Ελλάδα

Υδροπλάνα: Αναμένεται το σχετικό νομοσχέδιο στην Βουλή

Η Κρήτη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του κάδρου για το εγχείρημα

Σε θέσεις ετοιμότητας περνούν οι εμπλεκόμενοι φορείς και τα επενδυτικά σχήματα, καθώς μέσα στο επόμενο 20ήμερο αναμένεται να κατατεθεί στη Bουλή το νομοσχέδιο που έχει υποσχεθεί από τον Αύγουστο η κυβέρνηση με σκοπό να “ξεκλειδωθεί” επιτέλους το “κλειδωμένο” από το 2012 εγχείρημα των πτήσεων υδροπλάνων στη χώρα μας.

Το νομοσχέδιο θα τροποποιεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και η βασική πρόθεση, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εξαγγελίες και τα λεγόμενα των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων, είναι να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα “γρανάζια” της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Αν και, με βάση τα όσα έχουν δει τα μάτια μας όλα αυτά τα χρόνια, θα πρέπει κανείς να κρατά μικρό καλάθι γενικώς, η επικείμενη κατάθεση του νέου νομικού πλαισίου επαναφέρει στο προσκήνιο την προοπτική της επανεμφάνισης των υδροπλάνων μετά από πολλές δεκαετίες και γεννά προσδοκίες και σε τοπικό επίπεδο, ότι τα περίφημα υδροπλάνα, τα οποία περιμένουμε μάταια κάθε τουριστική σεζόν από το 2013 και μετά, θα “αναδυθούν” επιτέλους στους ουρανούς της Κρήτης μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι. Το νησί μας, άλλωστε, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του κάδρου τού όλου εγχειρήματος, αφού σύμφωνα με τον σχεδιασμό και τις υπό εξέλιξη διαδικασίες αδειοδοτήσεων πρόκειται να λειτουργήσουν 6 υδατοδρόμια ανά την Κρήτη και συγκεκριμένα σε Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.

Στην υπόλοιπη χώρα, από το 2013, οπότε υπήρξε η πρώτη σημαντική αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί μόλις τρία υδατοδρόμια, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται πέντε υδατοδρόμια στο Ιόνιο (Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθος και Μεγανήσι), για τα οποία τα Λιμενικά Ταμεία έχουν υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, όπου τεχνικός σύμβουλος είναι η εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια”. Όπως και 20 υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο (Ρόδος δύο, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη).

Εάν λοιπόν πράγματι μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου κατατεθεί και ψηφιστεί από τη Βουλή το νέο νομοσχέδιο κι αν πράγματι θα λύσει τα χέρια των εμπλεκόμενων φορέων και επενδυτών και οι διαδικασίες προχωρήσουν με γοργό ρυθμό, τότε υπάρχει ελπίδα και προσδοκία πως το φετινό καλοκαίρι θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση ένα δίκτυο με ικανοποιητικό αριθμό υδατοδρομίων. Έναν αριθμό τέτοιο, δηλαδή, που θα επιτρέπει την πραγματοποίηση τακτικών πτήσεων με το άλλοτε τόσο δημοφιλές μέσο μεταφορών αλλά και τουρισμού...

Το θέμα της επικείμενης κατάθεσης του νομοσχεδίου αποτέλεσε την αφορμή για να επανέλθει δυνατά το θέμα των υδροπλάνων στο προσκήνιο και σε επίπεδο κεντρικών μέσων ενημέρωσης.

Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα του newsit.gr, που αναφέρει: «Εκατό χρόνια αφότου εκδόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης υδροπλάνου στην Ελλάδα και μετά από καθυστερήσεις ετών, το “φιλόδοξο” project για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων σε λιμάνια και λίμνες παίρνει τον δρόμο της υλοποίησης, με προοπτική οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα τον Μάιο του 2020.

Το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα. Πρόθεση αποτελεί να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα “γρανάζια” της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Την ίδια στιγμή, σε θέση ετοιμότητας βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών».

«Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων θα ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα τον Μάιο του 2020, αφού αποτελούν τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, στο Ιόνιο, εκτός από τα παραπάνω, σε φάση αδειοδότησης βρίσκονται 8 ακόμη υδατοδρόμια, σε Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο και Μεγανήσι, καθώς και στα τρία διαπόντια νησιά: Ερεικούσσα, Οθωνούς και Μαθράκι.

Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι αποφασισμένη να αδειοδοτήσει 10 υδατοδρόμια. Παράλληλα, τα δικά τους υδατοδρόμια πρόκειται να αποκτήσουν η Ικαρία, η Σάμος, η Λήμνος, η Χίος, αλλά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά Ψαρά και Άγιος Ευστράτιος.

Αποφασισμένος για τη δημιουργία υδατοδρομίων είναι και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, καθώς βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία δικτύου που θα εξυπηρετεί τις εξής περιοχές: Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Μάνη και Κυλλήνη, ενώ πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο και Νέα Κίο. Σε διαδικασία, επίσης, αδειοδότησης βρίσκονται 6 υδατοδρόμια στην Κρήτη και συγκεκριμένα σε Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα», επισημαίνεται ακόμα στο σχετικό δημοσίευμα.

 

Σχόλια