερόπλοια σε όλη την Ευρώπη, που ξεπερνούν τους 100 ελέγχους κάθε χρόνο» είπε καταλήγοντας ο καθηγητής.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια