default-image

Βίος και πολιτεία του Γιώργου Διλβόη

Ελλάδα
Βίος και πολιτεία του Γιώργου Διλβόη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο πρώτος Ελληνοαμερικανός στρατιώτης που έπεσε στο πεδίο μάχης του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου

Στις 5 Φεβρουαρίου του 1896 γεννιέται ο Γιώργος Διλβόης. Ο Διλβόης (Αγγλικά: Τζορτζ Ντιλμπόι) έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος Ελληνοαμερικανός στρατιώτης ο οποίος έπεσε στο πεδίο μάχης κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Γεννήθηκε στα Αλάτσατα της Μικράς Ασίας, ωστόσο λίγα χρόνια μετά η οικογένειά του μετανάστευσε στις ΗΠΑ. Το 1912 ο μικρός Διλβόης έφτασε στην Ελλάδα και κατατάχθηκε εθελοντής στον στρατό για να πολεμήσει στους Βαλκανικούς Πολέμους. Στη συνέχεια επέστρεψε στις ΗΠΑ και, αφού αποφοίτησε, κατατάχθηκε εθελοντικά στον αμερικανικό στρατό.

Ο Διλβόης έλαβε μέρος και στο συνοριακό πόλεμο του 1916-17 με το Μεξικό, ενώ το φθινόπωρο του 1917 προωθήθηκε στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Δυτικό Μέτωπο.

Τελικά, στις 18 Ιουλίου του 1918, ο Γιώργος Διλβόης τραυματίστηκε θανάσιμα στη Δεύτερη Μάχη του Μάρνη, στη Βόρεια Γαλλία, στην προσπάθειά του να καταλάβει ένα γερμανικό πολυβολείο.

Η περιβόητη 12η Ολομέλεια του ΚΚΕ

Πριν από ακριβώς 52 χρόνια ξεκινάει στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας η 12η Πλατιά Ολομέλεια της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ (5-15 Φεβρουαρίου 1968).

Πρόκειται για την περίφημη Ολομέλεια η οποία έμελλε να οδηγήσει σε διάσπαση του κόμματος σε ΚΚΕ και ΚΚΕ Εσωτερικού.

1991: Το αεροπορικό δυστύχημα στο όρος Όθρυς

Σαν σήμερα, πριν από ακριβώς 29 χρόνια, λαμβάνει χώρα μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες που έχουν σημειωθεί ποτέ στην Ελλάδα.

Ήταν 5 Φεβρουαρίου του 1991, όταν αεροσκάφος C-130 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας συντρίβεται στο όρος Όθρυς, παίρνοντας μαζί του στον θάνατο 63 άτομα. Ο λόγος για 19 αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, αλλά και 44 στρατεύσιμους. Εκείνη την ημέρα, το μοιραίο C-130 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό την Κρήτη.

Στο ενδιάμεσο θα γινόταν στάση στη Νέα Αγχίαλο, προκειμένου να παραλάβει και άλλα άτομα. Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ είκοσι λεπτά μετά την απογείωσή του από την Ελευσίνα. Λίγο νωρίτερα είχε επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου, ζητώντας άδεια προσγείωσης. Έκτοτε η επικοινωνία χάθηκε.

Άμεσα οι Αρχές ξεκίνησαν μια τεράστια επιχείρηση προκειμένου να βρεθεί το C-130: Για σχεδόν 4 ημέρες διεξάγονταν έρευνες από ξηράς και αέρος, χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά, τα συντρίμμια εντοπίστηκαν από τον πιλότο ενός στρατιωτικού ελικοπτέρου, στο όρος Όθρυς, στην κορυφή Τσατάλι. Δυστυχώς, κανείς από τους 63 επιβαίνοντες στο αεροπλάνο δεν κατάφερε να επιζήσει. Η δίκη για το δυστύχημα ξεκίνησε στις 4 Νοεμβρίου του 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών.

Μοναδικός κατηγορούμενος ήταν ένας επισμηναγός, ο οποίος ήταν υπεύθυνος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου την ημέρα του δυστυχήματος. Στον κατηγορούμενο επιβλήθηκε τελικά ποινή φυλάκισης δύο ετών με τριετή αναστολή.

Πάντως, τον Ιανουάριο του 1996, ο κατηγορούμενος κρίθηκε παμψηφεί αθώος από το Διαρκές Αναθεωρητικό Αεροδικείο.

(Φωτογραφία Αρχείου)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News