Ελλάδα

Πόρος: Συγκλονίζουν η σύζυγος και ο γιος του πιλότου - Έγγραφο ντοκουμέντο για την τραγωδία

Ντοκουμέντο για την τραγωδία στον Πόρο: Αγνόησαν επιστολή που «προέβλεπε» ατύχημα από τα καλώδια

Συντετριμμένη παραμένει η οικογένεια του Νίκου Καρυστινού, του πιλότου που βρήκε τραγικό θάνατο όταν το ελικόπτερο που πιλοτάριζε κατέπεσε στην θάλασσα, στον Πόρο.

Μετά το συγκλονιστικό μήνυμα της κόρης του, σειρά είχε η σύζυγος να αποχαιρετήσει τον αγαπημένο της, με ένα συγκινητικό μήνυμα στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

 «Ο Άγγελος μου ,ο φίλος μου, ο σύζυγος μου δεν θα με ξαναπάρει στην αγκαλιά του…. ένας Άνθρωπος ένας Άνδρας σπάνιος που υπήρξα τυχερή να τον βρω αλλά τόσο άτυχη να τον χάσω τόσο γρήγορα….».

Το "αντίο" του γιου στον πατέρα 

Ο Γρηγόρης Καρυστινός, γιος του άτυχου πιλότου μίλησε στον Alpha και αναφέρθηκε με συγκίνηση στον πατέρα του.

«Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ένας καταπληκτικός πατέρας και ήμουν τυχερός που τον έζησα. Μακάρι να γίνω και εγώ έστω το μισό από τον πατέρα μου άξιος, και ελπίζω οι πιλότοι μας γενικότερα να έχουν καλύτερη τύχη στις πτήσεις τους. Σαν αετό τον θυμόμαστε, σαν αετός έφυγε, πάντα θα τον αγαπάμε πάντα θα τον έχουμε στην καρδιά μας”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο γιος του Νίκου Καρυστινού.

Ντοκουμέντο για την τραγωδία στον Πόρο: Αγνόησαν επιστολή που «προέβλεπε» ατύχημα από τα καλώδια

Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε.

 «Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018, 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο, ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ. Ενα χρόνο μετά, χωρίς να έχει υπάρξει απάντηση από πλευράς Διαχειριστή και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να γνωρίζουν, συνέβη το δυστύχημα στον Πόρο με τραγικό απολογισμό να χαθούν τρεις ανθρώπινες ζωές.

Οπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις. Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.Το ζήτημα, δυστυχώς, δεν περιορίζεται στο ότι οι φορείς δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, αγνοούν επιστολές και δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα για την ασφάλεια μέτρα, αλλά στο γεγονός πως είναι άγνωστο τι πραγματικά συμβαίνει με τα ελικοδρόμια στη χώρα εν έτει 2019.

 

Οι χειριστές ελικοπτέρων, αφού ενημερώσουν την ΥΠΑ, έχουν τη δυνατότητα να απογειώνουν και να προσγειώνουν είτε σε ελικοδρόμια είτε σε πεδία προσγείωσης. Ωστόσο, για τα τελευταία δεν είναι σαφές τι ακριβώς ισχύει. Για παράδειγμα, τέτοιο χώρο μπορεί να έχει μια πολυτελής βίλα ή ένα υπερλούξ ξενοδοχείο, ενώ και στη συγκεκριμένη περίπτωση κυριαρχεί ο απόλυτος γραφειοκρατικός κυκεώνας, δεδομένου ότι, για να δοθεί το πράσινο φως λειτουργίας τους, εμπλέκονται διάφοροι φορείς (ΟΤΑ, ΥΠΑ, ΥΠΟΜΕ κ.ά.).

Αδειοδοτημένα ελικοδρόμια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προκύπτει από την Πανελλήνια Ενωση Πιλότων (ΠΕΠ), αυτή τη στιγμή είναι στην Ελλάδα 67. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 δημοτικά και 5 νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους, καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες.

Αντίθετα, από τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποδεικνύεται πως υπάρχουν 44 αδειοδοτημένα δημοτικά ελικοδρόμια, 5 νοσοκομείων και 23 ιδιωτικά. Δηλαδή, επιπλέον πέντε τα οποία προστέθηκαν στους ιδιώτες, χωρίς όμως να επικαιροποιηθεί η λίστα της ΠΕΠ.

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, μετά το τραγικό συμβάν που ανέδειξε το αλαλούμ που επικρατεί και σε αυτή την περίπτωση, αναμένεται να λάβει δραστικά μέτρα έτσι ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η εναέρια μεταφορά να πραγματοποιείται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.

Σχόλια