Διπλώματα οδήγησης - Αντιδράσεις για τη νέα πραγματικότητα

Κρήτη
Διπλώματα οδήγησης - Αντιδράσεις για τη νέα πραγματικότητα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ολική επαναφορά στο παλιό καθεστώς με… τα καλά και τα στραβά του!

Θετικό το ότι λύνεται το πρόβλημα, αλλά... υπάρχουν ακόμη προβλήματα που δε λύνονται... Αυτή είναι η πρώτη αντίδραση στον νέο νόμο της κυβέρνησης, που ισχύει εδώ και ελάχιστες μέρες, για το θέμα των εξετάσεων για διπλώματα οδήγησης.

Το τεράστιο πρόβλημα, που έχει ταλαιπωρήσει τους υποψήφιους οδηγούς για πολλούς μήνες τώρα, θέλει να λύσει η κυβέρνηση, φέροντας τα πάνω κάτω στις εξετάσεις για απόκτηση διπλωμάτων οδήγησης, με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την περασμένη Παρασκευή, καθώς επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών.

Επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών με το νέο νομοσχέδιο, απόφαση που έχει προκαλέσει όμως ήδη αντιδράσεις

Ταυτόχρονα, όπως ανακοινώθηκε, καταργείται η επανεξέταση για τους οδηγούς άνω των 74 χρονών για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε όλα σχεδόν τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ θα υπάρξει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

Την ίδια ώρα, όπως έγινε γνωστό, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου, συστήνεται επιτροπή, η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

Οι αλλαγές αυτές γίνονται στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να ξεμπλοκάρουν οι εξετάσεις, καθώς εκκρεμούν πάνω από 100.000 αιτήσεις για νέα διπλώματα ή ανανέωση, σε όλη τη χώρα, ενώ σε επίπεδο Ηρακλείου «στο περίμενε» βρίσκονται πάνω από 2.500 υποψήφιοι οδηγοί. Ωστόσο, όμως, προκαλούν ποικίλες αντιδράσεις και ενοχλήσεις, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για ένα σύστημα που δεν προάγει την οδική οδήγηση αλλά το «λάδωμα».

Εκπαιδευτές κάνουν λόγο για «λαδώματα»

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, επαναφέροντας σε ισχύ το παλιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών, έρχεται να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν εδώ και εννέα μήνες οι νέοι υποψήφιοι οδηγοί, που περιμένουν με αγωνία όλον αυτόν τον καιρό να εξεταστούν για να αποκτήσουν το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης. Ωστόσο, διίστανται οι απόψεις στους κόλπους των εκπαιδευτών οδήγησης σε σχέση με το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών, καθώς δεκάδες είναι τα ερωτήματα σε σχέση με την καταπολέμηση της διαφθοράς στον τομέα αυτό.

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, επαναφέροντας σε ισχύ το παλιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών, έρχεται να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν εδώ και εννέα μήνες οι νέοι υποψήφιοι οδηγοί, που περιμένουν με αγωνία όλον αυτόν τον καιρό να εξεταστούν για να αποκτήσουν το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης...

«Θα έχουμε σύσταση νέων ειδικών επιτροπών, όπου οι ηλικιωμένοι θα περνούν από γιατρούς και εκεί θα κρίνεται το αν και κατά πόσο είναι ικανοί να πιάσουν τιμόνι. Οι εξετάσεις θα γίνονται σε δημόσια νοσοκομεία και όχι σε ιδιώτες γιατρούς. Δεν απαιτείται πλέον το ασφαλιστήριο. Θα αλλάξει και η εξέταση σε ό,τι αφορά τα δύο στάδια. Ο υποψήφιος θα είναι μαζί με τον εκπαιδευτή του και τον εξεταστή στο αυτοκίνητο την ώρα που θα εξετάζεται. Έτσι, έως ουσιαστικά τις 30 Απριλίου του 2020, θα εφαρμόζουμε το παλιό σύστημα και, όπως έχει προβλέψει το υπουργείο, μέσα στο επόμενο 6μηνο θα πρέπει να κατατεθούν προτάσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να συζητηθεί ένα νέο σύστημα που θα προάγει την οδική ασφάλεια», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης Νομού Ηρακλείου, Αλέξανδρος Μεϊμαράκης, δίνοντας έτσι μια περιγραφή των αλλαγών που έρχονται.

Ο ίδιος ωστόσο δεν παρέλειψε να επισημάνει πως «εκείνο που θα μας ικανοποιούσε πλήρως ως κλάδο θα ήταν η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να μας καλούσαν στην Αθήνα προκειμένου να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και όλοι μαζί να δημιουργούσαμε έναν πραγματικά νέο νόμο, ο οποίος θα θέτει ως βασικό στόχο την οδική ασφάλεια, με μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης».

«Κόκκινη γραμμή»

Την αντίδρασή του απέναντι στις αλλαγές που προωθούνται εξέφρασε και ο γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Λευτέρης Μιχελάκης, ο οποίος τόνισε πως «δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος από τις αλλαγές αυτές. Ξαναγυρίζουμε όπως φαίνεται, χωρίς κανέναν ενδοιασμό και χωρίς κανένα μέτρο αναστολής, στο κοινώς “λάδωμα”. Ποιος θα ανακόψει αυτόν που θέλει να χρηματίσει ή να χρηματιστεί με αυτό το σύστημα; Όλο αυτό το σύστημα για εμάς είναι “κόκκινη γραμμή”. Δε φέρνει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Δεν παρέχει καμία βοήθεια και καμία καλυτέρευση σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια. Ένας υπουργός έχει μια ολόκληρη κυβέρνηση που με την πράξη της αυτή νομιμοποιεί το “βρόμικο” χρήμα».

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Στις 25 Σεπτεμβρίου οι πρώτες εξετάσεις

Αξίζει πάντως να τονιστεί πως σε τοπικό επίπεδο, με βάση τα παραπάνω, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις Γ’ περιόδου 2019 για την απόκτηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Επάρκειας (ΠΕΕ) Εθνικών και Διεθνών Μεταφορέων Επιβατών ή Εμπορευμάτων θα διενεργηθούν στις 25 Σεπτεμβρίου σε αίθουσα της υπηρεσίας που βρίσκεται στην οδό Αρχ. Μακαρίου 17 και Σοφοκλή Βενιζέλου. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου μέχρι τις 18/9/2019».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News