Νέα διαδικτυακή απάτη με ψεύτικους διαγωνισμούς, κληρονομιές και βραβεία

Ελλάδα
Νέα διαδικτυακή απάτη με ψεύτικους διαγωνισμούς, κληρονομιές και βραβεία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

H Ένωση Καταναλωτών εφιστά την προσοχή στους πολίτες.

Ένα νέο email αετονύχηδων έκανε την εμφάνισή του στο Βόλο, με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας να εφιστά την προσοχή στους πολίτες.

Όπως γράφει η τοπική εφημερίδα «Ταχυδρόμος», επιτήδειοι προσπαθούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα είτε να αρπάξουν χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους πολίτες είτε να κλέψουν προσωπικά δεδομένα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Αλέκος Κουτσελίνης τόνισε ότι οι απατεώνες προσπαθούν να παγιδεύσουν χρήστες του διαδικτύου με δώρα, βραβεία, διαγωνισμούς και κληρονομιές.

‘Αυτό συνέβη πρόσφατα με Βολιώτη καταναλωτή, ο οποίος ευτυχώς είναι υποψιασμένος. Ο κ. Κουτσελίνης λέει ότι απατεώνες τού έστειλαν email και τον ενημέρωναν ότι δήθεν είχε κερδίσει σε διαγωνισμό και ότι το δώρο του ήταν αυτοκίνητο.

«Η διαδικασία επιλογής πραγματοποιήθηκε μέσω τυχαίας επιλογής του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας από μία βάση δεδομένων με πάνω από 250.000 email, που προέρχονται από όλες τις ηπείρους του κόσμου. Για να ξεκινήσετε τη διαδικασία του βραβείου σας επικοινωνήστε μαζί μας», ανέφερε το μήνυμα.

Ο κ. Κουτσελίνης λέει ότι πρόκειται για μία περίπτωση νιγηριανής απάτης. «Συνήθως ζητούν την καταβολή μικρών ποσών για τα έξοδα για την παραλαβή του βραβείου. Στέλνουν χιλιάδες τέτοια ηλεκτρονικά μηνύματα και παγιδεύοντας τους χρήστες καρπώνονται μεγάλα χρηματικά ποσά», αναφέρει.

Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να απαντούν.

«Κανείς στο διαδίκτυο δεν θέλει να μας χαρίσει τίποτα, αντίθετα προσπαθούν να μας εξαπατήσουν», προσθέτει ο ίδιος.

Το κίνητρό τους είναι είτε το κέρδος ή τα προσωπικά δεδομένα.

Μάλιστα, σε άλλη περίπτωση Βολιώτης έλαβε email από την Paypal, το οποίο καλεί τον παραλήπτη να συμπληρώσει φόρμα με τα προσωπικά του δεδομένα.

«Επειδή έχουμε παρατηρήσει σημαντικές αλλαγές στις δραστηριότητές σας ενημερώστε τα στοιχεία του λογαριασμού σας για να συνεχίσετε να έχετε την καλύτερη εξυπηρέτηση», έλεγε το μήνυμα.

Εντούτοις, το email παρέπεμπε σε ψεύτικο link και δεν ανήκε στην προαναφερόμενη εταιρεία.

«Καμία δημόσια υπηρεσία δεν θα ζητούσε ποτέ προσωπικά δεδομένα μέσω internet. Οι υπηρεσίες καλούν τους συναλλασσόμενους να παρουσιαστούν στα γραφεία τους αυτοπροσώπως για τη συμπλήρωση τυχόν στοιχείων. Είναι απαράβατος κανόνας» είπε ο κ. Κουτσελίνης στην εφημερίδα.

Οι επιτήδειοι προσπαθούν να συγκεντρώσουν προσωπικά δεδομένα από κάρτες και λογαριασμούς με διάφορους τρόπους για να προκαλέσουν ζημία. Στέλνουν λοιπόν ψεύτικα email τα οποία φαίνεται να αποστέλλονται από τράπεζες, Εφορίες, ΔΕΚΟ για να πείσουν για την άμεση συμπλήρωση των στοιχείων.

In.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News